Tomasz Żurański: po zmianie prezesa więcej synergii TVN ze Scripps Networks Interactive

Z pewnością wpływ Scripps Networks Interactive na funkcjonowanie TVN będzie teraz większy i właściciel będzie poszukiwał synergii kosztowych i przychodowych pomiędzy posiadanymi aktywami, to oczywisty kierunek. Z kadencji Markusa Tellenbacha jako prezesa TVN na pierwszy plan wybijają się dwie bardzo ważne transakcje: sprzedaż platformy N do Canal+ i Vivendi i późniejsza zamiana akcjonariuszy na obecny Scripps Networks Interactive - analizuje Tomasz Żurański, prezes Vectry.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/markus-tellenbach-odchodzi-z-tvn-nowym-prezesem-jim-samples ##

Z pewnością wpływ Scripps Networks Interactive na funkcjonowanie TVN będzie teraz większy i właściciel będzie poszukiwał synergii kosztowych i przychodowych pomiędzy posiadanymi aktywami, to oczywisty kierunek. Ważnym pytaniem jest skala tych działań. Na dzisiaj, ramówki samego TVN, jak też całego portfolio kanałów tematycznych wydają się dość celnie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom polskiej widowni, czego najlepszym dowodem są stabilne udziały w oglądalności - i to pomimo coraz większej liczby kanałów telewizyjnych. Osobiście byłbym ostrożny przy ewentualnych ich zmianach na rzecz np. amerykańskich treści.

Myślę, że raczej należy oczekiwać szerszej dystrybucji kanałów bezpośrednio ze „stajni” Scripps’a z ich jednoczesnym dostosowaniem do polskiego widza. W dłuższej perspektywie obecność TVN w mediach cyfrowych będzie jeszcze bardziej zauważalna, oczywiście jak tylko uda się wypracować model biznesowy pozwalający na efektywną monetyzację tej aktywności.

Z kadencji Markusa Tellenbacha jako prezesa TVN na pierwszy plan wybijają się dwie bardzo ważne transakcje: sprzedaż platformy N do Canal+ i Vivendi i późniejsza zamiana akcjonariuszy na obecny Scripps Networks Interactive. Mając na względzie szereg okoliczności temu towarzyszących, należy je uznać za sukces.

W międzyczasie firma była zmuszona dostosować się do kurczącego się rynku reklamy telewizyjnej i jedyną rozsądną odpowiedzią na to była racjonalizacja wydatków, w tym kosztem ramówki. Markus Tellenbach zostawia spółkę ze stabilnym akcjonariuszem i w niezłej kondycji finansowej - jest to dobry moment, by myśleć o dalszym rozwoju.

Tomasz Żurański, prezes Vectry

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Canal+ jak Netflix. Dostęp tylko w jednym domu

Canal+ jak Netflix. Dostęp tylko w jednym domu

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Biedronka przegrała w sądzie. Ogromna kara za "Tarczę antyinflacyjną"

Biedronka przegrała w sądzie. Ogromna kara za "Tarczę antyinflacyjną"