TVN: 9 proc. więcej z reklam, mniej z audiotele i kanałów tematycznych

Kanały telewizyjne Grupy TVN w II kwartale br. zarobiły prawie 9 proc. więcej z reklam niż rok wcześniej. Z drugiej strony spadły przychody z audiotele i opłat za kanały tematyczne, a zwiększyły się koszty produkcji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od kwietnia do czerwca br. przychody Grupy TVN z segmentu telewizyjnego wyniosły 443 mln zł, czyli 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 8 mln zł, czyli 4 proc. rok do roku, osiągając na koniec kwartału poziom 213 mln zł. Natomiast wartość marży EBITDA wyniosła na koniec czerwca 48 proc., czyli 1 pp mniej niż rok wcześniej.

Spółka osiągnęła prawie 9-procentowy wzrost wpływów z reklam telewizyjnych, przy dynamice rozwoju całej branży szacowanej na 8 proc. Nastąpiło to mimo 9-dniowej żałoby narodowej w kwietniu, kiedy praktycznie nie emitowano reklam. Poniesione wtedy straty zostały bowiem nadrobione w maju i czerwcu. Ogółem na reklamie telewizyjnej i sponsoringu Grupa TVN w II kwartale br. zarobiła 29 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Z drugiej strony niższe przychody Grupa TVN zanotowała z audiotele i opłat za kanały tematyczne. Spadek wpływów w tym pierwszym sektorze wynika ze zmian przepisów, do których musiała zostać dostosowana oferta firmy. Natomiast opłaty za kanały tematyczne nieznacznie zmalały ze względu na 9-procentowy wzrost wartości złotego w stosunku do euro, w której to walucie wyrażone są ceny tych kanałów.

Ponadto Grupa TVN więcej niż przed rokiem wydała na wynagrodzenia pracowników swoich stacji telewizyjnych i produkcję programów. Przyczyniły się do tego przede wszystkim przedłużenie wiosennej ramówki TVN oraz intensywne relacjonowanie przez TVN24 nadzwyczajnych wydarzeń, takich jak katastrofa samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem, powodzie i pierwsza tura wyborów prezydenckich. Jednocześnie te dwa kanały były głównymi źródłami rentowności segmentu telewizyjnego TVN, osiągając marże EBITDA w wysokości, odpowiednio, 51 proc. i 50 proc.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?