SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1,9 mln widzów „The Voice of Poland 9”. Jacek Kurski: sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena

Dziewiątą edycję „The Voice of Poland” oglądało średnio 1,63 mln widzów, o 160 tys. osób mniej niż pokazywaną rok temu ósmą odsłonę. TVP2 w czasie emisji programu była wiceliderem rynku zarówno w 4+, jak i w 16-49 i 16-59. Wpływy z reklam wyniosły 13,68 mln zł. - „The Voice of Poland” to sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena. To jest już kradzież oglądalności na tzw. rympał - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Marcin Sójka, zwycięzca „The Voice of Poland 9”; fot. Rochstar Article

Kolejną edycję „The Voice of Poland” na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o godz. 20.05, w okresie od 1 września do 1 grudnia br. Średnia widownia premierowych odcinków muzycznego widowiska wyniosła 1,93 mln osób, co przełożyło się na 13,38 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,12 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 4,01 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,57 mln a w 16-59 - 2,24 mln; dane udostępnione przez Mediacom).

Największą widownię, wynoszącą 2,38 mln oglądających, program zgromadził 15 września (dane dla odcinka z godz. 21.10).

Dla porównania, ósmą edycję muzycznego widowiska, emitowaną w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 2,09 mln osób, co przełożyło się na 14,35 proc. udziału w 4+, 15,29 proc. w 16-49 i 14,65 proc. w 16-59. Oznacza to, że program stracił 160 tys. widzów.

TVP2 w czasie nadawania dziewiątej edycji „The Voice of Poland” była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN z udziałem na poziomie 15,89 proc., emitujący wówczas gł. „Mam talent” i filmy fabularne. Trzecia była TVP1 (gł. „Alarm!”, Sport” i „Dziewczyny ze Lwowa”; 9,11 proc.), a czwarty - Polsat (filmy fabularne; 7,17 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka była wiceliderem rynku.

Wpływy z reklam wyemitowanych przy dziewiątej serii programu wyniosły 13,68 mln zł. Dla porównania, nadawany rok temu ósmy sezon show z reklam przyniósł 11,50 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Jacek Kurski: sukces TVP i wielki skandal wskazań Nielsena

- „The Voice of Poland” to sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena. Format który bije w MOR na głowę TVN-owskie „Mam talent!” wynikiem 3 mln do 2 mln widzów, regularnie „przegrywa” w Nielsenie w odwrotnej proporcji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - Jak bardzo Nielsen pompuje TVN i „Mam talent!” niech świadczy fakt, że według NAM „Mam talent!” wygrało z - uwaga proszę usiąść i zapiąć pasy - ... meczem piłki nożnej w Lidze Narodów UEFA Portugalia-Polska na TVP1. W sytuacji gdy mecz oglądało według modelu oglądalności rzeczywistej ponad 2,5-krotnie więcej niż „Mam talent!”. To jest już kradzież oglądalności na tzw. rympał. Nie zostawimy tak tej sprawy - komentuje.

Decyzją widzów tytuł „Najlepszego Głosu w Polsce”, kontrakt płytowy z Universal Music Polska oraz czek o wartości 50 tys. zł, w dziewiątej edycji „The Voice of Poland” otrzymał Marcin Sójka, podopieczny Patrycji Markowskiej.

Jak już informowaliśmy kilka dni temu, Telewizja Polska planuje kontynuację talent-show „The Voice of Poland” w jesiennej ramówce 2019 roku.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,9 mln widzów „The Voice of Poland 9”. Jacek Kurski: sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mariusz
Oj boli pana Kurskiego fakt, że w bolszewickim kraju, istnieją instytucje, które pokazują wyniki niezgodne z linią partii. "To wielki skandal".
84 36
odpowiedź
User
rozbawiony
Boże Jacek, wyluzuj. Nie krzycz na Nielsena tylko pogoń towarzystwo żeby robiło lepszy program. To jest najlepsza metoda na lepsze wyniki.
81 31
odpowiedź
User
Obserwator
Panie Prezesie, mamy grudzień a nasza piłka w totalnym dołku, ludzie to widzą i nie oglądają, bo nie ma co. W czerwcu Pana chłopaki (mistrz nad mistrze p. Babiarz) pompowali wielką polską reprezentację i niektórzy już uwierzyli, że mistrzostwo świata may na wyciągnięcie ręki. A teraz posucha nie tylko na boisku, ale przed telewizorem także. Pytałem studentów, kto oglądał mecz z Portugalią. Nikt
68 19
odpowiedź
User
Kropka
W pewnym sensie ma racje z kradzieżą oglądalności. Podkradły mu widownię inne stacje:))))
68 23
odpowiedź
User
Analityk
Pan Kurski musi się przyzwyczaić do tego, że piłka nożna staje się w Polsce programem misyjnym. I tak samo jak piłkarze nie są już w stanie stadionu wypełnić na mecz, tak samo ludzie nie mają ochoty oglądać tego w TV. Oczywiście jakby wysłać Kurskiego i MOR do liczenia kibiców na stadionie to by wyszło, że każdy mecz na Narodowym ogląda na żywo 250 tysięcy ludzi.
58 18
odpowiedź