SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„The New York Times”: Zysk operacyjny w dół, przychody z reklam cyfrowych ratują wyniki gazety

Zysk operacyjny niższy o 64 mln dol., dalszy spadek przychodów z tradycyjnej reklamy, 12-procentowy wzrost w segmencie reklamy cyfrowej i 910 tys. płatnych subskrybentów e-wydania gazety - to wyniki „The New York Times’a” za 2014 r.

Według informacji podanych w komunikacie „NYT” w roku 2014 zysk operacyjny osiągnął poziom 92 mln dol., co oznacza spadek w porównaniu z kwotą 156 mln dol. zanotowaną w 2013 r.

Wśród przyczyn mających wpływ na gorszy wynik wymieniono konieczność inwestycji w cyfrowy rozwój tytułu, a także koszty związane z restrukturyzacją i zwolnieniami pracowników.

Jednocześnie Mark Thompson, dyrektor wykonawczy Times Company podkreślił rosnące znaczenie reklamy cyfrowej w ogólnych wynikach firmy. Z udostępnionych danych wynika, że w całym 2014 r. przychody wygenerowane przez reklamy cyfrowe, szczególnie w segmencie mobile i wideo, były o 12 proc. wyższe w porównaniu z rokiem 2013. To złagodziło między innymi zanotowany w 2014 r. 1-proc. spadek związany z reklamą w drukowanej wersji gazety w porównaniu z rokiem poprzednim.

Thompson podkreślił rosnącą rzeszę płatnych subskrybentów cyfrowego wydania „NYT”. Obecnie ich liczba wynosi z górą 910 tys. i jest wyższa o 20 proc. w porównaniu z 2013 r. Jednocześnie szef Times Company nie ukrywał, że w 2014 r. był dla gazety niełatwym okresem. Niektóre przedsięwzięcia w segmencie cyfrowym - na przykład aplikacje NYT Now oraz NYT Opinion nie spełniły pokładanych w nich nadziei i musiały zostać zawieszone. Wydawca był też zmuszony do zwolnienia ponad 100 dziennikarzy i innych pracowników różnych pionów.

- 2015 r. będzie okresem naszego dalszego rozwoju w obszarze cyfrowym, przy jednoczesnym podnoszeniu jakości dziennikarstwa w wydaniu drukowanym, i poszukiwaniu monetyzacji tworzonych przez nas treści - zapowiedział Thompson.

Dołącz do dyskusji: „The New York Times”: Zysk operacyjny w dół, przychody z reklam cyfrowych ratują wyniki gazety

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
red
Warto czytać...
Szkoda, że w tekście zabrakło podstawowych informacji: Jakie są wpływy reklamowe z wydań papierowych, a jakie z internetu. Narracja tekstu zdaje się potwierdzać tezę, że papierowe gazety zdychają, i tylko, jak mówi tytuł, ratują je wpływy z internetu.
Spróbujemy jednak tekst przeczytać. Rzeczywiście w 2014 r. NYT miało zysku operacyjnego (dla jasności różnica między kosztami a wpływami) 92 mln dolarów, to jest znacznie mniej niż w 2013, ale było to spowodowane kosztami nietrafionych inwestycji w internecie i kosztami odprawy dla 100 pracowników.
900 000 subskrybentów wydań cyfrowych? Liczba zdawałaby się imponująca. Ale dotyczy całego roku! Nie wiemy, jaki dostęp wykupili i na jaki czas? Dla zabawy - codziennie wydanie papierowe czyta ponad milion ludzi. 25 dni wydawniczych w miesiącu, razy 12.
Czy reklamy w papierowym wydaniu mają się źle? Wręcz fatalnie (uwaga ironia). Nastąpił spadek. O ile? O 1 (słownie jeden) procent!!! Podczas, gdy w internecie wzrost o 12 proc.
A teraz najważniejsze. Z tekstu nie dowiemy się, ile zarabia gazeta papierowa. Więc - w III kwartale NYT zarobił z wydań papierowych 138 mln dolarów, z internetu 38 mln dolarów, i w większości nie sekcji informacyjnej...
odpowiedź