SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Unilever zapowiada koniec reklam ze stereotypowym wizerunkiem kobiet

Unilever zadeklarował, że nie będzie już tworzyć reklam wykorzystujących stereotypowy wizerunek kobiety. Keith Weed, globalny szef marketingu w koncernie, zapowiedział odejście w reklamach od stereotypów dotyczących płci.

Keith Weed Article

Podczas wystąpienia w Cannes Lions 2016 Keith Weed zaprezentował wewnętrzne badania Unilevera, w których zanalizowano 1000 reklam firmy z różnych krajów. Pokazały one, że 50 proc. z nich zawierała stereotypowe portrety kobiet.

- To nie jest kwestia moralna, ale ekonomiczna. Reklamy będą lepsze, jeśli będą bardziej progresywne i będą walczyć ze stereotypami - powiedział Keith Weed.

Z badań wynika, że tylko 1 proc. reklam przedstawiał kobiety jako zabawne, 2 proc. - jako inteligentne, a 3 proc. - jako liderki. Reklamy Unilevera w badaniu podzielono na tzw. progresywne i normatywne. Weed zdradził, że te bardziej progresywane spotykały się z lepszym odbiorem wśród konsumentów.

Keith Weed zapowiedział, że teraz Unilever pójdzie w kierunku komunikacji odbiegającej od stereotypów płci. - Przede wszystkim przyjrzymy się roli kobiet w naszych reklamach. Nie chcemy by pełniły w nich wtórną rolę - stwierdził.

Dodał, że firma chce pokazywać kobiety, które są autentyczne i mają aspiracje. Chce też rzucić wyzwanie stereotypowi kobiety pustej, bezmyślnej, bez osobowości.

Początkiem zapowiedzianych przez Weeda zmian jest zeszłoroczna kampania Dove „Wybieram piękno”, która zdobyła wiele nagród na festiwalach reklamowych i uznanie krytyków. Akcja opowiadał o tym, że poczucie piękna jest wyborem każdej kobiety, że codziennie powinna czuć się pewna siebie i piękna.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Unilever zapowiada koniec reklam ze stereotypowym wizerunkiem kobiet

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Uuu-level
Wyciągam piwo i orzeszki i lecę oglądać, jak progresywna dowcipna liderka będzie wykorzystywać żel do kibla oraz niestereotypowo parzyć miał herbaciany w saszetkach...
18 15
odpowiedź
User
Ale jak to
W sensie, że teraz będzie chodzić po domach pani Chajzer, a drzwi otwierać będą uśmiechnięci panowie w fartuszkach i z zachwytem będą opowiadać o swym nowym proszku do prania?
15 10
odpowiedź
User
Twój nick
W przyszłości nie będzie ani kobiet ani mężczyzn w telewizji. Będą roboty lub obojnaki.
9 11
odpowiedź
User
poka_poka
Sam fakt, że 90% reklam jest skierowana do kobiet i w dodatku jest idiotyczna, świadczy o tym, że świat marketingu traktuje kobiety jak podatne na sugestie idiotki. Żadne nowe ideologie dorabiane do tego schematu niczego nie zmienią.
9 9
odpowiedź
User
db
Ale prawda taka, że już dawno to przestało na mnie działać. Działają na mnie tylko promocje cenowe, a reklamy w ogóle.
9 9
odpowiedź