TVN24 i Polsat News dużo bardziej obiektywne w kampanii prezydenckiej od TVP Info

TVN24 najbardziej obiektywnie spośród wszystkich kanałów informacyjnych relacjonowała przebieg kampanii prezydenckiej. Nieco niższy wynik uzyskał Polsat News, a dużo gorzej wypadło TVP Info - wynika z internetowego sondażu SW Research.  - Ta stacja w swoich programach stara się zachować proporcjonalność w zakresie obecności poszczególnych partii politycznych czy kandydatów – komentuje wyniki dla portalu Wirtualnemedia.pl medioznawca Maciej Myśliwiec.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
TVN24 i Polsat News dużo bardziej obiektywne w kampanii prezydenckiej od TVP Info

Sondaż przeprowadzono dla dziennika „Rzeczpospolita” wśród użytkowników panelu on-line SW Panel 28 i 29 lipca. Objął 800 internautów w wieku powyżej 18. roku życia. - Na pytanie „która z wymienionych telewizji informacyjnych Pani/Pana zdaniem zachowywała największy obiektywizm w czasie kampanii przed wyborami prezydenckimi” 33,2 proc. ankietowanych wskazało TVN24, 29,6 proc. - Polsat News, a 13 proc. - TVP Info

TVN24 jako telewizję obiektywną uznały osoby głównie powyżej 50. roku życia (42 proc.), a Polsat News - osoby do 34 lat (36 proc.). W przypadku TVN24 najwięcej osób, które uznały tę stacją za najbardziej obiektywną, posiada wykształcenie wyższe (38 proc.), natomiast w przypadku TVP Info - zasadnicze zawodowe (23 proc.).

Zdaniem medioznawcy Macieja Myśliwca w zakresie wyników wszystko zależy od redakcji i sondażowni, która wykonała badanie. - Dobór grupy celowej dla badania ma ogromne znaczenie dla końcowych wyników. „Rzeczpospolita” nie należy do mediów, które są umiejscowione po jednej ze stron obecnego konfliktu politycznego w Polsce, przenoszącego się także na środowiska medialne. Stąd można taki sondaż traktować ze jak najbardziej obiektywny - mówi portalowi Wiertualnemedia.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/andrzej-duda-najwiecej-wydal-na-spoty-wyborcze-w-polsacie-ponad-1-mln-zl-na-kampanie-tv-malgorzaty-kidawy-blonskiej-analiza,7170505242183297a ##

Nasz rozmówca podkreśla, że TVP była już wielokrotnie krytykowana za brak obiektywizmu w pokazywaniu poszczególnych kandydatów w czasie kampanii prezydenckiej. - O tym braku obiektywizmu mówiła także OBWE. Dlatego i w sondażu została tak oceniona. TVN24 w swoich programach stara się zachować proporcjonalność w zakresie obecności poszczególnych partii politycznych czy kandydatów. Myślę że stąd taka pozycja w tym sondażu. W czasie kampanii wszyscy kandydaci byli obecni w czasie serwisu informacyjnych i w publicystyce i wszyscy byli pokazywani we wszystkich wymiarach nie tylko pozytywnie lub negatywnie. Nie zaobserwowano dysproporcji która była obecna chociażby w telewizji publicznej - komentuje Myśliwiec.

Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszym półroczu 2020 roku liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVP Info, którego średni dobowy udział w rynku oglądalności wyniósł 5,20 proc., po wzroście rok do roku o 49,86 proc. Z kolei w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajęła stacja TVN24. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych w I półroczu wzrósł o 33 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Trwa kampania promocyjna "Sylwestra z Dwójką"

Trwa kampania promocyjna "Sylwestra z Dwójką"

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego