SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP chce pozwać „Gazetę Wyborczą” i naTemat.pl za teksty o rzekomej manipulacji „Wiadomości”

Szefostwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej zapowiada pozwy przeciwko redakcjom „Gazety Wyborczej” i portalu naTemat.pl za materiały o rzekomym zamazywaniu flag LGBT w relacji „Wiadomości” z wiecu Andrzeja Dudy. - Będziemy twardo bronić naszych reporterów, gdy stają się celem ataków oraz hejtu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor TAI.

Ujęcie z relacji "Wiadomości" z wiecu Andrzeja Dudy w Krakowie, fot. TVPArticle

Sprawa zaczęła się od niedzielnego spotkania prezydenta Andrzeja Dudy ze zwolennikami w centrum Krakowa. Jak pisze „Gazeta Krakowska” - wiec zbiegł się z protestami przeciwko podpisanej przez prezydenta Karcie Rodziny (część środowiska LGBT uważa ją za homofobiczną). „Wiadomości” pokazały spotkanie prezydenta ze zwolennikami, a „Gazeta Wyborcza” i portal naTemat.pl zarzuciły im, iż przedstawiły przeciwników prezydenta jako zwolenników, wymazując z kadrów tęczowe flagi LGBT.

- Nie zrezygnowano z ujęć z góry, które pokazywały wszystkich uczestników spotkania z Dudą, bo wszystkich „zaliczono” do zwolenników prezydenta. Wystarczyła tylko szybka obróbka wideo, dzięki której wymazano wszystkie negatywne transparenty i charakterystyczne flagi LGBT - stwierdzono na naTemat.pl.

Podobny zarzut wysunął w mediach społecznościowych publicysta Jan Hartman. -  TVPiS pokazał krakowski protest wymierzony w Dudę jako wiec wyborców Dudy. A flagi LGBT wymazano. Nie do wiary. Nawet za komuny nie robili takich numerów w TVP - ocenił.

TVPiS pokazał krakowski protest wymierzony w Dudę jako wiec wyborców Dudy. A flagi LGBT wymazano. Nie do wiary. Nawet za komuny nie robili takich numerów w TVP.

Opublikowany przez Jana Hartmana Niedziela, 21 czerwca 2020

- Portal naTemat.pl kłamie. Wyjątkowo perfidna manipulacja. Redakcja ”Wiadomości” nie ingerowała w opisany materiał wideo, ani nie „poddawała go obróbce”. Kłamcy z naTemat.pl próbują wprowadzić opinię publiczną w błąd - stwierdził w poniedziałek na Twitterze szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosław Olechowski. Po wpisie tekst z portalu naTemat.pl został usunięty, a artykuł na Wyborcza.pl zmodyfikowano.

Mimo to Jarosław Olechowski zapowiedział pozwy pod adresem obu redakcji. - Nie ma zgody na oczernianie i zaszczuwanie dziennikarzy Telewizji Polskiej. Będziemy twardo bronić naszych reporterów za każdym razem, kiedy stają się celem ataków, nieuzasadnionej krytyki oraz internetowego hejtu. Nie damy się zastraszyć. W debacie publicznej nie ma miejsca na nienawiść i kłamstwa - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl.

Olechowski nie ujawnia na razie, czego publiczny nadawca będzie domagał się w pozwach. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że w grę na pewno wchodzić będą przeprosiny dla TVP i dziennikarzy „Wiadomości”.

Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. średnia oglądalność głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 2,92 mln widzów (25,7 proc. więcej niż rok wcześniej), z czego 2,17 mln w TVP1, a 749,9 tys. w TVP Info.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP chce pozwać „Gazetę Wyborczą” i naTemat.pl za teksty o rzekomej manipulacji „Wiadomości”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
Niech pozywają a nie ogłaszają że pozwą.
odpowiedź
User
Ja
Brawo Olechowski! Wreszcie ktoś na Placu kto potrafi bronić dziennikarzy
odpowiedź
User
excalibur
Brawo Olechowski! Wreszcie ktoś na Placu kto potrafi bronić dziennikarzy

Nazwanie ich dziennikarzami to obraza dla całego środowiska dziennikarzy
odpowiedź
User
Poleke
nie oglądam TVP wyłącz TVP
odpowiedź
User
AS
Funkcjonariusze na froncie walki o jedynie słuszną rację :D
odpowiedź