Temu z kolejnym rekordem, mniej Polaków na Allegro i TikToku

Strony i aplikacje Grupy Polsat-Interia w styczniu br. pierwszy raz w historii miały więcej użytkowników niż te Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska. Platformę temu odwiedziło już 14,9 mln polskich internautów, natomiast spadki zanotowały Grupa Allegro, TikTok i WhatsApp.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Temu z kolejnym rekordem, mniej Polaków na Allegro i TikToku
Reklama sklepu Temu, fot. materiały prasowe

Z witryn i aplikacji Grupy Google korzysta co miesiąc prawie 98 proc. polskich internautów. Według badania Mediapanel w styczniu br. zanotowały 29,02 mln użytkowników, 20 godzin, 25 minut i 12 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 97,69 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej miały 28,93 mln odwiedzających, 97,46 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 7 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu.

Należące do Meta Platforms Facebook, Instagram i Messenger (WhatsApp jest klasyfikowany osobno) przyciągnęły 25,43 mln polskich internautów (co dało 85,59 proc. zasięgu), każdego średnio na 24 godziny. Miesiąc wcześniej miały 25,03 mln użytkowników, spędzających przeciętnie po 22 godziny i 30 minut.

Jak już informowaliśmy, Grupa Polsat-Interia dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 20,67 do 21,11 mln pierwszy raz w historii wyprzedziła pod tym względem Grupę Wirtualna Polska (w górę z 20,73 do 21,03 mln) i Ringier Axel Springer Polska (z 20,83 do 20,97 mln).

Temu dalej zyskuje polskich użytkowników

Strony i aplikacje Grupy Allegro (głównie Allegro, Allegro Lokalnie i Ceneo) zanotowały spadek z 20,6 do 20,20,11 mln użytkowników oraz z 2 godzin i 4 minut do godziny i 54,5 minuty przeciętnego czasu korzystania.

Za to Grupa Whaleco, wydawca azjatyckiej platformy Temu, osiągnęła kolejny rekord. Miesiąc do miesiąca liczba jej użytkowników podskoczyła z 13,63 do 14,92 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 14 minut i 17 sekund do 36 minut i 9 sekund. Zasięg platformy przekroczył połowę, rosnąc z 45,91 do 50,21 proc.

Mocno wzrosły też wyniki Grupy OLX: liczba odwiedzających z 15,98 do 16,74 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego z godziny, 29 minut i 51 sekund do godziny, 41 minut i 32 sekund. Z kolei na TikToku przy spadku z 13,79 do 13,55 mln użytkowników średni czas korzystania wydłużył się z 17 godzin, 18 minut i 42 sekund do 17 godzin, 56 minut i 13 sekund.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln, o 0,1 mln więcej niż w grudniu. Natomiast liczba użytkowników, którzy online są codziennie, wzrosła z 25,3 do 25,6 mln.

grafika

WP.pl i Interia.pl przed Allegro

Google.com zanotowało w styczniu 27,33 mln polskich użytkowników, którzy spędzali tam średnio godzinę, 39 minut i 22 sekundy. W przeglądarkowym Facebooku każdy z 20,25 mln internautów spędził przeciętnie 3 godziny, 7 minut i 58 sekund, a na YouTube.com - 20,23 mln internautów korzystało średnio przez 6 godzin, 21 minut i sekundę.

Allegro.pl zanotowało spadek z 16,41 do 15,32 mln użytkowników, przez co zostało wyprzedzone przez WP.pl (wzrost z 16,25 do 16,55 mln) i Interia.pl (z 15,43 do 16,22 mln).

Na OLX.pl liczba odwiedzających poszła w górę z 10,15 do 11,11 mln, a na Temu.pl - z 10,01 do 10,95 mln.

grafika

21 minut dłużej na Netfliksie

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google przyciągnęły 22,25 mln internautów (to 74,91 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 6 godzin, 19 minut i 54 sekundy. Miesiąc wcześniej miały 21,95 mln użytkowników oraz 5 godzin, 59 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania.

W tej ostatniej statystyce liderem w czołówce jest Netflix, w którym liczba odwiedzających miesiąc do miesiąca wzrosła z 3,04 do 3,13 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 8 godzin, 3 minut i 22 sekund do 8 godzin, 24 minut i 56 sekund.

grafika

Google.com w porównaniu z grudniem osiągnął wzrost liczby użytkowników z 20 do 20,46 mln, YouTube.com - z 13,39 do 13,89 mln, a Facebook.com - z 11,58 do 12,12 mln.

Na Temu.com liczba odwiedzających zwiększyła się z 3,22 do 3,69 mln, za to Allegro.pl zanotowało spadek z 9,65 do 9,12 mln.

grafika

W internecie mobilnym Grupa Polsat-Interia osiągnęła wzrost z 19,53 do 20,05 mln użytkowników oraz z 46 minut i 38 sekund do 51 minut i 54 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego. Zwiększyła przewagę nad Grupą Ringier Axel Springer Polska, w której serwisach i aplikacja liczba internautów wzrosła z 19,36 do 19,52 mln.

Natomiast TikTok zanotował spadek z 13,05 do 12,68 mln użytkowników, przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 18 godzin, 9 minut i 59 sekund do 19 godzin, 2 minut i 20 sekund.

grafika

Na Allegro.pl w mobile’u liczba internautów zmalała z 12,16 do 10,59 mln, za to OLX.pl osiągnął wzrost z 8,49 do 9,61 mln, a Temu.com - z 8,48 do 9,1 mln.

grafika

Aplikacja TikToka wyprzedziła Instagram

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało 20,84 mln internautów, spędzając średnio godzinę, 36 minut i 26 sekund. Aplikacja Facebooka osiągnęła wzrost z 17,85 do 17,98 mln użytkowników oraz 17 godzin, 48 minut i 19 sekund do 18 godzin, 31 minut i 33 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W aplikacji TikToka liczba odwiedzających zmalała się z 9,38 do 9,24 mln, a średni czas korzystania wydłużył z 25 do 26 godzin. Mimo to TikTok wysunął się nad aplikację Instagrama, która zanotowała spadek z 9,39 do 9,04 mln użytkowników.

grafika

W aplikacji Allegro, która jest zdecydowanym liderem wśród tych audytowanych w Mediapanelu, liczba użytkowników zmniejszyła się z 7,95 do 7,88 mln, a średni czas spędzony przez każdego z 2 godzin, 36 minut i 51 sekund do 2 godzin, 15 minut i 3 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"