SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” na czele pism luksusowych po trzech kwartałach 2014, traci „Harper’s Bazaar”

W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był magazyn „Twój Styl”. Jedyny wzrost odnotował „Cosmopolitan”, a najwięcej stracił „Harper’s Bazaar”.

Article

Najchętniej kupowanym luksusowym pismem w Polsce pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 201 017 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2013 roku o 5,60 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Z szóstej na drugą lokatę awansował magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 94 809 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zwiększyła się o 11,78 proc. - był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Trzecia pozycja należała do miesięcznika shoppingowego „Avanti” (Agora), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 21,66 proc. i wyniósł 94 667 egz.

Miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), który do lutego br. był dwumiesięcznikiem, znalazł się w zestawieniu na miejscu szóstym. Średnia sprzedaż ogółem jego wydań w okresie od marca do września br. wyniosła 79 237 egz.

Najwięcej stracił miesięcznik „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu spadł z miejsca 11. na 14. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 31 565 egz., po spadku o 24,39 proc. Magazyn ten zadebiutował na rynku w lutym ub.r.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

297 492

202 336

201 017

313 400

213 278

212 937

Cosmopolitan

160 000

94 809

94 809

150 500

84 933

84 814

Avanti

167 471

95 035

94 667

199 367

120 929

120 839

Joy

160 000

95 131

92 905

160 000

93 114

93 109

Pani

140 296

80 569

80 396

148 863

89 327

88 855

Wysokie Obcasy Extra

144 876

85 259

79 237

-

-

-

Zwierciadło

138 473

78 979

78 976

141 333

83 985

83 985

Glamour

140 467

74 731

74 094

185 584

93 802

93 795

Hot Moda & Shopping

130 000

61 895

61 883

135 714

72 183

72 170

Elle

105 535

59 811

57 796

115 753

62 606

60 551

In Style - Edycja Polska

107 469

55 627

48 123

119 333

52 253

52 253

Uroda

78 365

34 372

33 585

87 604

42 614

36 170

Harpers Bazaar

64 759

31 565

31 565

92 942

41 751

41 745

Shape

48 667

29 550

29 430

44 661

31 380

31 380


We wrześniu 2014 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 5,19 proc. do 205 710 egz. Drugie miejsce należało do „Avanti” (109 395 egz.; spadek o 12,77 proc.). Natomiast trzecią lokatę zajął magazyn „Joy” (Marquard Media Polska; 108 694 egz.; - 11,49 proc.).

Największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 112,18 proc. do 43 900 egz.) pochwalić się mogło tutaj „Shape” (Marquard Media Polska). Z kolei największy spadek odnotował miesięcznik „In Style” (Grupa Burda) - było to 21,34 proc. do 45 951 egz.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 938

207 064

205 710

301 020

218 390

216 959

Avanti

190 000

109 761

109 395

215 000

125 467

125 411

Joy

160 000

108 694

108 694

180 000

122 803

122 803

Cosmopolitan

160 000

98 304

98 304

160 000

120 353

120 353

Zwierciadło

135 000

85 704

85 704

139 000

84 992

84 992

Pani

138 709

83 901

83 751

149 988

92 836

92 408

Wysokie Obcasy Extra

130 000

83 771

77 544

-

-

-

Hot Moda

130 000

71 297

71 297

130 000

75 692

75 692

Glamour

100 000

70 562

70 562

155 000

87 673

87 673

Elle

100 000

64 892

62 892

115 000

74 390

72 390

In Style - Edycja Polska

94 950

45 983

45 951

107 000

58 416

58 416

Shape

65 000

43 900

43 900

38 000

20 690

20 690

Harpers Bazaar

59 640

29 987

29 987

80 000

34 553

34 513

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” na czele pism luksusowych po trzech kwartałach 2014, traci „Harper’s Bazaar”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl