SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Vogue Polska” ograniczył stratę, wpływy 61 proc. w górę

Spółka Visteria wydająca polską edycję magazynu „Vogue” w ub.r. przy wzroście przychodów o 61 proc. do 22,3 mln zł zanotowała spadek straty netto z 3,2 do 1,7 mln zł.

Przychody Visterii ze sprzedaży egzemplarzowej „Vogue Polska” poszły w górę rok do roku z 10,79 do 19,32 mln zł, a te z usług (głównie reklam) nieznacznie zmalały - z 3,1 do 3,03 mln zł. Wpływy sprzedażowe spółki wzrosły, mimo że w ub.r. ukazało się tylko 10 numerów magazynu, o dwa mniej niż wcześniej.

Spółka osiągnęła w ub.r. swoje rekordowe przychody. W 2018 roku, gdy polska edycja „Vogue’a” pojawiła się na rynku, wyniosły one 19,6 mln zł, rok później - 19,2 mln zł, a w 2020 roku - 13,9 mln zł.

Przy czym władze Visterii podkreślają, że firma ma za sobą trudny rok, m.in. w związku z epidemią. - Ograniczyliśmy eventy, konferencje i promocje magazynu. Większość naszych działań została przeniesiona do online. Praca była utrudniona, ponieważ pokazy mody zostały odwołane bądź można je było obejrzeć tylko za pośre,dnictwem intemetu. Klienci reklamowi wstrzymywali budżety niepewni, co wydarzy się w kolejnych miesiącach. Dzięki rządowej dotacji mogliśmy zachować zatrudnienie na tym samym poziomie - wyliczono w sprawozdaniu.

W maju 2020 roku spółka otrzymała 1,1 mln zł pożyczki od PFR w ramach tarczy finansowej, w ub.r. umorzono spłatę 809,5 tys. zł, dzięki czemu pozostałe wpływy operacyjne wzrosły z 218,1 do 897,3 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty operacyjne Visterii są nadal wyższe od przychodów, ale w ub.r. wzrosły słabiej - o 44 proc. do 24,61 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 9,05 do 13,05 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,57 do 2,93 mln zł, a wartość sprzedanych towarów i materiałów - z 4,11 do 4,61 mln zł.

Strata operacyjna spółki zmalała z 3,03 do 1,53 mln zł, a strata na poziomie brutto i netto - z 3,18 do 1,72 mln zł. Wydawca „Vogue Polska” ma za sobą tylko ujemną rentowność: w 2019 roku jego strata netto wyniosła 4,93 mln zł, rok wcześniej - 5,63 mln zł, a w 2017 roku - 2,3 mln zł.

Wskutek zeszłorocznej straty kapitał własny firmy zmalał z 5,25 do 3,54 mln zł. 98 proc. jej udziałów ma luksemburska spółka Iris Investments 4, a 2 proc. - prezes Michał Jordan.

Od bieżącego numeru „Vogue Polska” podrożał z 16,90 do 19,90 zł. To pierwsza podwyżka ceny magazynu po 4,5 roku obecności na rynku.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Vogue Polska” ograniczył stratę, wpływy 61 proc. w górę

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Co za sukces - po 7 latach z 8 mln straty doszli do straty 2 mln. Oficjalnie. Tęgie głowy tam siedzą a pismo nadal żadne.
odpowiedź
User
Lemon
Miałkie i za drogie to jest. Twój Styl kosztuje 10 zł i jest o niebo lepszy. Szkoda dobrej marki.
odpowiedź
User
Czytelniczka
Jest moc!! Gratulacje dla Zarządu i całej Redakcji!! 💪🏻
odpowiedź