Unilever zapowiada koniec reklam ze stereotypowym wizerunkiem kobiet

Unilever zadeklarował, że nie będzie już tworzyć reklam wykorzystujących stereotypowy wizerunek kobiety. Keith Weed, globalny szef marketingu w koncernie, zapowiedział odejście w reklamach od stereotypów dotyczących płci.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Podczas wystąpienia w Cannes Lions 2016 Keith Weed zaprezentował wewnętrzne badania Unilevera, w których zanalizowano 1000 reklam firmy z różnych krajów. Pokazały one, że 50 proc. z nich zawierała stereotypowe portrety kobiet.

- To nie jest kwestia moralna, ale ekonomiczna. Reklamy będą lepsze, jeśli będą bardziej progresywne i będą walczyć ze stereotypami - powiedział Keith Weed.

Z badań wynika, że tylko 1 proc. reklam przedstawiał kobiety jako zabawne, 2 proc. - jako inteligentne, a 3 proc. - jako liderki. Reklamy Unilevera w badaniu podzielono na tzw. progresywne i normatywne. Weed zdradził, że te bardziej progresywane spotykały się z lepszym odbiorem wśród konsumentów.

Keith Weed zapowiedział, że teraz Unilever pójdzie w kierunku komunikacji odbiegającej od stereotypów płci. - Przede wszystkim przyjrzymy się roli kobiet w naszych reklamach. Nie chcemy by pełniły w nich wtórną rolę - stwierdził.

Dodał, że firma chce pokazywać kobiety, które są autentyczne i mają aspiracje. Chce też rzucić wyzwanie stereotypowi kobiety pustej, bezmyślnej, bez osobowości.

Początkiem zapowiedzianych przez Weeda zmian jest zeszłoroczna kampania Dove „Wybieram piękno”, która zdobyła wiele nagród na festiwalach reklamowych i uznanie krytyków. Akcja opowiadał o tym, że poczucie piękna jest wyborem każdej kobiety, że codziennie powinna czuć się pewna siebie i piękna.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana