SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile Polska zyskał 256 tys. abonentów, EBITDA mocno w dół z powodu darmowego roamingu

Na koniec września br. T-Mobile Polska miał 10,3 mln klientów, o 924 tys. mniej niż przed rokiem, przy czym liczba abonentów wzrosła o 256 tys. do 6,8 mln. Wpływy firmy w skali roku zmalały o 1,2 proc., a skorygowana EBITDA - o 30,9 proc.

Article

Liczba klientów T-Mobile Polska w skali roku zmalała o 924 tys., natomiast w skali kwartału wzrosła o 46 tys.

Baza abonentów firmy w ciągu roku zwiększyła się o 256 tys., a w ciągu kwartału - o 56 tys. Natomiast liczba użytkowników usług prepaidowych zmniejszyła się rok do roku o 1,18 mln, a w minionym kwartale - o 10 tys. Duży spadek w skali roku jest związany z obowiązkową rejestracją numerów prepaidowych, podobnie zmalała liczba ich klientów u innych operatorów telekomunikacyjnych.

T-Mobie podaje, że średnie miesięczne wpływy (ARPU) od klienta usług prepaidowych firmy zwiększyły się w skali roku z 10 do 13 zł. Z kolei ponad połowa nowych abonentów wybiera ofertę „T-Mobile 1 - bez limitu”.

W trzecim kwartale br. wpływy T-Mobile Polska wyniosły 1,6 mld zł, o 1,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody z usług mobilnych zmalały w skali roku o 1,5 proc. do 1,485 mld zł, natomiast pozostałe wpływy (m.in. z usług stacjonarnych i ICT) wzrosły o 1,8 proc. do 115 mln zł.

W trzech kwartałach br. telekom miał 4,765 mld zł wpływów, o 3 mln zł mniej niż przed rokiem (to 0,1 proc. w dół).

- W 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite wypracowane przez T-Mobile Polska utrzymują się na niemal stabilnym poziomie. To efekt szeregu czynników, takich jak zwiększona sprzedaż urządzeń, która pozwoliła częściowo zrównoważyć skutki spadku przychodów z usług telekomunikacyjnych - komentuje Szabolcs Gaborjani, członek zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych.

Z kolei skorygowany zysk EBITDA firmy w trzecim kwartale br. wyniósł 375 mln zł (o 30,9 proc. mniej niż rok wcześniej), a w trzech kwartałach br. - 1,332 mld zł (po spadku o 11,3 proc. w skali roku). Marża EBITDA zmalała rok do roku z 33,5 do 23,4 proc. w trzecim kwartale br. oraz z 31,5 do 28 proc. w trzech kwartałach br.

- Na wynik skonsolidowany EBITDA w trzecim kwartale największy wpływ miały wyższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich wynikające z większej aktywności użytkowników taryf nielimitowanych. Dodatkowo w rezultatach T-Mobile Polska widoczne są efekty dwóch negatywnych trendów związanych z wprowadzeniem regulacji Roam Like At Home: duży wzrost kosztów wynikających z korzystania z usług roamingowych oraz utracone przychody ze sprzedaży pakietów roamingowych - komentuje Szabolcs Gaborjani.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska zyskał 256 tys. abonentów, EBITDA mocno w dół z powodu darmowego roamingu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KamilP
Całkiem ładny ten wzrost, oby tak dalej.
odpowiedź