SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W KTR i Media Trendach zwyciężyła innowacja, w życiu częściej wygrywa Excel (opinie)

Przedstawiciele branży reklamowej są zgodni, że kampanie nagrodzone w konkursach Innovation Award Media Trendy i KTR zasługiwały na to. W reklamie wciąż liczą się uniwersalne wartości i potrzeby, ale bardzo często wygrywają liczby z tabel Excela. Dla Wirtualnemedia.pl komentują Dawid Szczepaniak, Lidia Kacprzycka, Lejla Zaharan i Roman Jędrkowiak.

W tym roku branży reklamowej nie zaskoczyły nagrody przyznane w konkursach Innovation Award Media Trendy i KTR. W pierwszym Grand Prix przyznano kampaniom „Mocno pomocni agenci PZU” oraz „Bardzo dobre maniery” dla PCK , a w drugim - akcji „Kulturyzator Frugo” na Wykopie. Pytani przez nas przedstawiciele branży uważają, że jury obu konkursów doceniło najbardziej wyróżniające się kampanie.

>>> Innovation Award Media Trendy 2014: Grand Prix za kampanie PZU I PCK, triumf VML, SMV Group i Spotify

- „Bardzo dobre maniery” to przede wszystkim silna idea. Internetowa odsłona kampanii „Mocno pomocni agenci PZU” to silnie osadzone w komunikacie marki wykorzystanie innowacyjnego narzędzia, które przełożyło się na lawinową i pozytywną reakcję ludzi - tłumaczy Dawid Szczepaniak, partner w agencji VML Poland, która wspólnie ze Starcom MediaVest Group zrealizowała tę drugą akcję. Najbardziej zadowolony jest jednak z Grand Prix KTR dla kampanii „Kulturyzator Frugo” (zobacz, jak przebiegała). - Cieszę się, że nagrodzono kampanię „komercyjną". Z pełnym szacunkiem dla prac społecznych, nagminne przyznawanie im tytułów Grand Prix to trochę dewaluowanie tego, czym zajmujemy się na co dzień - pracy dla marek komercyjnych - dodaje.

>>> KTR 2014: Grand Prix za akcję Frugo, nagrody dla DDB i Maspexu

- O ile PCK odnosiło się w swojej komunikacji do rzeczy podstawowych i głęboko ludzkich, o tyle PZU oparł się na naturalnej tęsknocie konsumenta by być zauważonym, wyróżnionym spośród ogółu i traktowanym indywidualnie - ocenia natomiast Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca Starlinka.

Zdaniem Lejli Zaharan, strategic planner w Focus Advantage, nagrodzone kampanie wyróżniają się dobrą kreację i odpowiednią użytecznością dla odbiorców. - Najsilniej widać to na przykładzie kampanii społecznej „Bardzo dobre maniery”, zrealizowanej dla PCK. Możliwość reakcji odbiorców jeszcze nigdy nie była tak prosta i szybka, a o to właśnie chodzi w kampaniach społecznych - stwierdza Zaharan.

Roman Jędrkowiak, właściciel ADHD Warsaw twierdzi natomiast, że konkursu Innovation Award Media Trendy nie udało się przesunąć w stronę innowacyjności marketingu. - Nadal jest o innowacjach w ramach kampanii reklamowych. Czyli bardziej Media Trendy niż Innovation Award - podkreśla Jędrkowiak. Jego zdaniem w nagradzanych kampaniach więcej jest gadżetów i dodatków niż całościowych pomysłów na komunikację.

- Widać, jak wiele nowoczesnych, interaktywnych agencji nie jest dopuszczanych do całościowego myślenia o kampanii. Tym bardziej na tym tle wybija się kampania PZU, która dostała Grand Prix - zauważa właściciel ADHD Warsaw.

Według Dawida Szczepaniaka nagrodzone kampanie stoją w opozycji do najsilniejszego obecnie jego zdaniem trendu rynkowego, czyli chłodnej ekonomii, w której nie ma wiele miejsca na kreatywność i innowacyjność. - Całkowicie rozumiem oczekiwanie większości marek, by wszystko było policzalne, mierzalne i przewidywalne już na etapie pierwszej prezentacji. I dlatego też… bezpieczne, standardowe. Coraz rzadziej marki chcą płacić za wartość dodaną w postaci silnego pomysłu, nośnej idei - mówi Szczepaniak.

Na kolejnej podstronie pełne komentarze Dawida Szczepaniaka, Lidii Kacprzyckiej, Romana Jędrkowiaka i Lejli Zaharan do tegorocznych konkursów Innovation Award Media Trendy i KTR

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: W KTR i Media Trendach zwyciężyła innowacja, w życiu częściej wygrywa Excel (opinie)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl