SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Technologia cross-device zdominuje e-commerce w 2015 r.

Zwiększone możliwości rozwiązań cross-device, wzrost transakcji mobilnych, gwałtowny rozwój reklamy natywnej i angażowanie użytkowników aplikacji mobilnych - to najważniejsze trendy e-commerce w 2015 r. według raportu Criteo.

Article

Według Criteo, firmy zajmującej się dostarczaniem spersonalizowanych reklam efektywnościowych, w 2015 r. odsetek transakcji w światowym e-handlu dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych wzrośnie do 40 proc. - to o 10 pkt proc. więcej niż w roku 2014. Na najbardziej rozwiniętych rynkach, między innymi w USA, Wielkiej Brytanii i Japonii będzie on jeszcze wyższy, osiągając poziom 50 proc. Według analityków Criteo do wzrostu płatności mobilnych przyczyni się rosnąca liczba serwisów przystosowanych do przeglądania na smartfonach i tabletach, a także upowszechnienie się platform płatności mobilnych, między innymi Apple Pay.

Raport Criteo wskazuje, że w 2014 r. od 15 do 20 proc. klientów kupujących za pomocą urządzeń przenośnych dokonywała tego używając kilku różnych urządzeń w modelu cross-device - na przykład w smartfonie wybierała konkretny towar, a transakcję finalizowała korzystając z tabletu. Według sondażu przeprowadzonego przez Criteo wśród sprzedawców i marketerów w 2015 r. 58 proc. z nich planuje w swoich działaniach skierowanych do użytkowników mobilnych zastosować targetowanie w modelu cross-device.

Według przewidywań zawartych w raporcie w 2015 r. można się spodziewać dynamicznego wzrostu stosowania reklamy natywnej jako metody dotarcia z przekazem do odbiorcy. Ma to być z jednej strony skutek rozwoju technologii programmatic buying, z drugiej zaś dostarczania przez firmy technologiczne wydawcom coraz lepszych narzędzi pozwalających na umieszczanie reklam natywnych na stronach internetowych lub w aplikacjach mobilnych.

Criteo prognozuje także, że w 2015 r. sprzedawcy zaczną w coraz większym stopniu próbować zwiększenia swoich obrotów za pomocą systemów webrooming oraz showrooming. Pierwszy z nich oznacza sytuację, w której klient zbiera informacje o produkcie w internecie i dokonuje jego wyboru online, natomiast dopiero w sklepie kończy transakcję. Ten model ścieżki zakupowej w 2015 r. może stanowić, według Criteo, od 10 do 15 proc. wszystkich obrotów sprzedawców w USA. Wzrostu należy oczekiwać także w modelu showrooming, w którym klient udaje się do sklepu, aby obejrzeć i wybrać konkretny towar, a jego zakup realizuje już w domu za pośrednictwem internetu.

Badania ujęte w raporcie mówią też o tym, że w 2015 r. duży nacisk ze strony marketerów i sprzedawców  zostanie położony na ponowne angażowanie użytkowników wewnątrz aplikacji, które wcześniej zainstalowali w swoich urządzeniach przenośnych. Z danych wynika, że 42 proc. agencji reklamowych i dyrektorów sprzedaży widzi zaangażowanie klientów jako główny cel strategii dotyczącej aplikacji mobilnych.

- 2015 rok w branży e-commerce będzie bardzo dynamiczny, zachowania zakupowe online wciąż gwałtownie ewoluują. Wzrost ilości czasu, który użytkownik spędza przed różnymi rodzajami ekranów oznacza, że marketerzy muszą działać bardziej kompleksowo - podkreśla w komentarzu do raportu Eric Eichmann, prezes i dyrektor zarządzający Criteo. - Reklamodawcy, którzy wyprzedzą resztę dzięki istotnym inwestycjom w rozwiązania takie jak targetowanie cross-device czy zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych strony i aplikacje, będą w stanie lepiej sprostać potrzebom klientów i generować sprzedaż - przewiduje Eichmann.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Technologia cross-device zdominuje e-commerce w 2015 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl