W obliczu Brexitu Discovery przenosi do Niemiec koncesje na nadawanie 19 kanałów

Koncern Discovery wystąpił do regulatora rynku medialnego w Bawarii o przyznanie koncesji na nadawanie 19 kanałów w krajach skandynawskich. Prośba jest spowodowana zapowiedzianym Brexitem, dotąd bowiem koncesje zostały uzyskane od brytyjskiego Ofcomu i przestaną obowiązywać po opuszczeniu Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Plan przeniesienia przez Discovery licencji na emisję obejmuje kanały nadawane w kilku krajach północnej Europy, wśród nich są Dania, Szwecja, Norwegia i Finlandia, a kanały to m.in. Eurosport, TLC oraz Discovery Channel (lista obejmuje 19 pozycji).

Obecnie wspomniane kanały są emitowane dzięki licencji wydanej przez brytyjską instytucję Ofcom, jednak po opuszczeniu Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię te pozwolenia staną się nieaktualne.

Dlatego Discovery wystąpiło o przyznanie licencji do BLM – lokalnego regulatora rynku działającego na terenie Bawarii w Niemczech. Po uzyskaniu zezwoleń nadawca będzie mógł nadal bez przeszkód docierać ze swoją ofertą do odbiorców w Skandynawii.

W związku z nadchodzącym Brexitem Discovery już wcześniej zapowiedział odpowiednie działania - w połowie stycznia br. nadawca zapowiedział przeniesienie swojej europejskiej centrali z Londynu do Amsterdamu.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]