SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 i TVP2 mocno w dół w lutym. Polsat wyprzedził TVN w grupie 16-49

W lutym br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat, który wyprzedził TVN. Największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”.
 

fot. Shutterstock.com Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem lutego 2014 roku zmniejszył się o 15,83 proc. i wyniósł 12,71 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z czwartej na drugą pozycję awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 3,62 proc. do 11,16 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się TVN. Jego wynik to 10,83 proc., po spadku o 7,12 proc.

Natomiast z drugiego na czwarte miejsce spadła TVP2 (9,48 proc.; w dół o 18,56 proc. - najbardziej w rankingu). Należy jednak pokreślić, że w lutym 2014 roku TVP1 i TVP2 pokazywały relacje z igrzysk olimpijskich, co dało tym stacjom bardzo dobre wyniki oglądalności.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 49,17 proc. w lutym 2014 roku do 44,18 proc. w lutym 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,43 proc. (bez zmian w porównaniu do lutego 2014 roku).

Z siódmego na szóste miejsce awansował konkurencyjny kanał TV Puls (3,22 proc.; wzrost o 12,98 proc.). Zaś na siódme miejsce spadła stacja TVP Info, która rok wcześniej była szósta. Jej wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - bowiem o 11,89 proc. do 3,20 proc.

Wszyscy 4+

01.02-28.02.2014 r.

01.02-28.02.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

1 062 161

15,10%

914 189

12,71%

2

Polsat

757 876

10,77%

802 307

11,16%

3

TVN

820 291

11,66%

778 784

10,83%

4

TVP2

818 818

11,64%

681 528

9,48%

5

TVN7

235 144

3,34%

240 524

3,34%

6

TV PULS

200 339

2,85%

231 321

3,22%

7

TVP INFO

201 179

2,86%

229 976

3,20%

8

TV4

177 669

2,53%

218 997

3,05%

9

TVN24

193 592

2,75%

202 441

2,82%

10

Puls 2

98 601

1,40%

125 207

1,74%

11

Polsat2

111 503

1,58%

105 590

1,47%

12

TVP Seriale

94 642

1,35%

98 582

1,37%

13

TTV - Twoja Telewizja

94 505

1,34%

97 474

1,36%

14

TV6

64 345

0,91%

88 043

1,22%

15

TVP Rozrywka

56 979

0,81%

78 844

1,10%

16

TVP Regionalna

78 117

1,11%

70 449

0,98%

17

Polsat News

75 312

1,07%

70 209

0,98%

18

Stopklatka

-

-

64 977

0,90%

19

Nickelodeon

46 794

0,67%

60 033

0,83%

20

Polo TV

54 602

0,78%

58 075

0,81%

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,30 proc., po wzroście o 8,57 proc. Spadek odnotował TVN, który spadł na pozycję drugą. Jego wynik zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,22 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,57 proc udziału; spadek aż o 27,62 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,20 proc., w dół o 17,17 proc.).

W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 25,08 proc. do 3,99 proc.

Wszyscy 16-49

01.02-28.02.2014 r.

01.02-28.02.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

Polsat

336 535

12,25%

375 010

13,30%

2

TVN

349 656

12,73%

344 665

12,22%

3

TVP1

325 061

11,84%

241 582

8,57%

4

TVP2

271 772

9,90%

231 328

8,20%

5

TV PULS

87 470

3,19%

112 571

3,99%

6

TV4

63 721

2,32%

96 078

3,41%

7

TVN7

86 390

3,15%

89 162

3,16%

8

TVN24

63 690

2,32%

62 730

2,22%

9

Puls 2

38 504

1,40%

56 767

2,01%

10

TTV - Twoja Telewizja

39 155

1,43%

45 950

1,63%

11

TV6

27 174

0,99%

43 562

1,54%

12

TVP Seriale

43 398

1,58%

40 953

1,45%

13

Polsat2

42 773

1,56%

40 950

1,45%

14

TVP INFO

33 923

1,24%

36 854

1,31%

15

Polo TV

30 202

1,10%

34 955

1,24%

16

Eska TV

30 466

1,11%

31 091

1,10%

17

Stopklatka

-

-

27 103

0,96%

18

TVP Rozrywka

20 326

0,74%

26 896

0,95%

19

TVN Style

22 548

0,82%

24 401

0,87%

20

ATM Rozrywka

21 690

0,79%

22 320

0,79%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVP2 mocno w dół w lutym. Polsat wyprzedził TVN w grupie 16-49

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ergonom
Porównywanie z okresem olimpijskim z zasady jest bez sensu. To już lepiej miesiąc do miesiąca. Choć i tak akceptowałbym spadek, jeśli nadal byłbym pierwszym :)
14 63
odpowiedź
User
Querty
Kolega powyżej to chyba wyposzczony Antonii Macierewicz. Bo trzeba mieć szajbę, żeby siedem minut po trzeciej w nocy pieprzyć o "udecko-komunistycznym kapusiu". Antek! Do budy! Nie pamiętasz już, co Prezesowi obiecywałeś?
17 55
odpowiedź
User
Bhawo bhaun!
Jeszcze się nowe ramowki nie zaczęly a już tvp kuleje... bhawo bhaun!
48 17
odpowiedź
User
Do bhawo
Kolega też kulawy na mózg: nie wystarczy przeczytać tytuł, żeby coś wiedzieć. Halo, koleżko - tam niżej jest o Soczi przed rokiem... Przesylabizujesz sobie? :)
14 50
odpowiedź
User
Bhawo bhaun!
Tvn nie ma Soczi i radzi sobie bardzo dobrze przez cały rok. To samo Polsat (który największą impreze zakodował). To zasługa dobrze zaprogramowanej ramówki. Bez Soczi czy skokow tvp nie istnieje panie Jacku. A lada chwila o Igrzyska trzeba będzie powalczyć. Bo mecze pilki nożnej już straciliście.
47 19
odpowiedź