SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy reklamowe TVN Media 10,5 proc. w górę. 184 mln zł zysku, 312 pracowników

TVN Media w ub.r. zanotowało wzrost przychodów brokerskich o 10,5 proc. do 265,89 mln zł oraz wyniku netto z 623,7 mln zł straty do 184,06 mln zł zysku. Spółka zatrudniała 312 osób, przy przeniesieniu do TVN jej aktywa wyceniono na 1,94 mld zł.

Piotr Tyborowicz, prezes TVN MediaArticle

Przychody brokerskie TVN Media zwiększyły się rok do roku z 252,78 do 265,89 mln zł (w poniższych grafikach wszystkie kwoty są w tys. zł). Spółka sprzedaje ofertę reklamową (czas reklamowy i usługi sponsorskie w telewizji i internecie) swojego właściciela TVN Discovery Polska, a także stacji kilku średnich i małych nadawców, m.in. Canal+ Polska, Telewizji Puls, Viacomu, The Walt Disney Company i FOX International.

Z kolei wpływy TVN Media z opłat licencyjnych skurczyły się z 73,69 mln zł do zera, a pozostałe przychody (m.in. z produkcji spotów i innych treści wideo) - z 69,9 do 13,62 mln zł.

TVN Media wchłonięte przez TVN

Z końcem 2018 roku zorganizowana część przedsiębiorstwa TVN Media, stanowiąca dział marketingu, została wydzielona i wniesiona do TVN. Wartość netto tych aktywów określono na 1,94 mld zł. W konsekwencji kapitał zakładowy TVN Media obniżono z 1,96 mld zł do 4,4 tys. zł.

W wynikach sprzedażowych TVN Media przełożyło się to na spadek wpływów z licencji i wpływów pozostałych. Ponadto przychody od TVN skurczyły się ze 120,41 mln zł do 924 tys. zł, a od Grupy Discovery - z 4,65 mln zł do 149 tys. zł.

Wpływy od Canal+ Polska (TVN Media ma 32 proc. udziałów tej spółki) zmniejszyły się z 1,54 do 1,49 mln zł), a od firm powiązanych z Discovery (czyli takich, w których koncern ma poniżej 50 proc. udziałów) wzrosły z 2,49 do 3,38 mln zł.

Koszty bez obciążeń dot. Canal+

Wydatki operacyjne TVN Media w ub.r. wyniosły 101,77 mln zł, wobec 811,4 mln zł rok wcześniej. W 2018 roku firma odpisała 644,98 mln zł na utratę wartości marki nc+, która we wrześniu ub.r. zniknęła z rynku, została zastąpiona przez Platformę Canal+.

Koszty marketingu i badań poszły w dół z 54,29 do 11,32 mln zł, a wynajmu - z 9,3 do 3,8 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze zmniejszyły się z 59,06 do 53,72 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 312 osób na etacie.

Wydatki TVN Media wobec firm powiązanych kapitałowo zwiększyły się z 1,5 do 1,52 mld zł. Koszty wobec TVN zmalały z 1,31 do 1,3 mld zł, wobec Grupy Discovery wzrosły z 82,59 do 105,74 mln zł, a wobec spółki Stavka nadającej TTV - z 92,74 do 101,85 mln zł.

- Koszty działalności operacyjnej dotyczące TVN, Stavki, Grupy Discovery, C+ oraz NTL Radomsko obejmują głównie koszty sprzedanych usług w ramach działalności brokerskiej, koszty te w rachunku zysków i strat są prezentowane jako pomniejszenie przychodów, oraz inne usług - wyjaśniono w sprawozdaniu firmy.

Zysk na pokrycie wcześniejszych strat

W 2018 roku TVN Media odpisało też 358 mln zł, obniżając wycenę posiadanych udziałów Canal+ Polska. W 2018 roku otrzymało od tej firmy 23,4 mln zł dywidendy, a w ub.r. - 23,46 mln zł.

W ub.r. bez obciążeń dotyczących Canal+ Polska wyniki rentowności TVN Media były dodatnie, mimo że przychody odsetkowe zmalały z 96,44 do 9,81 mln zł, a koszty finansowe poszły w górę z -10,49 do 1,08 mln zł.

Wynik operacyjny firmy wzrósł z 767,24 mln zł straty do 201,45 mln zł zysku, wynik brutto - z 646,2 mln zł straty do 212,41 mln zł zysku, a wynik netto - z 623,7 mln zł straty do 184,06 mln zł zysku.

W zeszłym tygodniu TVN zdecydował, że zeszłoroczny zysk netto TVN Media zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat firmy.

W sprawozdaniu TVN Media ogólnikowo skomentowano wpływ epidemii na działalność firmy.

- Pandemia może mieć negatywny wpływ na pozycję bilansową, wyniki operacyjne i przepływy pieniężne Spółki. Obecny poziom niepewności dotyczącej ekonomicznego i operacyjnego wpływu COVID-19 oznacza, że wpływ na przyszłe wyniki finansowe nie może w tym momencie zostać oszacowany w sposób racjonalny i pełny - napisano.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe TVN Media 10,5 proc. w górę. 184 mln zł zysku, 312 pracowników

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RS
Jak zwykle, od chyba 15 lat, w TVN same wzrosty i sukcesy. Cenię ich niezależność ale nad PR mogliby popracować.
odpowiedź
User
Dudi
Jak zwykle, od chyba 15 lat, w TVN same wzrosty i sukcesy. Cenię ich niezależność ale nad PR mogliby popracować.

tu chodzi o cyfry, nie o słowa!
odpowiedź
User
TVN Reklama
Mnie to wcale nie dziwi jak 90 procent czasu antenowego to reklama. Ja już dawno siedzę na Polsacie bo tvn24 nie da się oglądać przez te reklamy
odpowiedź