Virtualo podwoiło wpływy, 4,4 mln zł dywidendy dla Empiku

Sprzedająca e-booki i audiobooki spółka Virtualo osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów o 90,5 proc. do 61,59 mln zł, większość pochodzi od Empiku. Zysk netto firmy poszedł w górę z 993,3 tys. zł do 4,11 mln zł, na dywidendę dla Empiku przeznaczone zostanie 4,39 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Virtualo podwoiło wpływy, 4,4 mln zł dywidendy dla Empiku

Virtualo oferuje przede wszystkim e-booki, audiobooki i prasę cyfrową - sprzedaje je na własnej platformie oraz dostarcza do ponad 20 innych e-sklepów, m.in. Empik.com, Legimi.com Gandalf.com.pl, Publio.pl i Ebookpoint.pl.

Zdecydowanie największym kontrahentem spółki jest Empik, przychody od niego poszły w górę rok do roku z 17,91 do 43 mln zł. Natomiast łączne przychody w ramach grupy kapitałowej Empik zwiększyły się z 18,29 do 43,13 mln zł.

- Bardzo istotna jest współpraca w ramach grupy kapitałowej, która pozwala na szybkie reagowanie na trendy rynkowe. Efektem tej współpracy jest rozszerzenie sprzedaży treści elektronicznych na kanały mobilne poprzez aplikację Empik oraz Empik GO - opisano w sprawozdaniu Virtualo.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupa-empik-wplywy-7-proc-w-dol-mniej-na-pensje-i-marketing-90-mln-zl-straty,7170157054031489a ##

grafika

Cztery lata temu Virtualo wchłonęło spółkę Biblioteka Akustyczna produkującą audiobooki. W ub.r. ta firma zrealizowała ponad 50 nowych audiobooków na CD i ponad 90 w formacie mp3, wyprodukowała też ponad 200 nagrań na zlecenie innych podmiotów.

Z drugiej strony Virtualo współpracuje z ponad 800 wydawcami oraz przeszło 400 pisarzami i autorami podcastów. Na koniec ub.r. w ofercie miała ponad 50 tys. e-booków i ponad 26 tys. audiobooków.

- Mijający rok był bardzo dobry dla firmy Virtualo jak i dla całej branży publikacji i dystrybucji treści cyfrowych. Rynek e-booków i audiobooków odnotował wzrost sprzedaży, który jest potwierdzeniem dalszego dynamicznego rozwoju tego segmentu e-biznesu - podsumowano w sprawozdaniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/epidemia-obnizyla-wplywy-dystrybutora-prasowego-empiku-o-21-proc,7170118859356289a ##

Koszty 87 proc. w górę

Wydatki operacyjne Virtualo zwiększyły się rok do roku z 30,89 do 57,64 mln zł (czyli o 86,6 proc.), z czego 27,13 do 50,53 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 1,5 do 1,58 mln zł, a koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych zmalały z 377,8 do 350,9 tys. zł. W ub.r. w spółce pracowało średnio 18 osób na etacie, o trzy mniej niż w 2019 roku.  

Koszty amortyzacji poszły w górę z 476,4 do 518,5 tys. zł, a pozostałe wydatki rodzajowe - z 1,26 do 3,52 mln zł.

Pozostałe wpływy operacyjne zwiększyły się ze 102 tys. zł do 1,15 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 296,7 do 9,9 tys. zł.

Koszty poniesione wobec innych spółek z grupy Empik poszły w górę z 2,84 do 8,76 mln zł, z czego te wobec Grupy Wydawniczej Foksal - z 2,03 do 7,89 mln zł.

grafika

4,39 mln zł na dywidendę dla Empiku

Wyniki zyskowności Virtualo poszły mocno w górę. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 1,45 do 3,95 mln zł, zysk brutto - z 1,21 do 5,08 mln zł, a zysk netto - z 993,3 tys. zł do 4,11 mln zł.

Empik ma 100 proc. udziałów Virtualo. Na walnym zgromadzeniu zdecydował, że z zeszłorocznego zysku netto spółki 1,12 mln zł zasili jej kapitał zapasowy, natomiast 2,99 mln zł plus 1,4 mln zł zostanie przekazane na dywidendę.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski