SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W styczniu spadki reklamowe we wszystkich mediach. Aflofarm tnie wydatki, mocno w górę Neonet i Media Expert (Top10)

W styczniu 2021 roku wszystkie media odnotowały spadki wpływów z reklam. Kina nie zarobiły na reklamie nic, a wydatki w magazynach i na reklamę zewnętrzną zmalały rok do roku o ponad jedną trzecią. Czołowy reklamodawca - firma Aflofarm - też zredukował swój budżet. Znacząco wzrosły z kolei wydatki reklamowe Neonetu i firmy Terg - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Cleo w bożonarodzeniowym spocie Media ExpertArticle

Reklamodawcy wydali w styczniu br. w mediach tradycyjnych (bez internetu) 2,16 mld zł, czyli 16,2 proc. mniej niż w  styczniu 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Ponad połowa wszystkich wydatków reklamowych - 1,2 mld zł - trafiło do telewizji. To jednak 0,6 proc. mniej niż rok wcześniej. 619,5 mln zł marketerzy ulokowali w stacjach radiowych ograniczając w nich nakłady o 11,7 proc. rok do roku.

Na reklamę w magazynach przeznaczono z kolei 218,9 mln zł (31,7 proc. mniej niż rok temu), a w gazetach – 65,1 mln zł (25,8 proc. mniej w skali roku).

Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły 57,5 mln zł (37,8 proc. mniej niż rok temu), a na reklamę OOH w metrze – 7,3 mln zł (26,4 proc. mniej niż rok temu).

Kina w styczniu tego roku na reklamach nie zarobiły nic, podczas gdy w styczniu ub.r. ich przychody reklamowe wyniosły 166,8 mln zł. Brak wydatków na reklamę kinową jest skutkiem tego, że kina w związku z obostrzeniami wprowadzonymi w odpowiedzi na trwającą wciąż pandemię COVID-19 w styczniu były całkowicie nieczynne.

Aflofarm z budżetem mniejszym o jedną piątą

Niezmiennie najwięcej na reklamę w mediach offline wydaje farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska. W styczniu br. przeznaczyła na nią 252 mln zł – to o jedną piątą mniej (20,8 proc.) niż w styczniu 2020 roku.

Drugim największym reklamodawcą była firma Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w kwocie 63,6 mln zł, zwiększonymi rok do roku o 7 proc. Trzecia na podium firma Terg, odpowiadająca za marketing sieci sklepów Media Expert, wydała na reklamę 63,3 mln zł, czyli 40,5 proc. więcej niż przed rokiem.

Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki nakłady na reklamę zwiększyli: Lidl Polska - o 9,6 proc. (do 54,8 mln zł), Euro-Net Warszawa- o 31,7 proc. (do 53,9 mln zł), Neonet Wrocław - o 132,6 proc. (do 47,6 mln zł), Ferrero Polska - o 6,3 proc. (do 35,5 mln zł).

Wydatki zmniejszyli natomiast: USP Zdrowie - o 14,3 proc. (do 49,6 mln zł), Volkswagen Group Polska - o 39,7 proc. (do 30 mln zł), ING Bank Śląski – o 13,1 proc. (do 28,3 mln zł).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W styczniu spadki reklamowe we wszystkich mediach. Aflofarm tnie wydatki, mocno w górę Neonet i Media Expert (Top10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl