SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 liderem w marcu. TVN wygrał z Polsatem w grupie komercyjnej

W marcu 2015 roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Największą widownię zgromadziły seriale TVP.

fot. shuttlerstock Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem marca 2014 roku zmniejszył się o 3,43 proc. i wyniósł 12,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 1,45 proc. do 12,26 proc. Natomiast na ostatnią lokatę podium spadł TVN. Jego wynik w porównaniu do marca ub.r. zmalał o 6,23 proc. do 11,89 proc.

Czwarte miejsce tradycyjnie należało do TVP2 (9,21 proc.; w dół o 5,15 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 48,26 proc. w marcu 2014 roku do 46,33 proc. w marcu 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,40 proc., po spadku o 0,29 proc.

Oczko niżej znalazł się konkurencyjny kanał TV Puls (3,16 proc.; wzrost o 2,27 proc.). Zaś z ósmego na siódme miejsce awansowała stacja TVP Info. Jej wynik zwiększył się o 4,55 proc. do 2,99 proc.

Wszyscy 4+

01.03-31.03.2014 r.

01.03-31.03.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

895 650

13,43%

890 425

12,97%

2

Polsat

829 575

12,44%

841 701

12,26%

3

TVN

845 108

12,68%

816 580

11,89%

4

TVP2

647 445

9,71%

632 015

9,21%

5

TVN7

227 063

3,41%

233 656

3,40%

6

TV PULS

206 070

3,09%

216 641

3,16%

7

TVP INFO

191 009

2,86%

205 296

2,99%

8

TV4

168 594

2,53%

204 461

2,98%

9

TVN24

205 572

3,08%

194 088

2,83%

10

Puls 2

79 101

1,19%

109 211

1,59%

11

Polsat2

100 838

1,51%

96 108

1,40%

12

TVP Seriale

89 294

1,34%

88 705

1,29%

13

TTV - Twoja Telewizja

81 578

1,22%

84 496

1,23%

14

TV6

60 398

0,91%

75 462

1,10%

15

TVP Regionalna

64 975

0,97%

68 176

0,99%

16

Polsat News

85 551

1,28%

65 620

0,96%

17

TVP Rozrywka

53 485

0,80%

63 620

0,93%

18

TVP ABC

51 858

0,78%

56 377

0,82%

19

Stopklatka

17 325

0,26%

54 218

0,79%

20

Nickelodeon

40 262

0,60%

51 296

0,75%

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął TVN, którego udział wyniósł tutaj 14,09 proc., po spadku o 2,08 proc. Nieco większy spadek odnotował, zajmujący drugą pozycję, Polsat. Jego wynik zmniejszył się o 2,36 proc. do 13,68 proc.

Kolejne stacje miały już zdecydowanie słabsze wyniki. Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,89 proc udziału; spadek o 8,54 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,30 proc., w dół o 1,31 proc.).

W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 14,66 proc. do 3,91 proc.

Wszyscy 16-49

01.03-31.03.2014 r.

01.03-31.03.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

374 375

14,39%

380 273

14,09%

2

Polsat

364 372

14,01%

369 196

13,68%

3

TVP1

252 809

9,72%

239 977

8,89%

4

TVP2

218 746

8,41%

224 126

8,30%

5

TV PULS

88 785

3,41%

105 437

3,91%

6

TV4

67 278

2,59%

91 304

3,38%

7

TVN7

85 546

3,29%

88 836

3,29%

8

TVN24

66 920

2,57%

61 703

2,29%

9

Puls 2

34 224

1,32%

48 919

1,81%

10

TTV - Twoja Telewizja

34 504

1,33%

38 615

1,43%

11

Polsat2

37 896

1,46%

36 633

1,36%

12

TV6

26 062

1,00%

35 996

1,33%

13

TVP Seriale

39 560

1,52%

35 399

1,31%

14

TVP INFO

28 553

1,10%

33 295

1,23%

15

Polo TV

31 156

1,20%

31 258

1,16%

16

Eska TV

24 735

0,95%

28 177

1,04%

17

TVN Style

23 011

0,88%

26 279

0,97%

18

TVP Rozrywka

20 544

0,79%

22 867

0,85%

19

Stopklatka

6 516

0,25%

22 217

0,82%

20

Polsat News

27 728

1,07%

20 429

0,76%

 

HITY MARCA NA KOLEJNEJ STRONIE

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w marcu. TVN wygrał z Polsatem w grupie komercyjnej

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
luc
Wesołych Świąt!!
16 40
odpowiedź
User
novum
w sprawozdaniu za rok 2014 krritv poinformowała że a jej zlecenie AGB Nielsen wykonał cząstkowy pomiar widowni Tv Trwam w listopadzie i grudniu-wyniki odpowiednio: 0,73% i 0,74 % co jest b.dobrym wynikiem i lokuje tą stacje w czołówce...
12 21
odpowiedź
User
Fest
Pracowałem w TVP całe długie dwanaście lat, i coraz mniej tej telewizji oglądam... Dzieku Juli Braunowi i jego "zdolnym inaczej' pracownikom. Dziekuje Panie Prezesie.
24 11
odpowiedź
User
note2.0elo
Mógłbyś przytoczyć wyniki tych badań, bo jakoś wątpię w ich wiarygodność. :) Poza tym, o jakiej czołówce ty w ogóle mówisz? Kanałów z najniższą oglądalnością i rozpoznawalnością? Nie wspominając już o tym, że od oglądalności zdecydowanie ważniejsze są wpływy z reklam. A Trwam ma taki status prawny, że nie może ich emitować... Raczej zastanawia fakt, dlaczego ta stacja trafiła do oferty telewizji naziemnej, skoro jest kompletnie nierentowna i nie ma szans, żeby kiedykolwiek przynosiła zyski.
13 18
odpowiedź
User
amber
Gdy Trwam nie było na multiplexie to było monitorowane a teraz nie jest.
Czyżby Trwam wtedy płaciło za monitoring a teraz nie chce?
To raczej nieprzekonywujące tłumaczenie.
10 17
odpowiedź