SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 zwiększył w marcu przewagę nad TVP Info. Polsat News traci widzów

W marcu br. zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Z czwartego na trzecie miejsce awansowało TVP3, które wyprzedziło Polsat News. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej stracił Polsat News 2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. materiały prasoweArticle

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w marcu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,17 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 12,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,10 proc. (po spadku o 3,21 proc.).

Podium uzupełnia kanał TVP3, który awansował z czwartej lokaty. Jego wynik względem marca zeszłego roku wzrósł o 18 proc. do 0,96 proc.

Polsat News traci widzów

Na kolejną pozycję spadł z kolei Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 0,92 proc. udziału, po spadku względem marca 2018 roku o 16,67 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji została dodatkowo skorygowana wraz z początkiem tego roku w celu ujednolicenia pasm.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 24,68 proc. do 0,39 proc.

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w marcu br. wyniósł 0,003 proc., po wzroście względem marca ub.r. o 200 proc. - największym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił będący siódmy w zestawieniu Polsat News 2, którego wynik zmniejszył się o 50,72 proc. do 0,07 proc. udziału. Kanał ten spadł z szóstej lokaty.

Największy udział (4,56 proc.) wśród grup kanałów newsowych w marcu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 13,79 proc. Kanały te wyprzedziły stacje newsowe TVP, których udział jednak zwiększył się o 1,07 proc. do 4,06 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w marcu 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,30 proc., po wzroście o 16,06 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,20 proc. udziału, do góry o 0,25 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,54 proc.; - 15,34 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,62 proc. udziału, po wzroście o 18,21 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN24 zwiększył w marcu przewagę nad TVP Info. Polsat News traci widzów

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nicko
Polsat News traci widzów? Kogoś to dziwi? Kiedy gwiazdami kanału zostaje prawicowy beton typu Dąbrowski czy Maślankiewicz to czego się spodziewać? Zaprzepaszczono jedyną wartość tego kanału: obiektywizm. Mleko się rozlało.
odpowiedź
User
prawnuk
Polsat przesunął się na pozycje pro-PiS. A nisza telewizji PiSowskiej jest już zajęta.
Nadto jest to nisza w stagnacji.
Owszem, przyjęcie takich pozycji umożliwiło spektakularny zakup na innym rynku, ale ma też skutki uboczne.
odpowiedź
User
PIOTR-PIOTR
Czekam na komentarz Pani Doroty. Miało być tak pięknie.
odpowiedź