SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fratria dostała 1,5 mln zł z tarczy finansowej. Prezes PFR: algorytm nie ma poglądów politycznych

Spółka Fratria, wydawca m.in. „Sieci” i wPolityce.pl, otrzymała 1,46 mln zł kredytu w ramach tarczy finansowej od Polskiego Funduszu Rozwoju. Szef PFR zapewnił, że o dotacjach decydował algorytm wspierany sztuczną inteligencją, który „w sposób zautomatyzowany i równy dla wszystkich rozpatrywał wnioski” i „nie ma poglądów politycznych”.

Michał i Jacek KarnowscyArticle

O kredycie przyznanym Fratrii przez państwowy Polski Fundusz Rozwoju poinformował w środę użytkownik Twittera, powołując się na wykaz beneficjentów tarczy finansowej dostępny na rządowym portalu gov.pl.

Fratria 28 maja uzyskała 1,46 mln zł kredytu w ramach części tarczy antykryzysowej skierowanej do małych i średnich firm. Każda z nich mogła otrzymać do 800 tys. euro jako „pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne związane z COVID19”. Zgodnie z zasadami tarczy od 25 do 75 proc. środków z kredytu może być bezzwrotne, jeżeli firma spełni w najbliższych latach określone warunki dotyczące m.in. utrzymania stanu zatrudnienia.

Prezes PFR tłumaczy kredyt z tarczy finansowej dla Fratrii

- Dostali wszyscy Krewni i Znajomi Królika, prawda Panie Prezesie @PawelBorys - napisała do prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju posłanka Koalicji Obywatelskiej Izabela Leszczyna, komentując wpis o kredycie dla Fratrii.

- Przekażę Pani uwagi naszemu algorytmowi wspieranemu sztuczną inteligencją, który w sposób zautomatyzowany i równy dla wszystkich rozpatrywał wnioski. On nie ma poglądów politycznych, a zwłaszcza nie ocenia jakie artykuły pisze dany wydawca - odpowiedział jej Paweł Borys.

- Proszę nie iść tą drogą - dodał.

Karnowski apelował o pomoc do czytelników

Do Fratrii należą m.in. tygodnik „Sieci”, miesięcznik „Gazeta Bankowa”, portale wPolityce.pl i wGospodarce.pl oraz kanał Telewizja wPolsce.pl. W ub.r. spółka osiągnęła wzrost przychodów o 9,2 proc. do 36,68 mln zł oraz zysku netto z 2,81 do 3,18 mln zł. Wpływy z reklam wyniosły 28,14 mln zł, a ze sprzedaży prasy - 7,8 mln zł.

W br. czołowi publicyści „Sieci” kilka razy apelowali do czytelników o wsparcie wydawnictwa, m.in. poprzez zakup cyfrowej subskrypcji wprowadzonej wiosną na wPolityce.pl. - Z góry dziękuję. Na medialnym morzu jesteśmy małą łódką. Ale uparcie bronimy prawdy. Teraz znowu potrzebna państwa pomoc - stwierdził Michał Karnowski pod koniec października.

Od przejęcia władzy przez Zjednoczoną Prawicę 5 lat temu w tytułach Fratrii, tak jak w innych mediach o profilu konserwatywnym, mocno reklamują się firmy i instytucje państwowe. Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD, w przeszłości doradca Ryszarda Petru i Roberta Biedronia, szacował wiosną ub.r., że czołowe firmy państwowe w ostatnich trzech latach bez uzasadnienia wielokrotnie zwiększyły wydatki reklamowe w tygodnikach prawicowych i TVP.

- W całej sprawie kompromituje pana nie tylko uprawiany hejt, ale kompletny brak wiedzy o firmie, której pan stawia zarzuty: jakie ma tytułu, przedsięwzięcia, koszty (te są wielokrotnie niższe niż w mediach III RP). Ot, „ekspercik” z łaski saloniku - napisał do niego Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii i publicysta „Sieci”.

Wsparcie z tarcz dla Agory, IMS, Scren Network i Platige Image

O wsparcie z tarcz pomocowych zaoferowanych wiosną przez instytucje państwowe zawnioskowało sporo firm z sektora mediów i marketingu. Te notowane na giełdzie o znaczących dotacjach informowały na bieżąco w komunikatach dla inwestorów.

W połowie maja zajmująca się marketingiem sensorycznym Grupa IMS podała, że jej spółki zależne w ramach tarczy finansowej uzyskały kredyty w wysokości 3,92 mln zł. Prognozowała, że spłata ok. 2 mln zł zostanie umorzona.

Spółki z grupy kapitałowej Platige Image, zajmującej się produkcją i postprodukcją treści wideo, otrzymały 4,37 mln zł kredytów w ramach tarczy finansowej. Firma reklamy zewnętrznej Screen Network (należy do grupy kapitałowej 4fun Media) uzyskała z tarczy 2,41 mln zł kredytu.

Na początku sierpnia Paweł Borys poinformował, że w ramach tarczy finansowej 60,5 mld zł trafiło do 345 tys. małych i średnich firm zatrudniających ponad 3 mln pracowników. Z tej sumy ponad 1 mld zł otrzymały podmioty z branży mediów i marketingu.

Niektóre duże firmy z tego sektora, m.in. Agora, Eurozet i Polska Press Grupa, zdecydowały się obniżyć pracownikom wynagrodzenia i wymiar pracy o 20 proc. na sześć miesięcy, żeby otrzymać dofinansowanie do pensji w ramach tarczy antykryzysowej.

Agora w sprawozdaniu za trzy kwartały br. poinformowała, że otrzymała 13,5 mln zł dofinansowania do wynagrodzeń pracowników, a na obniżeniu im pensji i wymiaru pracy o 20 proc. przez sześć miesięcy oszczędziła ok. 30 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Fratria dostała 1,5 mln zł z tarczy finansowej. Prezes PFR: algorytm nie ma poglądów politycznych

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oloo
Hej panowie prezesi ze spółek Skarbu Państwa! Za mało reklam dajecie w tych niezwykle obiektywnych, wolnych mediach! xD
odpowiedź
User
xxx
Ten gruby od GP też dostał - ponad 150 tys. na dwie swoje spółki.
odpowiedź
User
Beka z narodowych idiotów
Reklama w tak poczytnym periodyku to nie są tanie rzeczy proszę Państwa
odpowiedź