SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP walczy z internautami blokującymi reklamy i zachęca do wyłączenia adblocka

W serwisie VoD Telewizji Polskiej i przy transmisjach na Sport.tvp.pl użytkownikom korzystającym z adblocków przy wszystkich materiałach wideo wyświetlany jest przez cały czas odtwarzania komunikat zachęcający do wyłączenia adblocka. - Kosztowne produkcje telewizyjne oraz koszty techniczne związaną z emisją internetową powinny być rekompensowane przychodami - uzasadnia TVP.

Article

Na Vod.tvp.pl użytkownik korzystający z adblocka przez cały czas odtwarzania każdego materiału w górnej części playera widzi komunikat zachęcający do wyłączenia blokowania reklam. Komunikatu nie można zamknąć, jest on wyświetlany tak, że przysłania sporą część wideo. Komunikat jest też pokazywany podczas transmisji na żywo w serwisie Sport.tvp.pl.

- Kosztowne produkcje telewizyjne oraz koszty techniczne związaną z emisją internetową powinny być rekompensowane przychodami. Rynek VOD rozwija się dynamicznie, a brak reakcji na powszechność adblocków ze strony wydawców VOD może przyspieszyć rozwój dostępu płatnego - modeli transakcyjnych i subskrypcyjnych (TVOD, SVOD). Zakładamy, że kontent Premium VOD, w szczególności ten unikalny, który nie ma swoich legalnych odpowiedników w sieci obroni się i skala korzystania z programów blokujących reklamy znacząco spadnie - uzasadniło to rozwiązanie centrum informacji Telewizji Polskiej w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl.

Nadawca potwierdza, że komunikat jest pokazywany wszystkim użytkownikom (niezależnie od używanej przeglądarki) korzystającym z adblocków. - Niektóre przeglądarki są mocno zaawansowane i potrafią się dostosowywać do zmian na stronach, np. są w stanie usuwać nasz komunikat. Jest tylko kwestią czasu, kiedy będą robiły to wszystkie. Skłania nas to do podjęcia dalszych kroków. Choć pewnym rozwiązaniem jest stosowana przez innych wydawców całkowita blokada materiałów wideo, to rozważamy też inne formy walki z adblockami, ale o decyzjach co do nich będziemy informować w stosownym czasie - zapowiada centrum informacji TVP.

- Dalsza strategia ograniczenia zjawiska adblocków jest uzależnione od efektów obecnej strategii i działań innych wydawców internetowych. Jesteśmy w fazie testów i analiz, na efekty musimy więc jeszcze poczekać - zaznacza centrum informacji publicznego nadawcy.

TVP to kolejny polski wydawca internetowy starający się walczyć z blokowaniem reklam przez internautów. Na Player.pl (Grupa TVN) od wielu miesięcy użytkownicy adbloców nie mogą oglądać żadnych materiałów, a podobne rozwiązanie niedawno wprowadził serwis VoD.pl (Grupa Onet-RASP). Grupa Onet od paru tygodni użytkownikom adblocków pokazuje tylko górną część strony głównej Onet.pl, a w serwisach Plejada.pl i Business Insider Polska niektórym z takich internautów blokowany jest dostęp do wszystkich tekstów.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. serwis Vod.tvp.pl zanotował 2,42 mln realnych użytkowników, 26,75 mln odsłon i 56:43 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP walczy z internautami blokującymi reklamy i zachęca do wyłączenia adblocka

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MAX
TVPIS G... się
46 19
odpowiedź
User
Ha ha ha!
Walcz piesku, walcz Kurski o tą kasę! Z abonamentem RTV się nie udało, no to teraz zmuś internautów do oglądania reklam! :D
Na serio. VoD TVPiS? Jest coś takiego? Nigdy tam nie byłem. Ale nie muszę - Ipla i Player.pl mi w zupełności wystarczają. :)
67 19
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Walcz piesku, walcz Kurski o tą kasę! Z abonamentem RTV się nie udało, no to teraz zmuś internautów do oglądania reklam!
Na serio. VoD TVPiS? Jest coś takiego? Nigdy tam nie byłem. Ale nie muszę - Ipla i Player.pl mi w zupełności wystarczają.

Każdy intelitentny człowiek wie, że to nie od Kurskiego zależy kwestia ściągalności abonamentu, nie on podejmuje decyzje w tej sprawie. :D Pretensje można mieć do rządu, że zwleka z uskutecznieniem ściągalności. :) Więc pisanie, że Kurskiemu się nie udało z abonamentem, jest potwornie nierozsądne, i... lewackie. :twisted:

Trudno, skoro nie ma abonamentu, trzeba zarabiać na reklamach. Decyzja TVP jest oczywista.
27 61
odpowiedź
User
Asas
Jedna reklama powinna trwać maksymalnie 15 sekund a łącznie tych reklam powinno być maksymalnie 4 w jednym bloku (1 minuta).
41 11
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Jedna reklama powinna trwać maksymalnie 15 sekund a łącznie tych reklam powinno być maksymalnie 4 w jednym bloku (1 minuta).

Myślę, że TVP wie jednak lepiej, ile reklam potrzebuje, żeby się utrzymać. :D W TVP nie pracują ludzie głupi i na finansach się znają.
15 62
odpowiedź