„Twój Styl” na czele pism luksusowych po trzech kwartałach 2014, traci „Harper’s Bazaar”

W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był magazyn „Twój Styl”. Jedyny wzrost odnotował „Cosmopolitan”, a najwięcej stracił „Harper’s Bazaar”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Najchętniej kupowanym luksusowym pismem w Polsce pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 201 017 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2013 roku o 5,60 proc.

Z szóstej na drugą lokatę awansował magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 94 809 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zwiększyła się o 11,78 proc. - był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Trzecia pozycja należała do miesięcznika shoppingowego „Avanti” (Agora), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 21,66 proc. i wyniósł 94 667 egz.

Miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), który do lutego br. był dwumiesięcznikiem, znalazł się w zestawieniu na miejscu szóstym. Średnia sprzedaż ogółem jego wydań w okresie od marca do września br. wyniosła 79 237 egz.

Najwięcej stracił miesięcznik „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu spadł z miejsca 11. na 14. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 31 565 egz., po spadku o 24,39 proc. Magazyn ten zadebiutował na rynku w lutym ub.r.

We wrześniu 2014 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 5,19 proc. do 205 710 egz. Drugie miejsce należało do „Avanti” (109 395 egz.; spadek o 12,77 proc.). Natomiast trzecią lokatę zajął magazyn „Joy” (Marquard Media Polska; 108 694 egz.; - 11,49 proc.).

Największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 112,18 proc. do 43 900 egz.) pochwalić się mogło tutaj „Shape” (Marquard Media Polska). Z kolei największy spadek odnotował miesięcznik „In Style” (Grupa Burda) - było to 21,34 proc. do 45 951 egz.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje