SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP nie zgodziła się emitować spotu „#StopMowieNienawiści” Wirtualnej Polski. „Może naruszać godność ludzką”

Biuro reklamy Telewizji Polskiej odmówiło emisji spotu z kampanii Wirtualnej Polski pod hasłem „#StopMowieNienawiści”, uzasadniając, że może on naruszać Ustawę o radiofonii i telewizji. Natomiast Grupa TVN Discovery pokazuje spot tylko po godz. 20.

Kadr ze spotu „#StopMowieNienawiści” Wirtualnej Polski Article

W spocie z kampanii „#StopMowieNienawiści” dzieci odczytują szeroko komentowane wypowiedzi polityków i innych znanych osób z ostatnich lat, które krytykowano za szerzenie nienawiści.

- W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań - tak cel akcji opisał Tomasz Machała, wiceprezes Wirtualna Polska Media ds. produktu wydawniczego.

 

Akcja, przygotowana we własnym zakresie przez Wirtualną Polskę, trwa od dwóch tygodni, obejmuje internet oraz kina Helios, Multikino i Cinema City. We wtorek na konferencji prasowej prezes Wirtualna Polska Media Joanna Pawlak poinformowała, że firma chciała też wykupić emisję spotu przed głównymi wydaniami telewizyjnych programów informacyjnych, ale nadawcy się na to nie zgodzili, uznając spot za zbyt drastyczny.

Emisji w ogóle odmówiło biuro reklamy Telewizji Polskiej. Centrum informacji publicznego nadawcy przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że taką decyzję podjęto w oparciu kilka punktów z art. 16b Ustawy o radiofonii i telewizji. Stanowią one, że przekaz handlowy nie może „naruszać godności ludzkiej” oraz „zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi małoletnich”.

- Konsultowany przekaz handlowy może naruszać godność ludzką. Również fakt występowania w spocie dzieci, których rolą jest odczytywanie kontrowersyjnych sformułowań, stoi w sprzeczności z przywołanymi powyżej zapisami ustawy - uzasadniła TVP. Zaznaczyła, że „jako publiczny nadawca zobowiązana jest do zachowania najwyższych standardów”.

Z kolei TVN Media, biuro reklamy Grupy TVN Discovery, zaakceptowało spot do emisji tylko po godz. 20. Wirtualna Polska nie zgłosiła natomiast spotu do pokazywania w Polsacie.

TVP odmówiła emisji spotów „HejtStop”, „Wolne od GMO” i „Dość olewania”

Jesienią 2015 roku Telewizja Polska nie zgodziła się na emisję - w ramach bezpłatnego czasu dla organizacji pożytku publicznego - spotu „HejtStop” z kampanii organizowanej przez stowarzyszenie Projekt: Polska. Nadawca uzasadnił, że w nagraniu występuje Jarosław Kuźniar, wówczas związany z konkurencyjnym TVN.

Rok później TVP odmówiła bezpłatnej emisji spotu przygotowanego przez fundację INSPRO w ramach kampanii „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”. - W spocie ani razu nie pojawia się główne założenie kampanii, którym jest sprzeciw wobec sprzedaży żywności genetycznie modyfikowanej - tłumaczył nadawca.

Natomiast jesienią 2014 roku Telewizja Polska i Polskie Radio nie zgodziły się emitować spotu „Dość olewania” z ramach kampanii społecznej „Obywatele decydują”. - Spot w słusznej skądinąd sprawie bazuje na negatywnych emocjach, wyrażanych za pomocą skojarzeń nie tylko - jak się twierdzi - potocznych czy kolokwialnych, ale wręcz wulgarnych, obrazowanych w dodatku w sposób drastycznie dosadny - argumentował rzecznik TVP. Klip wyemitowały natomiast Radio Kielce, RMF FM i Polsat News.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP nie zgodziła się emitować spotu „#StopMowieNienawiści” Wirtualnej Polski. „Może naruszać godność ludzką”

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zabawne
Mało co tak narusza godność ludzką w tym kraju, jak TV Ludowa i tworzący ją ludzie. Stalinistyczny rechot historii.
34 21
odpowiedź
User
ISNS marna kopia Karowej
Machala myslal, ze swoje barterowe metody negocjacyjne praktykowane w naTemat wciskac bedzie kazdemu.
Figa z makiem. Chcesz sie promowac, zaplac jak kazdy inny.
20 23
odpowiedź
User
Paweł Frydlewicz
Spot Karygodny za takie rzeczy to do pudła tego debila co to wymyśli sam wsadzę. Jak można być takim kretynem by używać dzieci do takich beznadziejnych i głupich kampanii - to nie jest strefa dla dzieci i nie powinny one o tym wiedzieć że takie rzeczy się dzieją rodzice mają obowiązek dzieci przed tym uchować - rodzice tych dzieci są tak samo głupi jak sam pomysłodawcą i nie zasługują na prawą rodzicielskie!!! Brak słów!!!
25 36
odpowiedź
User
Gość X
Wszędzie jest jakiś haczyk.
8 0
odpowiedź
User
marketer
A czy sama Wirtualna Polska o tym poinformowała? Czy się boją naruszyć godność TVP ? 🤦‍♀️
10 4
odpowiedź