SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN wyprzedziła Polsat, rosną wpływy z reklam TVP

Telewizyjne wydatki reklamowe w sierpniu 2007: Najwięcej zarobiła TVN, na drugim miejscu uplasował się Polsat - na czele kanałów tematycznych Polsat Sport. Reklamodawcą numer jeden Procter&Gamble, który wyprzedził Unilever.

W sierpniu 2007 roku największe cennikowe wpływy z reklam ze stacji telewizyjnych zanotował TVN - 107,1 mln zł, czyli o 27,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2006 r. Pozwoliło to stacji kierowanej przez Piotra Waltera awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugie miejsce spadła telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 97,4 mln zł (10,2 proc. więcej niż w lipcu 2006 r.).

Na trzecim miejscu uplasowała się stacja TVP1 z kwotą 93,6 mln zł, o 34,7 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała wzrost wpływów z reklam na poziomie 46,5 proc., do 54,5 mln zł.

Pierwszą piątkę zamknął Polsat Sport z kwotą 16,6 mln zł, który zarobił najwięcej spośród wszystkich kanałów tematycznych.


VIII 2007 ZMIANA
TVN 107 068 070 zł 27,9%
Polsat 97 396 850 zł 10,2%
TVP1 93 550 245 zł 34,7%
TVP2 54 518 084 zł 46,5%
Polsat Sport 16 606 400 zł X*
TV4 11 195 737 zł 59,2%
Tele 5 11 084 781 zł -6,1%
MTV Polska 9 492 370 zł -28,4%
VIVA Polska 7 990 335 zł 30,2%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 806 577 zł X*
TVN 24 7 734 681 zł 47,2%
Discovery 7 582 525 zł 18,7%
TVN Siedem 6 499 678 zł -11,3%
TV Puls 5 103 897 zł X*
AXN 4 644 912 zł X*
Jetix 4 551 950 zł 135,4%
4fun TV 4 193 200 zł X*
Cartoon Network 3 651 080 zł 19,0%
VH1 Polska 3 606 265 zł X*
TVP3 3 478 645 zł 19,6%



VIII 2006
Polsat 88 353 040 zł
TVN 83 702 567 zł
TVP1 69 433 946 zł
TVP2 37 202 442 zł
MTV Polska 13 256 065 zł
Tele 5 11 807 192 zł
TVN Siedem 7 328 883 zł
TV4 7 033 118 zł
Discovery 6 388 515 zł
VIVA Polska 6 137 180 zł
TVN 24 5 254 787 zł
National Geographic Channel 4 549 442 zł
Hallmark 3 718 364 zł
Cartoon Network 3 067 530 zł
TVP3 2 909 525 zł
ZigZap 2 602 008 zł
TVN Turbo 2 220 177 zł
Zone Club 2 200 198 zł
Jetix 1 934 082 zł
Animal Planet 1 417 900 zł

X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)

Top 20 reklamodaców
Procter & Gamble, Unilever-Bestfoods i Henkel to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w sierpniu 2007 r.


VIII 2007
PROCTER & GAMBLE 26 234 237 zł
UNILEVER - BESTFOODS 22 759 323 zł
HENKEL 20 954 891 zł
TV PROMOTION GROUP 15 013 050 zł
POLKOMTEL 14 894 725 zł
PTK CENTERTEL 13 958 485 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 13 356 268 zł
RECKITT BENCKISER 10 398 013 zł
US PHARMACIA 10 207 691 zł
L`OREAL POLSKA 10 124 818 zł
COCA - COLA COMPANY 9 426 365 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A. 9 064 377 zł
NESTLE POLSKA 8 852 570 zł
DANONE 8 788 097 zł
COLGATE - PALMOLIVE 8 396 716 zł
NIVEA POLSKA S.A. 7 667 856 zł
MASPEX WADOWICE 7 665 389 zł
P4 SP. Z O.O. 6 978 913 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA S.A. 6 798 393 zł
GILLETTE POLAND S.A. 6 259 055 zł
VIII 2006
PROCTER & GAMBLE 24 773 156 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 14 837 453 zł
US PHARMACIA 11 872 867 zł
NIVEA POLSKA S.A. 11 778 393 zł
UNILEVER - BESTFOODS 11 670 364 zł
HENKEL 11 525 608 zł
L`OREAL POLSKA 10 976 781 zł
COCA - COLA COMPANY 10 064 807 zł
RECKITT BENCKISER 9 786 808 zł
DANONE 8 571 991 zł
COLGATE - PALMOLIVE 8 524 818 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A. 8 139 712 zł
POLKOMTEL 7 752 985 zł
TV PROMOTION GROUP 6 571 616 zł
NESTLE POLSKA 6 153 465 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A. 5 758 985 zł
MASTER FOODS POLSKA 5 476 693 zł
PTK CENTERTEL 5 203 401 zł
JOHNSON 4 812 880 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA S.A. 4 370 715 zł


Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedziła Polsat, rosną wpływy z reklam TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl