SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile Polska zyskał 260 tys. klientów. „Rosnące koszty pracy i energii utrudniają działanie”

Na koniec czerwca br. T-Mobile Polska miał 10,87 mln klientów, o 260 tys. więcej niż rok wcześniej. W minionym kwartale telekom zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 0,1 proc. do 1,565 mld zł oraz wzrost zysku EBITDA AL o 0,9 proc. do 427 mln zł. - Musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie - uważa Juraj Andras z zarządu firmy.

Article

Liczba abonentów T-Mobile Polska wzrosła w skali roku z 7,068 do 7,374 mln, natomiast liczba użytkowników ofert prepaid zmalała z 3,541 do 3,495 mln. W komunikacie firma podkreśliła, że wskaźnik rezygnacji klientów (churn) utrzymywał się na rekordowo niskim poziomie 0,7 proc.

- Realizując naszą strategię zorientowaną na klienta, koncentrujemy się na dwóch głównych obszarach - zapewnianiu najlepszej obsługi i oferowaniu produktów, które są dostosowane do potrzeb klienta, z których z przyjemnością się korzysta. Widzimy wyraźnie, że to podejście działa bardzo dobrze w perspektywie długoterminowej i jest głównym czynnikiem 5,5 proc. wzrostu przychodów z usług mobilnych. Nowe produkty przyciągają nowych klientów, a najlepsza obsługa przekonuje ich do pozostania z nami - komentuje Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.

Wysoką jakość usług operator podkreśla w trwającej od wiosny kampanii reklamowej pod hasłem „Bez nonsensów”. W pierwszym spocie pojawiła się piosenkarka Monika Brodka, a w jednym z kolejnych - aktorka Magdalen Boczarska. Natomiast pod koniec czerwca T-Mobile wprowadził taryfy Magenta 1 obejmujące oprócz usług mobilnych internet światłodowody (na sieci Orange Polska) i dostęp do Netflixa. Firma podkreśla, że rozwój usług konwergentnych jest jednym z jej priorytetów na nadchodzące lata.

Wpływy T-Mobile w dół, firma narzeka na rosnące koszty pracy i energii

W drugim kwartale br. T-Mobile zanotował spadek przychodów o 0,1 proc. do 1,565 mln zł oraz wzrosty skorygowanego zysku EBITDA AL o 0,9 proc. do 427 mln zł i marży EBITDA o 0,3 pkt proc. do 27,3 proc.

- Stały napływ klientów i rosnąca lojalność w połączeniu ze stabilizacją rynku, skutkują wzrostem przychodów z usług mobilnych, co pozwala zrekompensować wciąż widoczne efekty zmian strategii sprzedaży hurtowej. Z drugiej strony, musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie - komentuje Juraj Andras, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych w T‑Mobile Polska.

- Cieszymy się, że nawet w tych okolicznościach widzimy stabilność głównych wskaźników finansowych. Pracujemy nad rozwojem nowych obszarów takich jak usługi stacjonarne i oferta rozrywki w B2C oraz usługi w chmurze w B2B, aby zapewnić stały wzrost przychodów w przyszłości - zaznacza.

Przychody mobilne T-Mobile Polska zwiększyły się rok do roku o 5,5 proc. Wzrosły też wpływy z usług ICT, które telekom świadczy ze spółką zależną T-Systems. Firma poztskała w tym zakresie zlecenia m.in. od Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Poczty Polskiej oraz Centralnego Ośrodka Informatyki

91 proc. przesyłu danych w sieci LTE

T-Mobile Polska informuje, że w drugim kwartale br. uruchomił 780 stacji nadawczych obsługujących standard LTE Carrier Aggregation. Obecnie firma ma ponad 8,1 tys. takich stacji obejmujących zasięgiem powyżej 70 proc. populacji kraju.

Natomiast prawie 2 tys. stacji agreguje cztery pasma (800 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz 2600 MHz), dzięki czemu pozwalają przesyłać dane z prędkością prawie 600 Mbps.

Telekom podaje, że już prawie 91 proc. danych internetowych jest przesyłanych przez jego klientów w sieci LTE, najwięcej z wykorzystaniem częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz.

Standard 3G realizuje obecnie 9 proc. transferu internetowego, a 2G - tylko 0,06 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska zyskał 260 tys. klientów. „Rosnące koszty pracy i energii utrudniają działanie”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamil
Reklamy dobre, rozbudowa dobra, podejście do klienta już inne więc ja jako abonent jestem zadowolony. Nie jest mi wstyd za mojego operatora.
5 12
odpowiedź
User
fs
Populacja spada a telekomom tylko rośnie. Przecież nie trudno się domyślić że stosują myki sprzedażowe. Np. Magenta biznes to automatycznie druga karta do internetu czyli z jednego numeru robi się dwa. Wciskanie ludziom dodatkowych kart itp. W rankingach mnp T-Mobile jest na minusie.
8 4
odpowiedź
User
chas
Populacja spada a telekomom tylko rośnie. Przecież nie trudno się domyślić że stosują myki sprzedażowe. Np. Magenta biznes to automatycznie druga karta do internetu czyli z jednego numeru robi się dwa. Wciskanie ludziom dodatkowych kart itp. W rankingach mnp T-Mobile jest na minusie.
Wszedłem na dwa artykuły z tym tematem i widzę ten sam komentarz - kopiuj, wklej... Nawet nie chciało ci sie konstrukcji zmienić. Kolesiu idź do swojej sieci, pilnuj swoich jak ci zapłacicli za pisanie takich rzeczy i nie bądź tandetny w trollingu.
6 8
odpowiedź
User
rymecki
Korzystam z T-mobile w kontekście internetu domowego i oferty na kartę dla syna (od kilku miesięcy). Planuje jeśli wszystko dalej będzie okay, przejść z żoną.
4 8
odpowiedź
User
rymecki
Korzystam z T-mobile w kontekście internetu domowego i oferty na kartę dla syna (od kilku miesięcy). Planuje jeśli wszystko dalej będzie okay, przejść z żoną.
2 8
odpowiedź