SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN wyprzedziła Polsat, rosną wpływy z reklam TVP

Telewizyjne wydatki reklamowe w sierpniu 2007: Najwięcej zarobiłaTVN, na drugim miejscu uplasował się Polsat - na czele kanałówtematycznych Polsat Sport. Reklamodawcą numer jedenProcter&Gamble, który wyprzedził Unilever.

TVN wyprzedziła Polsat, rosną wpływy z reklam TVP

W sierpniu 2007 roku największe cennikowe wpływy z reklam zestacji telewizyjnych zanotował TVN - 107,1 mln zł, czyli o 27,9proc. więcej niż w analogicznym okresie 2006 r. Pozwoliło to stacjikierowanej przez Piotra Waltera awansować na pierwszą pozycję wrankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika zdanych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl(dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmująrabatów).

Na drugie miejsce spadła telewizja Polsat, która zanotowałaprzychody reklamowe na poziomie 97,4 mln zł (10,2 proc. więcej niżw lipcu 2006 r.).

Na trzecim miejscu uplasowała się stacja TVP1 z kwotą 93,6 mlnzł, o 34,7 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała wzrost wpływów zreklam na poziomie 46,5 proc., do 54,5 mln zł.

Pierwszą piątkę zamknął Polsat Sport z kwotą 16,6 mln zł, któryzarobił najwięcej spośród wszystkich kanałów tematycznych.


VIII 2007ZMIANA
TVN107 068 070 zł27,9%
Polsat97 396 850 zł10,2%
TVP193 550 245 zł34,7%
TVP254 518 084 zł46,5%
Polsat Sport16 606 400 złX*
TV411 195 737 zł59,2%
Tele 511 084 781 zł-6,1%
MTV Polska9 492 370 zł-28,4%
VIVA Polska7 990 335 zł30,2%
Polsat Zdrowie i Uroda7 806 577 złX*
TVN 247 734 681 zł47,2%
Discovery7 582 525 zł18,7%
TVN Siedem6 499 678 zł-11,3%
TVPuls5 103 897 złX*
AXN4 644 912 złX*
Jetix4 551 950 zł135,4%
4fun TV4 193 200 złX*
Cartoon Network3 651 080 zł19,0%
VH1 Polska3 606 265 złX*
TVP33 478 645 zł19,6%



VIII 2006
Polsat88 353 040 zł
TVN83 702 567 zł
TVP169 433 946 zł
TVP237 202 442 zł
MTV Polska13 256 065 zł
Tele 511 807 192 zł
TVN Siedem7 328 883 zł
TV47 033 118 zł
Discovery6 388 515 zł
VIVA Polska6 137 180 zł
TVN 245 254 787 zł
National Geographic Channel4 549 442 zł
Hallmark3 718 364 zł
Cartoon Network3 067 530 zł
TVP32 909 525 zł
ZigZap2 602 008 zł
TVN Turbo2 220 177 zł
Zone Club2 200 198 zł
Jetix1 934 082 zł
Animal Planet1 417 900 zł

X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOPdo monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1,4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie iUroda, Zone Europe)

Top 20 reklamodaców
Procter & Gamble, Unilever-Bestfoods i Henkel to firmy, któreprzeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w sierpniu 2007r.


VIII 2007
PROCTER & GAMBLE26 234 237 zł
UNILEVER - BESTFOODS22 759 323 zł
HENKEL20 954 891 zł
TVPROMOTION GROUP15 013 050 zł
POLKOMTEL14 894 725 zł
PTK CENTERTEL13 958 485 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA13 356 268 zł
RECKITT BENCKISER10 398 013 zł
USPHARMACIA10 207 691 zł
L`OREAL POLSKA10 124 818 zł
COCA - COLA COMPANY9 426 365 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A.9 064 377 zł
NESTLE POLSKA8 852 570 zł
DANONE8 788 097 zł
COLGATE - PALMOLIVE8 396 716 zł
NIVEA POLSKA S.A.7 667 856 zł
MASPEX WADOWICE7 665 389 zł
P4SP. Z O.O.6 978 913 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA S.A.6 798 393 zł
GILLETTE POLAND S.A.6 259 055 zł
VIII 2006
PROCTER & GAMBLE24 773 156 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA14 837 453 zł
USPHARMACIA11 872 867 zł
NIVEA POLSKA S.A.11 778 393 zł
UNILEVER - BESTFOODS11 670 364 zł
HENKEL11 525 608 zł
L`OREAL POLSKA10 976 781 zł
COCA - COLA COMPANY10 064 807 zł
RECKITT BENCKISER9 786 808 zł
DANONE8 571 991 zł
COLGATE - PALMOLIVE8 524 818 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A.8 139 712 zł
POLKOMTEL7 752 985 zł
TVPROMOTION GROUP6 571 616 zł
NESTLE POLSKA6 153 465 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A.5 758 985 zł
MASTER FOODS POLSKA5 476 693 zł
PTK CENTERTEL5 203 401 zł
JOHNSON4 812 880 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA S.A.4 370 715 zł


Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedziła Polsat, rosną wpływy z reklam TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl