SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Turcja blokuje 24 stacje telewizyjne i radiowe oskarżane o sprzyjanie przeciwnikowi Erdogana

Turecka Rada ds. Radia i Telewizji (RTUK) cofnęła licencje na nadawanie 24 tamtejszym stacjom telewizyjnym i radiowym. Nadawcy objęci restrykcjami są oskarżani przez rząd o sprzyjanie Fethullahowi Gulenowi, przeciwnikowi prezydenta Recepa Tayyipa Erdogana.

fot. Shutterstock.com Article

W uzasadnieniu decyzji o cofnięciu licencji 24 stacjom radiowym i telewizyjnym wyjaśniono, że ich nadawcy w podejrzanie pozytywnym świetle przedstawiali postać Fethullaha Gulena - mieszkającego w USA muzułmańskiego kaznodziei, którego władze w Ankarze obciążają odpowiedzialnością za próbę przewrotu wojskowego w Turcji.

Wśród zablokowanych stacji znalazły się m.in. Samanyolu, Can Erzincan i Dunya Radio. Na razie nie wiadomo czy licencje zostaną przywrócone i na jakich warunkach będzie to możliwe.

Blokada nadawców to nie jedyny krok odwetowy tureckiego rządu wymierzony w tamtejsze media. Już wcześniej władze uniemożliwiły internautom dostęp do 20 lokalnych newsowych serwisów internetowych, wśród których znalazły się Rotahaber, Gazeteport, Karşı daily, ABC daily i Medyascope.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Turcja blokuje 24 stacje telewizyjne i radiowe oskarżane o sprzyjanie przeciwnikowi Erdogana

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lssrs
Się przygotujcie, wkrótce i w Polsce nas to czeka.
16 12
odpowiedź
User
gość
Się przygotujcie, wkrótce i w Polsce nas to czeka.

Chyba zapomniałeś, że u nas pucze jednak się udawały, nawet wobec władzy która twierdziła, że ma 90% poparcia.
11 8
odpowiedź