Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórcza w styczniu. Wielki skok Republiki

Najbardziej opiniotwórczym medium stycznia została Wirtualna Polska z wynikiem 3,8 tys. odniesień w innych mediach. Na drugim miejscu – z liczbą 3,7 tys. wzmianek – znalazł się Onet. Podium zamyka TVN24, generując 3,4 tys. cytowań – informuje Instytut Monitorowania Mediów w raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórcza w styczniu. Wielki skok Republiki

Awansem aż o 18 pozycji w styczniowym rankingu najczęściej cytowanych mediów może pochwalić się Telewizja Republika, która odnotowała 3,3 tys. odniesień w  mediach. Zainteresowanie innych redakcji wzbudził m.in. wywiad Zbigniewa Ziobry na antenie telewizji, którego udzielał w tym samym czasie, gdy poszukiwała go policja.

grafika

Wirtualnemedia.pl w TOP10 opiniotwórczych mediów internetowych

Najbardziej opiniotwórczym portalem stycznia została Wirtualna Polska przed Onetem i Interią. Największy awans – o 14 pozycji – odnotował Kanał Zero. Liczbę ponad 500 cytowań portal zawdzięcza m.in. ogłoszeniu startu w wyborach prezydenckich przez jego założyciela, Krzysztofa Stanowskiego.

W TOP10 najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się Wirtualnemedia.pl, Informacje naszego serwisu były w styczniu cytowane 485 razy.

grafika

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórcza w prasie 

Najczęściej cytowanym tytułem prasowym stycznia została „Rzeczpospolita”, która awansowała o jedną pozycję w zestawieniu IMM i osiągnęła wynik 3 tys. wzmianek. Dziennik opublikował m.in. wyniki sondażu IBRiS dotyczącego aktualnych preferencji politycznych Polaków.Na drugim miejscu, z zaledwie 24 wzmiankami mniej, uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, podium zamyka „Fakt”.

grafika

Najczęściej cytowanym tygodnikiem stycznia został „Newsweek”, przed „Polityką” i „Vivą”.  Wśród miesięczników i dwumiesięczników prym wiodą „Perspektywy”, „Forbes” i „Twój Styl”.

grafika

Najbardziej opiniotwórcą stacją telewizyjną – z wynikiem 3,4 tys. powołań – pozostaje TVN24. Drugie miejsce zajęła Republika, która awansowała o 6 pozycji i odnotowała 3,3 tys. odniesień w mediach. Na trzecim miejscu uplasował się Polsat News z 2,4 tys. wzmianek.

grafika

Podium najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych otwiera RMF FM, który utrzymał pozycję lidera dzięki 3 tys. cytowań innych redakcji. Drugie miejsce w zestawieniu IMM  – z wynikiem 1,4 tys. wzmianek – należy do Radia ZET. Ostatnie miejsce na podium zajęło Polskie Radio Program I z wynikiem niemal 800 cytowań.

grafika

Najczęściej cytowanym tytułem prasowym o tematyce biznesowej została „Rzeczpospolita”, która osiągnęła wynik 3 tys. wzmianek. Drugie miejsce – z 2,2 tys. wzmiankami – zajął „Dziennik Gazeta Prawna”. Na trzecim miejscu zestawienia IMM znalazł się „Puls Biznesu”, który odnotował ponad 600 wzmianek w innych mediach.

grafika

Podium najbardziej opiniotwórczych portali internetowych o tematyce biznesowej, z wynikiem ponad 700 wzmianek i awansem o 1 pozycję, otwiera Business Insider. Na drugim miejscu znalazł się Money, osiągając ponad 600 wzmianek innych redakcji. Podium najczęściej cytowanych portali zamyka Bankier.

grafika

Najbardziej opiniotwórczym medium o tematyce sportowej, z 2,3 tys. wzmianek i awansem o 1 pozycję, został Eurosport. Najczęściej cytowanym medium o tematyce medycznej został Medonet, który osiągnął wynik niemal 170 wzmianek.

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym stycznia, awansując o jedną pozycję, została „Gazeta Krakowska”, na której informacje powoływano się ponad 250 razy. Drugie miejsce na podium zajął „Głos Wielkopolski” z ponad 180 wzmiankami i awansem o 2 miejsca w rankingu. Ostatnie miejsce na podium należy do „Dziennika Zachodniego”, który w styczniu wzmiankowano ponad 170 razy.

grafika

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw należy do Ringier Axel Springer, którego redakcje Onet, „Fakt”, „Przegląd Sportowy”, Plejada, Business Insider, „Newsweek”, „Forbes”, Medonet, Noizz były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce 9,6 tys. razy.Na drugim miejscu znajduje się Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem 6,2 tys. wzmianek tytułów: Wirtualna Polska, Money, Pudelek, Wirtualne Media, Sportowe Fakty, o2, ABC Zdrowie, Autokult, Dobre Programy, Fotobiologia, Fronda.

Podium zamyka Cyfrowy Polsat reprezentowany przez Polsat News, Interię, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4, do których dziennikarze w styczniu odwoływali się łącznie 5,8 tys. razy.

grafika

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 65 806 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2025 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie