SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko handel i farmacja zwiększyły w br. wydatki reklamowe, branża finansowa i media obcięły je o 32-43 proc. (Top10)

Wydatki cennikowe na reklamę w tradycyjnych mediach spadły rok do roku po 11 miesiącach br. o 9,3 proc. Zwiększyły je jedynie sektor handlowy i farmaceutyczny, a najbardziej zmalały wydatki na reklamę mediów.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wyniosły w okresie styczeń-listopad br. 31,5 mld zł, i były niższe w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku o 9,3 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Najwięcej na reklamę wydała w tym okresie branża handlowa, zwiększając przy tym nakłady reklamowe w skali roku o 11,8 proc. - z 6,53 mld zł do 7,3 mld zł.

Druga pod tym względem była branża farmaceutyków i leków – jej inwestycje w reklamę w mediach tradycyjnych wyniosły 6,08 mld zł i były wyższe rok do roku o 3 proc.

Pozostałe branże z czołówki 10 o największych wydatkach reklamowych zredukowały swoje inwestycje w mediach tradycyjnych.
Wydatki branży żywność zmalały o 9,9 proc., do 3,25 mld zł, a kategorii pozostałe – o 4,1 proc., do 2,47 mld zł.

Firmy z kategorii higiena i pielęgnacja zmniejszyły wydatki reklamowe o 9,9 proc., do 2,25 mld zł, a te z branży motoryzacyjnej zredukowały je o 24 proc., do 1,74 mld zł.

Branża telekomunikacyjna ograniczyła budżety o 7,6 proc., do 1,67 mld zł, a branża finansowa – o 32 proc., do 1,27 mld zł.

Wydatki producentów napojów i alkoholi spadły o 17,6 proc., do 1,22 mld zł, zaś mediów – o 43 proc., do 1,05 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Tylko handel i farmacja zwiększyły w br. wydatki reklamowe, branża finansowa i media obcięły je o 32-43 proc. (Top10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl