SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN oszczędza: mln zł mniej na ramówkę, 70 osób zwolnionych

W związku ze złą sytuacją na rynku reklamowym i słabymi wynikami finansowymi Grupa TVN wprowadza plan oszczędnościowy. Na jesienne ramówki wyda kilkanaście milionów złotych mniej niż przed rokiem, a w I półroczu zwolniła prawie 70 pracowników.

Na konferencji prezentującej wyniki finansowe za II kwartał br. kierownictwo Grupy TVN uzasadniało ich spadek zastojem na polskim rynku reklamowym, przede wszystkim w reklamie telewizyjnej. - Kiedy przygotowując budżet na obecny rok, rozmawialiśmy z reklamodawcami i domami mediowymi, przedstawiali nam dwa możliwe scenariusze rozwoju sytuacji - mówił Piotr Walter, wiceprezes TVN odpowiedzialny za pion telewizyjny. - Albo pierwsze półrocze będzie lepsze, chociażby ze względu na Euro, albo marketerzy przeczekają pierwszą połowę roku i przesuną budżety na drugie półrocze. Już wiadomo, że ten pierwszy scenariusz nie nastąpił, natomiast dalej nie wiadomo, czy spełni się drugi - opisał Walter.

>>> TVN: 230,6 mln zł straty netto w II kw. 2012 r. 

Piotr Walter przyznał, że szczególnie słaby dla telewizji TVN pod względem reklamowym był czerwiec, kiedy trwało Euro, transmitowane przez Telewizję Polską. - To była dla nas katastrofa. Nie przypominam sobie tak słabego miesiąca - ocenił. - Ponadto od dwóch-trzech lat spada udział sprzedaży spotowej na rzecz pakietowej, co jest oczywiście mniej korzystne dla nadawców. A cennikowo TVN jest drogi dla reklamodawców, więc przy niższym popycie z ich strony sporo tracimy - opisał Walter.

W związku z tym Grupa TVN wdrożyła plan optymalizacji kosztów. - Dość późno zorientowaliśmy się, że nasze wyniki za II kwartał będą słabsze, i nie zdołaliśmy odpowiednio szybko zareagować. Ale już wprowadziliśmy odpowiednie rozwiązania - wyjaśnił Piotr Walter.

Firma chce przede wszystkim oszczędzać na ofercie programowej - zarówno głównego TVN, jak i kanałów tematycznych. Już w połowie czerwca okazało się, że jesienią nie będzie kolejnej edycji programu „Top model. Zostań modelką!”, ponieważ z jego sponsorowania wycofał się Procter and Gamble (przeczytaj o tym więcej). - Niektóre pozycje z ramówki, które nie miały optymistycznych prognoz finansowych, zostały wycofane - tłumaczył ogólnie Piotr Walter. - Dodatkowo w głównym TVN sięgniemy po produkcje z naszych kanałów tematycznych, przykładowo po „Perfekcyjną panią domu” z TVN Style (więcej o tym programie) - dodał.

W jesiennej ramówce TVN znajdzie się tylko jeden show rozrywkowy na żywo, a nie - jak w poprzednich ramówkach - dwa. - Dlatego że takie programy są zwyczajnie drogie. Przykładowo edycja „Mam talent” kosztuje kilkanaście milionów złotych - uzasadnił Piotr Walter. - A ponieważ takie formaty realizują również konkurencyjne stacje, nie wyróżniamy się już mocno pod tym względem - zauważył.

>>> TVN: wartość rynku reklamy tv spadnie o 6-9 proc. w 2012 r.

TVN zastanawia się również nad zmniejszeniem liczby odcinków seriali i programów, które są pokazywane w czasie jednej ramówki. Przy czym Piotr Walter nie chciał podać konkretów, określając to tylko jako „dostosowanie liczby odcinków do sytuacji rynkowej”.

W efekcie jesienne ramówki kanałów TVN będą kosztować kilkanaście milionów mniej niż rok temu. Redukcje w tym zakresie mają przynieść firmie główną część oszczędności, które pozwolą mniej więcej w połowie zrekompensować planowany spadek wpływów reklamowych na poziomie EBITDA.

Drugim obszarem, na którym zaczęła oszczędzać Grupa TVN, są koszty zatrudnienia i produkcji. Jak podał Piotr Walter, w I półroczu firma rozwiązała umowy z 60-70 pracownikami. Przypomnijmy, że pod koniec czerwca grupowe zwolnienia zaczęły się w Biurze Reklamy TVN: pracę straci 50 z prawie 200 zatrudnionych (przeczytaj o tym więcej). Firma uzasadniała to restrukturyzacją biura. Natomiast Piotr Walter zwrócił uwagę, że jeszcze kilka lat temu w jego ofercie znajdowały się produkty związane z telegazetą i call TV, z których już zrezygnowano, dlatego zajmujący się nimi pracownicy stali się niepotrzebni. Przy czym Walter zadeklarował, że to na razie koniec redukcji personalnych. - Teraz będą już tylko kosmetyczne zmiany w tym zakresie - podkreślił.

>>> „MasterChef” i „Lekarze” jesienią w TVN, ale bez Majewskiego

TVN redukuje również koszty operacyjne i ogólne. Ponadto niektóre produkcje, które dotychczas realizowała we własnym zakresie, zamierza zlecać firmom zewnętrznym.

Dołącz do dyskusji: TVN oszczędza: mln zł mniej na ramówkę, 70 osób zwolnionych

121 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adam w
Gratulacje za zakup praw do Ligi Mistrzów i Ligi Europy! jak się przepłaca 3 x więcej niż we Włoszech czy we Francji to sie później narzeka na kłopoty finansowe. a tradycja sportu w tvn jest żadna, więc po co było marnowac kasę?
odpowiedź
User
Nugat
A koszty zarządu będą zmniejszone?
odpowiedź
User
gosc
No właśnie ciekawe jak tam z kosztami zarządu :-) znów będą premie za "oszczędności" ;-) ???
odpowiedź