SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wakacje w telewizji

W czasie wakacji statystyczny Polak oglądał telewizję średnio trzy godziny i 16 minut dziennie

W sierpniu czas oglądania telewizji był wyższy średnio o 8 minut dziennie (lipiec - 193 minuty, sierpień - 199 minut) - wynika z danych AGB Polska.

Lato upłynęło na oglądaniu meczów. Hitem wakacyjnym, który zgromadził największą liczbę widzów - 9 mln 562 tysiące, był mecz Mistrzostw Europy Portugalia - Grecja (TVP 1, 4 lipca 2004 rok). Drugie miejsce zajął mecz Grecja - Czechy rozgrywany również w ramach Mistrzostw Europy z oglądalnością 7 mln 766 tysiące (TVP 2, 1 lipca). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich, którą oglądało 6 mln 831 tysięcy widzów. Na czwartym miejscu znalazł się znowu mecz, tym razem Ligi Mistrzów Real Madryt - Wisła Kraków (TVN, 11 sierpnia) z oglądalnością 5 mln 793 tysiące widzów.

  lipiec - sierpień 2003 lipiec - sierpień 2004
  SHR % SHR % SHR % SHR %
Channel Total Individuals A 16-49 Total Individuals A 16-49
TVP1 25,04% 22,43% 25,26% 22,77%
TVP2 20,90% 19,74% 20,09% 18,51%
Polsat 15,40% 17,05% 15,21% 17,37%
TVN 12,87% 14,02% 13,29% 14,64%
TV4 3,98% 4,74% 2,74% 3,24%
PULS 0,15% 0,12% 0,61% 0,56%
Tele5 0,37% 0,41% 0,54% 0,57%
RTL7/TVN7 2,13% 2,42% 2,15% 2,38%
TVP 3 tot. 5,82% 4,77% 5,72% 4,81%

  month 08/2003 month 08/2004
  SHR % SHR % SHR % SHR %
Channel Total Individuals A 16-49 Total Individuals A 16-49
TVP1 25,03% 22,42% 25,40% 23,07%
TVP2 21,58% 20,45% 20,32% 18,95%
Polsat 15,56% 17,30% 15,10% 17,31%
TVN 12,46% 13,60% 12,92% 14,08%
TV4 3,98% 4,79% 2,58% 2,99%
PULS 0,17% 0,13% 0,63% 0,58%
Tele5 0,38% 0,42% 0,53% 0,56%
TVN7 2,12% 2,36% 2,16% 2,36%
TVP 3 tot. 5,56% 4,65% 5,96% 5,06%

Wpływy z reklamy i billboardów sponsorskich głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP 2, Polsat, TVN, TVP 3, TV 4, TVN7) wyniosły 707 mln 194 tysiące złotych. W czasie wakacji najwięcej zarobiła według cen cennikowych stacja TVP 1 - prawie 222 mln złotych, Polsat zarobił 171 mln złotych, TVN - 142 mln, a TVP 2 - 108 mln.
W sumie w czasie wakacji w telewizji reklamowało się 287 firm w ponad 113 tysiącach spotów i billboardów sponsorskich, co dało łącznie około 807 godzin emisji reklam i billboardów sponsorskich. Największym reklamodawcą była firma Procter & Gamble, która wydała 49 mln złotych, na drugim miejscu znalazł się PTK Centertel z wydatkami 27 mln zł, a na trzecim Danone - 26 mln złotych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wakacje w telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl