W Ostrowie Wielkopolskim ruszy oddział serwisu NaszeMiasto.pl. „Sukces Marcina Wątrobińskiego”

Wydawany przez Polska Press „Głos Wielkopolski” uruchomi w sierpniu serwis NaszeMiasto.pl dla Ostrowa Wielkopolskiego - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - To tak naprawdę sukces Marcina Wątrobińskiego, który w ciągu miesiąca doprowadził do reaktywacji - mówi nam Wojciech Wybranowski, redaktor naczelny dziennika. Wkrótce kolejne serwisy mają debiutować w następnych miastach Wielkopolski.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

NaszeMiasto.pl w Ostrowie istnieje - ale w okrojonej wersji, materiały na stronę dostarczają dziennikarze kaliskiej redakcji „Głosu Wielkopolskiego”. 2 sierpnia wystartuje tam autonomiczna, 2-osobowa redakcja, którą nadal będą wspierali dziennikarze z Kalisza.

- Mamy w Kaliszu silną redakcję i związany z Polska Press tygodnik „Ziemia Kaliska”. Dziennikarze z Ostrowa i Kalisza będą w razie potrzeby wspierać się osobowo i merytorycznie - mówi nam Wojciech Wybranowski, redaktor naczelny „Głosu Wielkopolskiego”. Proces rekrutacji do ostrowskiej redakcji już się zakończył, ale redakcja utrzymuje w tajemnicy nazwiska dziennikarzy, którzy pozytywnie go przeszli. Jak się dowiadujemy - umowy jeszcze nie zostały podpisane, więc Polska Press daje czas reporterom na zamknięcie spraw zawodowych w dotychczasowych miejscach pracy.

Wybranowski mówi nam, ż otwarcie ostrowskiego oddziału to tak naprawdę „wielki sukces Marcina Wątrobińskiego”. - Przyszedł do „Głosu” na zastępcę naczelnego i managera ds subregionów, a następnie w ciągu miesiąca doprowadził do tego, że udało się otworzyć serwis w Ostrowie. A w zasadzie po latach reaktywować: za poprzedniego właściciela istniał już tam serwis, ale upadł i nie udało się go, mimo prób, uruchomić ponownie.

Wojciech Wybranowski podkreśla, że Wątrobiński znalazł i pieniądze, i reporterów, by ostrowski oddział mógł ruszyć. - Cieszę się, że sprawdza się koncepcja, by osobą, która będzie ogarniała managersko oddziały NaszeMiasto.pl w terenie i odpowiadała za rozwój sieci, był manager i doświadczony przedsiębiorca. Myślę, że w efekcie w kolejnych miesiącach będziemy otwierać serwisy w kolejnych, mniejszych miastach Wielkopolski - zapowiada redaktor naczelny „Głosu”.

Wojciech Wybranowski od czerwca redaktorem naczelnym

Wojciech Wybranowski szefuje w „Głosie Wielkopolskim” – sztandarowym tytule wielkopolskiego oddziału – od 1 czerwca. 15 lipca jego zastępcą został Marcin Wątrobiński. Jest m.in. odpowiedzialny za serwisy NaszeMiasto.pl oddziału wielkopolskiego (funkcjonują m.in. w Chodzieży, Śremie, Pile, Kaliszu, Koninie czy Gnieźnie). Na stanowisku menedżera ds. subregionów zastąpił Marcina Fuszpaniaka, który rozstał się z firmą.

W ciągu ostatnich tygodni z redakcji „Głosu Wielkopolskiego” odeszło sześć osób, w tym szef działu Foto, wydawca online oraz szefowa Magazynu i Dodatków. - To ich indywidualne decyzje, nikogo nie zwolniliśmy - podkreśla w rozmowie z nami Adrian Majchrzak, rzecznik prasowy Polska Press. Z redakcją pożegnali się: Grzegorz Dembiński, Katarzyna Sklepik, Zbigniew Snusz (wydawca online), dwoje dziennikarzy z oddziałów lokalnych i jedna osoba z marketingu. Odeszła też dziennikarka Bogna Kisiel.

W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych, a także prawie 150 tygodników lokalnych, bezpłatna gazeta "Naszemiasto.pl” i ok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych.

Grupa kapitałowa w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam - o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"