SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Tygodnik Ciechanowski” zyskał najwięcej

W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych uplasował się „Tygodnik Zamojski”. Większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Życie Bytomskie”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Ciechanowski”.

Article

Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 20 812 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2015 roku o 7,49 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,03 proc. do poziomu 16 256 egz.

Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 13 002 egz., po spadku o 7,27 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Tygodnik Ciechanowski” (Ciech-Press), który był 5. Jego średni wynik zwiększył się o 2,98 proc. i w ostateczności wyniósł 11 064 egz.

Z kolei najwięcej straciło „Życie Bytomskie” (Bytomska Spółdzielnia Pracy Dziennikarzy Redakcja i Wydawnictwo) - było to 14,36 proc. do poziomu 4 801 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 13. na 16.

ZKDP

I-III kwartał

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Tygodnik Zamojski

28 218

20 812

20 812

29 350

22 498

22 498

-7,49%

Tygodnik Siedlecki - Magazyn

23 711

16 256

16 256

25 000

18 068

18 068

-10,03%

Tygodnik Podhalański

22 744

13 118

13 002

23 483

14 148

14 021

-7,27%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

16 610

11 322

11 322

18 205

12 376

12 376

-8,52%

Tygodnik Ciechanowski

17 648

11 067

11 064

16 289

10 751

10 744

2,98%

Tygodnik Ostrołęcki

11 837

9 772

9 672

13 460

10 721

10 624

-8,96%

Życie Podkarpackie

15 000

9 163

9 163

15 000

9 445

9 445

-2,99%

Obserwator Lokalny

10 200

8 235

8 235

10 214

8 467

8 467

-2,74%

Przełom - Tygodnik Ziemi Chrzanowskiej

10 700

7 466

7 466

11 500

8 070

8 070

-7,48%

Nowy Łowiczanin

8 225

7 139

7 139

9 104

7 728

7 728

-7,62%

Gwarek

10 274

6 028

6 027

10 426

6 176

6 176

-2,41%

Czas Chojnic

6 962

5 938

5 938

7 614

6 590

6 590

-9,89%

Strzelec Opolski

6 920

5 588

5 585

7 071

5 899

5 896

-5,27%

Tygodnik Tucholski

6 619

5 331

5 330

6 750

5 514

5 514

-3,34%

Pałuki

6 137

5 298

5 298

6 343

5 481

5 481

-3,34%

Życie Bytomskie

9 923

4 801

4 801

12 026

5 606

5 606

-14,36%

Pałuki i Ziemia Mogileńska

4 835

4 061

4 061

5 035

4 243

4 243

-4,29%

Kurier Internetowy

4 200

3 066

3 066

4 200

3 010

3 010

1,86%

Kulisy Powiatu - Kluczbork - Olesno

5 365

2 996

2 996

5 550

3 221

3 221

-6,99%

Tygodnik Człuchowski

3 083

2 379

2 379

3 155

2 624

2 624

-9,34%

Tygodnik Gazeta Gryfińska

3 021

2 079

2 079

3 100

2 196

2 196

-5,33%

Wieści z Głowna i Strykowa

2 315

1 994

1 994

2 437

2 086

2 086

-4,41%

Co Tydzień (Mysłowice, Imielin, Chełm Śląski)

2 100

923

921

2 100

1 010

1 010

-8,81%

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem września 2015 roku zmniejszył się o 9,22 proc. do poziomu 20 003 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (15 455 egz.; spadek o 10,10 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (12 872 egz., w dół o 5,75 proc.).

Największym wzrostem (o 4,85 proc. do 3 283 egz.) pochwalić się mógł tutaj „Kurier Internetowy” (Graffi Studio Janusz Ansion). Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Tygodnik Człuchowski” (Magraf) - było to 18,27 proc. do 2 103 egz.

W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Tygodnik Ciechanowski” zyskał najwięcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl