W informacjach i publicystyce Onet wyprzedził WP.pl, Naszemiasto.pl przed Fakt.pl, Gazeta.pl i Interią (TOP10)

W marcu br. na pozycję lidera zasięgowego w kategorii informacji i publicystyki awansował Onet, natomiast najwięcej odsłon zanotowała WP.pl. Naszemiasto.pl miało wyższe wyniki niż Fakt.pl, Gazeta.pl, SE.pl i Interia.pl. Dziesięć czołowych serwisów zanotowało wzrost o 56 proc. odwiedzających i 123 proc. odsłon.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
W informacjach i publicystyce Onet wyprzedził WP.pl, Naszemiasto.pl przed Fakt.pl, Gazeta.pl i Interią (TOP10)

W zeszłym miesiącu Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w kategorii informacji i publicystyki (z uwzględnieniem treści regionalnych i pogodowych) odwiedziło 14,14 mln użytkowników, czyli 49,4 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali 419,67 mln odsłon, na każdego przypadło średnio 29,7 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Dwa inne portale zanotowały w tej kategorii ponad 11 mln odwiedzających, a dwa kolejne - powyżej 10 mln. Na WP.pl 11,84 mln internautów wykonało 451,69 mln odsłon (średnio 38,1 odsłony na użytkownika), a na TVN24.pl 11,38 mln odwiedzających wygenerowało 290,69 mln odsłon (średnio po 25,5 na użytkownika).

Wyborcza.pl (Agora) zanotowała 10,74 mln użytkowników i 137,11 mln odsłon, a Naszemiasto.pl (Polska Press Grupa) - 10,32 mln użytkowników i 192,35 mln odsłon. W tym pierwszym serwisie jako jedynym w rankingu obowiązuje płatny dostęp do treści, z którego na koniec ub.r. korzystało 218 tys. internautów, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przy czym za darmo można czytać do 10 tekstów miesięcznie, a od połowy marca paywall nie obejmuje wszystkich treści o epidemii koronawirusa. Natomiast Naszemiasto.pl agreguje strony o kilkuset miejscowościach z całego kraju.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-mobilne-w-polce-w-marcu-2020-r-ilu-uzytkownikow-ma-google-onet-pl-wp-pl-i-facebook,7170720964793985a ##

Sekcja informacyjno-publicystyczna Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) miała prawie 10 mln użytkowników i 110,35 mln odsłon, analogiczny dział na RMF24.pl - 8,81 mln odwiedzających i 64,65 mln odsłon, a taka sekcja na Gazeta.pl (Agora) - 8,71 mln odwiedzających i 102,64 mln odsłon.

Portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) zanotował w tej kategorii 8,7 mln użytkowników i 88,28 mln odsłon, a Interia.pl przy 8,6 mln użytkowników miała 209,84 mln odsłon, średnio po 24,4 na odwiedzającego.

W czołowej dziesiątce są cztery najpopularniejsze portale horyzontalne, cztery serwisy tytułów prasowych oraz po jednej witrynie stacji telewizyjnej i radiowej.

grafika

W związku z epidemią koronawirusa wszystkie serwisy w kategorii informacyjno-publicystycznej osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. W sumie w marcu br. miały 103,25 mln użytkowników (oczywiście z uwzględnieniem współodwiedzalności) i 2,07 mln odsłon, podczas gdy rok wcześniej było to 66,15 mln odwiedzających i 927,69 mln odsłon.

Tym samym rok do roku zyskały 37,1 mln użytkowników (to 56,1 proc. w górę) i 1,14 mld odsłon (122,8 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/skok-odwiedzalnosci-serwisow-dziennikow-strony-dgp-pulsu-biznesu-najmocniej-w-gore-w-dol-przegladsportowy-pl-top12,7170717332084353a ##

Na Onet.pl przybyło 5,73 mln odwiedzających (68,1 proc.) i 279,21 mln odsłon (198,8 proc.), dzięki czemu w tej pierwszej statystyce serwis wyraźnie wyprzedził WP.pl, która zyskała 2,65 mln użytkowników (28,8 proc.) i 258,18 mln odsłon (133,4 proc.).

TVN24.pl zanotował wzrost o 3,79 mln użytkowników (49,9 proc.) i 170,41 mln odsłon (141,7 proc.), Wyborcza.pl - o 3,56 mln użytkowników (49,6 proc.) i 71,18 mln odsłon (108 proc.), a Naszemiasto.pl - o 3,12 mln użytkowników (43,4 proc.) i 51,73 mln odsłon (36,8 proc.).

Procentowo największe wzrosty liczby odwiedzających osiągnęły Fakt.pl i RMF24.pl. Pierwszy serwis zyskał 5,45 mln użytkowników (120 proc.) i 44,48 mln odsłon (67,5 proc.), a drugi - 4,85 mln użytkowników (122,5 proc.) i 44,71 mln odsłon (224,2 proc.).

Na Gazeta.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 2,92 mln (50,5 proc.), a liczba odsłon o 58,63 mln (133,2 proc.). SE.pl zanotował wzrost o 3,94 mln użytkowników (82,5 proc.) i 44,82 mln odsłon (103,1 proc.), a Interia.pl - o 1,08 mln użytkowników (14,4 proc.) i 116,25 mln odsłon (124,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style