SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W ciągu 10 lat sprzedaż „Twojego Stylu” spadła o 20 proc., „Avanti” 27 proc. a „Glamour” 55 proc. (raport)

W okresie od 2005 do 2015 roku prawie wszystkie miesięczniki luksusowe notowały spadki średniej sprzedaży ogółem - wzrost odnotowało tylko „Zwierciadło”. Dane rok po roku w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od stycznia do kwietnia 2015 roku wyniosła 206 180 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do całego 2014 roku pismo to zanotowało wzrost o 0,12 proc. Jest to odwrócenie trendu z ostatnich lat, kiedy to tytuł ten z roku na rok miał coraz niższe wyniki sprzedaży. „Twój Styl” w latach 2005-2010 miał średnią sprzedaż na poziomie ponad 250 tys. egz., a potem wynik ten malał rocznie o około 10 tys. egz.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął shoppingowy miesięcznik „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w latach 2005-2011 rosła (poza rokiem 2009), ale potem gwałtownie zaczęła spadać do 2014 roku. W 2015 roku w porównaniu do całego 2011 roku tytuł ten stracił 45,06 proc. sprzedawanych egz.

Na trzecim miejscu znalazł się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca br. jest miesięcznikiem, a wcześniej był on dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego marcowego i kwietniowego wydania wyniosła 82 533 egz.

Warto dodać, że prawie wszystkie miesięczniki luksusowe w latach 2005-2015 notowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił „Joy” (Marquard Media Polska), którego średni wynik w 2015 roku (w porównaniu do 2006 roku) zmniejszył się aż o 70,04 proc. udziału.

W porównaniu do 2005 roku zyskało tylko „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło) - tytuł ten sprzedawał 18,46 proc. więcej egz., niż w pierwszych czterech miesiącach 2015 roku.

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W ciągu 10 lat sprzedaż „Twojego Stylu” spadła o 20 proc., „Avanti” 27 proc. a „Glamour” 55 proc. (raport)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anna Wintour
Pozwalniać te redaktorskie niedobitki, które mają jakimś cudem ciągle etaty w redakcjach i niech piszą poglębione artykuły zmieniane po kilka razy za honoraria proponowane obecnie dziennikarzom na śmieciówkach. Bardzo zdolne kobiety to są zazwyczaj, więc nie będą musiały chodzić po prośbie po koleżankach, aby je gdzieś przyjęto, ale tym dziennikarskim śmieciom pokażą, że nie trzeba być na utrzymaniu męża, aby z dziennikarstwa wyżyć! I mieć nawet na kosmetyczkę nie tylko z gratisów!
19 14
odpowiedź
User
Czytelniczka
Co roku te same tematy we wszystkich pismach dla kobiet,nie wspominając o tym,że przeważają w nich zdjęcia a nie teksty.
18 9
odpowiedź
User
n
wszędzie te same bzdury
16 9
odpowiedź
User
pavv
Pincet gazet na rynku a do czytania nadaje się 10.
13 8
odpowiedź
User
obserwatorka
Krótka historia Twojego Stylu. W 2005 roku redakcję objęła wszechstronnie utalentowana dziennikarka Jolanta Pieńkowska. Zaraz też zaczęła wyrzucać po kolei wszystkich kierowników działów, którzy ośmielili się znać na swojej robocie lepiej od niej. Potem polecieli zastępcy naczelnej, a wreszcie - gdy okazało się, że TS dołuje - ona sama. Królem - wiernie i biernie słuchający poleceń wydawcy - został Jacek Szmidt. A polecenia wydawcy brzmiały i brzmią nadal: spuścić z tonu i z pisma z ambicjami zrobić popularny magazyn poradnikowy. Tak też się stało. Dzisiaj nie ma tam co czytać. NUDA! NUDA! NUDA!
16 8
odpowiedź