SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN wyprzedził Polsat we wpływach z reklam, Aflofarm na czele reklamodawców

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2015 roku były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Nowym liderem przychodów z reklam został TVN, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Article

W kwietniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,96 mln spotów reklamowych, o 7,98 proc. więcej, niż w kwietniu ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,06 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 0,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 292,40 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN. Jego przychody były o 6,64 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W kwietniu 2014 roku stacja ta pod względem wpływów zajmowała miejsce drugie.

Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 6,38 proc. do 264,64 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (117,32 mln zł; spadek o 36,54 proc.) i TVP2 (101,13 mln zł; w dół o 33,87 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN24 z wpływami na poziomie 52,27 mln zł i wzrostem o 13,87 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał Puls 2 - było to 56,20 proc. do 24,06 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

kwiecień 2014

kwiecień 2015

TVN

274 197 025

292 401 250

Polsat

282 665 985

264 637 210

TVP1

184 882 594

117 319 431

TVP2

152 919 235

101 125 512

TVN24

45 906 418

52 271 774

TV4

34 431 148

47 125 958

AXN

43 508 025

46 497 424

TV PULS

31 681 865

44 719 767

Discovery

37 086 390

39 770 635

TVN7

36 498 737

38 470 119

Stopklatka

29 852 705

35 425 738

TLC

27 260 233

29 832 919

National Geographic

29 382 325

29 817 435

Disney Channel

37 463 816

29 352 981

Investigation Discovery

24 243 682

26 604 720

Comedy Central

26 993 126

26 574 876

TVP Seriale

24 737 835

25 160 193

Puls 2

15 403 472

24 059 479

TVN Style

16 106 917

23 773 139

Polsat2

23 552 985

23 218 258

W kwietniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 129,20 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 19,13 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (62,28 mln zł; do góry o 83,29 proc.) i Grupa Maspex Wadowice (43,99 mln zł; + 20,47 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

kwiecień 2014

kwiecień 2015

AFLOFARM

108 458 923

129 204 470

UNILEVER

33 980 252

62 283 170

MASPEX WADOWICE

36 516 672

43 989 996

ORANGE SA

40 140 221

35 410 072

HENKEL/SCHWARZKOPF

26 522 142

32 173 490

P4

27 890 971

31 641 647

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

27 980 812

29 692 385

PROCTER & GAMBLE

48 483 424

29 076 342

US PHARMACIA INC.

25 299 337

28 059 062

NESTLE

33 270 760

27 081 527

POLKOMTEL SA

26 720 298

27 035 445

POLSKA TELEFONIA CYFROWA

23 483 964

26 406 924

BEIERSDORF-LECHIA

22 927 015

26 239 571

GRUPA ZYWIEC SA

18 631 985

26 137 431

LOREAL

32 281 497

22 757 073

VOLKSWAGEN GROUP

16 293 761

22 074 554

GLAXO SMITHKLINE

24 769 398

21 936 089

SNIEZKA SA

9 265 660

21 675 755

UNIA EUROPEJSKA

24 624 585

21 427 799

KOMPANIA PIWOWARSKA

11 304 794

18 798 341

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat we wpływach z reklam, Aflofarm na czele reklamodawców

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
W czołówce reklamy Sralutanów, Pierdzixów, Rozdupanów i Rzygowixów.
18 8
odpowiedź