TikTok wprowadza przycisk "nie lubię" na całym świecie

TikTok, po fazie testów, poinformował, że wprowadza przycisk "nie lubię" do komentarzy dla użytkowników platformy na całym świecie. Platforma liczy, że rozwiązanie to rozwiąże problemy z moderacją.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
TikTok wprowadza przycisk "nie lubię" na całym świecie

TikTok udostępnia przycisk "nie lubię" do komentarzy dla wszystkich użytkowników na całym świecie. Platforma zaczęła testować przycisk "niechęci" w kwietniu, aby użytkownicy mogli identyfikować komentarze, które uważają za nieistotne lub nieodpowiednie.

Jeśli klikniesz przycisk "nie lubię" przy komentarzu, nie będzie to publiczne, a komentatorzy nie zostaną powiadomieni, że ich komentarz jest nie lubiany. Komentatorzy i inni użytkownicy również nie będą mogli zobaczyć, ile razy dany komentarz został oznaczony "nie lubię". By cofnąć swoją "niechęć", wystarczy ponownie nacisnąć przycisk.

"Na początku tego roku zaczęliśmy testować nowy sposób, w jaki ludzie mogą identyfikować komentarze, które uważają za nieistotne lub nieodpowiednie – informuje TikTok w opublikowanym tweecie. - Po kilku testach wypuszczamy go na całym świecie. Stworzyliśmy go jako nowy sposób słuchania opinii bezpośrednio od naszej społeczności. Pozwala nam to lepiej identyfikować nieistotne lub nieodpowiednie komentarze, co pomaga nam rozwijać sekcję komentarzy dla prawdziwych i autentycznych interakcji”.

Lepsze doświadczenia dla użytkowników

TikTok twierdzi, że jego głównym priorytetem w tej funkcji jest zapewnienie użytkownikom lepszego doświadczenia. Kiedy TikTok po raz pierwszy zaczął testować przycisk, wyjaśnił, że widzi przycisk "nie lubię" jako sposób oznaczania komentarzy, które mogą być spamem lub nie mają sensu w kontekście filmu, pod którym są publikowane. Zauważono, że przycisk ten nie jest postrzegany jako sposób zgłaszania komentarzy i że użytkownicy powinni nadal korzystać ze standardowego procesu zgłaszania komentarzy dotyczących nękania, mowy nienawiści, zastraszania itp.

Wraz z najnowszą premierą TikTok dołącza do kilku innych platform cyfrowych, które mają pewną odmianę przycisku "nie lubię". Na przykład YouTube oferuje przycisk kciuka w dół do komentarzy, ale liczba takich oznaczeń jest prywatna. Z drugiej strony Reddit oferuje podobny przycisk do głosowania w dół dla komentarzy, ale sumy głosów za i przeciw są publiczne. Twitter testował  również przycisk prywatnego głosowania w dół w odpowiedzi na tweety.

TikTok reklamuje funkcję "nie lubię" jako kolejny sposób na uzyskanie informacji zwrotnych dotyczących „nieistotnych lub nieodpowiednich” komentarzy. W idealnym przypadku komentarz z dużą liczbą "niechęci" będzie ostrzegał TikTok przed mową nienawiści, spamem lub trollowaniem, które w przeciwnym razie mógłby przegapić.

To nie jedyne narzędzie do moderacji, jakim dysponuje TikTok, a połączone zasoby mogą pomóc firmie poradzić sobie z sekcjami komentarzy, które zbyt często się pogarszają.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu