SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca i byli dziennikarze „Wprost” odpowiadają „Gazecie Wyborczej”: postępowaliśmy rzetelnie, tekst niegodny i krzywdzący

PMPG Polskie Media odpowiada „Gazecie Wyborczej” na jej tekst sugerujący medialne wspieranie przez „Wprost”  Marcina P. z Amber Gold. - Redaktorzy „GW” zachowują się jak agencja PR Romana Giertycha i jego klientów - ocenia wydawca. - Rozważamy wystąpienie do sądu - mówi dla Wirtualnemedia.pl Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowy PMPG. Swoje oświadczenie wystosowali w tej sprawie także Sylwester Latkowski i Michał Majewski, autorzy tekstu o współpracy Michała Tuska z OLT Express.

Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media / fot. Beata Jarzębska Article

„Gazeta Wyborcza” opublikowała tekst pióra Wojciecha Czuchnowskiego, pt. „Operacja Młody Tusk”. Znalazły się w nim zapisy rozmów i maili z lipca i sierpnia 2012 roku pomiędzy wydawcą „Wprost” Michałem M. Lisieckim, a Marcinem P., szefem Amber Gold. Z materiałów wynika, że Lisiecki uzgadnia korzystne dla Amber Gold publikacje we „Wprost” i „Bloomberg Businessweeku”, a P. przekazał redakcji tygodnika dowody, że pracuje dla niego Michał Tusk. Wydawca "Wprost" - jak słychać na nagraniach - oferuje szefowi piramidy finansowej medialne wsparcie. -  Cześć Marcin, słuchaj, jak mogę wesprzeć, pomóc, balansować trochę informacjami to, co macie w mediach? - słychać na nagraniach.

PMPG: Lisiecki nie wiedział, że Amber Gold to lipa

W odpowiedzi na tekst wczesnym popołudniem PMPG Polskie Media, obecny wydawca "Wprost" (spółce szefuje wciąż Michał M. Lisiecki), wystosowała oświadczenie, w którym pisze, że Lisiecki, nigdy nie zaprzeczał, iż rozmawiał z Marcinem P.

- Ich rozmowa w tamtym czasie odbyła się w okolicznościach kiedy ani on, ani opinia publiczna, nie miała świadomości z jakim przedsięwzięciem mamy do czynienia. Lisiecki działał jako biznesmen na poziomie standardowego w takich sytuacjach zaufania biznesowego. Gdyby w tamtym czasie opinii publicznej zostało zakomunikowane, że biznes pana P. to „lipa”, z pewnością Lisiecki miałby argumenty aby zakończyć wszelką współpracę i kontakt z właścicielem Amber Gold – a tysiące osób mogły by próbować ratować swoje pieniądze. Tymczasem Donald Tusk i jego środowisko, zamiatało tę sprawę skutecznie przez miesiące pod dywan, doprowadzając do najgorszego z możliwych scenariuszy. 700 mln pln wyparowało - czytamy w oświadczeniu.

Wydawca "Wprost" pisze także, że „nie pierwszy raz autor publikacji sprawia wrażenie oficera PR Romana Giertycha”.-  Podobną rolę odegrał w czasie słynnego najścia komorniczego na redakcję „Wprost” w październiku 2014 r., kiedy z redakcji na Czerskiej relacjonował, jakoby dziennikarze „Wprost” barykadowali się przed komornikiem przysłanym przez pana Giertycha, co było nieprawdą.

Lisiecki: Czuchnowski kłamie ws. wydatków reklamowych Amber Gold we „Wprost”

Zdaniem Michała M. Lisieckiego, publikacja ma odwrócić uwagę od zeznań Michała Tuska przed sejmową komisją śledczą ds. Amber Gold. -  Pan redaktor Czuchnowski oraz wydawcy „Gazety Wyborczej” prawdopodobnie celowo i świadomie zapomnieli, że to ich wydawnictwo było jednym z największych beneficjentów wydatków reklamowych Amber Gold i OLT, które w „Gazecie Wyborczej” były szacowane na ponad 2,5 mln zł - czytamy.

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl rzeczniczka prasowa PMPG Polskie Media mówi, że spółka rozważa wystąpienie na drogę sądową przeciwko "Gazecie Wyborczej" i jej wydawcy, "Agorze". - To nie pierwsza i nie ostatnia publikacja „Gazety Wyborczej”, która powinna zakończyć się przeprosinami. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmiemy po analizie naszego biura prawnego - podsumowuje Anna Pawłowska-Pojawa.

Do tekstu Wojciecha Czuchnowskiego odniósł się tez na Twitterze sam Michał M. Lisiecki, zarzucając autorowi kłamstwo w sprawie ilości reklam zamieszczanych przez Amber Gold w tygodniku "Wprost".

- Wbrew absurdalnemu i w sposób celowo manipulacyjny twierdzeniu pana Czuchnowskiego, iż do „Wprost” trafiło 47% wydatków AmberGold - kwota ta była o ponad połowę niższa od Gazety Wyborczej (1,007 mln zł) i stanowiła niespełna 5% udziału w wydatkach reklamowych Amber. Zdecydowanie wyższą wartość miały np. reklamy opublikowane w  tygodniku „Polityka” (1,485 mln). Zresztą, faktury wystawione przez AWR Wprost w znacznej części nie zostały zapłacone, co zostało zgłoszone syndykowi - napisał w oświadczeniu wydawca "Wprost".

Latkowski i Majewski: Michał Tusk pozwolił nam kopiować maile

Głos w sprawie tekstu Wojciecha Czuchnowskiego zabrali także autorzy tekstu, na który powołuje się "GW" - Sylwester Latkowski i Michał Majewski. W specjalnym oświadczeniu, opublikowanym na Facebooku, piszą, że sprawa wygląda inaczej niż opisuje to "GW". - Na początku sierpnia 2012 roku, gdy afera Amber Gold była już głośna pojawiły się nieoficjalne informacje, że dla Marcina P. pracował syn premiera Tuska. Zaczęła ona lotem błyskawicy krążyć w środowisku dziennikarskim - czytamy w o świadczeniu. Dalej jest o tym, że - jak dla każdego dziennikarza - tak i dla tandemu autorskiego fakt, że syn premiera pracuje dla parabanku, była dobrym tematem. - Zadzwoniliśmy do młodego Tuska, żeby spytać, czy z nami porozmawia. Zgodził się. Pojechaliśmy do Sopotu, gdzie przeprowadziliśmy z Michałem Tuskiem kilkugodzinną rozmowę - piszą Latkowski i Majewski.

Skąd dziennikarze mieli umowy i maile Michała Tuska? Czuchnowski pisze, że od Marcina P. Wersja dziennikarzy: - Tusk, w trakcie rozmowy z nami, zalogował się na swoją skrzynkę pocztową sygnowaną nazwiskiem „Józef Bąk” - z niej korespondował wcześniej z menadżerami OLT Express i Amber Gold. I pozwolił skopiować dziesiątki maili, umów i inne dokumenty związane z Express i Amber Gold. Stąd mieliśmy przytłaczającą większość informacji.

Na koniec tekst został autoryzowany przez syna premiera. - O tym wszystkim Wojciech Czuchnowski mógłby się dowiedzieć, gdyby zadzwonił do nas przed publikacją tekstu. Niestety, tego nie zrobił - piszą dziennikarze. I na koniec: - Podjętą przez „Gazetę Wyborczą”, próbę podważania naszej osobistej uczciwości dziennikarskiej przy sprawie Amber Gold uważamy za niegodną i krzywdzącą.

Michał Majewski na swoim koncie twitterowym opublikował w piątek po południu dźwiękowy zapis autoryzacji ich tekstu, dokonany przez Michała Tuska.

„Gazeta Wyborcza” nie chce komentować kolejnych oświadczeń w sprawie tekstu Wojciecha Czuchnowskiego. Odmawia komentarza także informacji o rozważanym procesie, który chce wytoczyć wydawca „Wprost”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydawca i byli dziennikarze „Wprost” odpowiadają „Gazecie Wyborczej”: postępowaliśmy rzetelnie, tekst niegodny i krzywdzący

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hm
Naprawdę nie wiedział, że Amber Gold to była lipa? Doświadczony biznesmen tłumaczy, że działał na zasadzie biznesowego zaufania w stosunku do czegos co na kilometr pachnialo piramidą? I do pomocy innemu biznesmenowi byl gotow zaangazowac swoje pismo?
Czy tylko dla mnie to wszystko jest niepojete?
39 10
odpowiedź
User
zed
"Rozważamy wystąpienie do sądu"

Coś długo już rozważacie. A ta wasza rzetelność to gdzie? Propozycja przywalenia w KNF na życzenie Plichty też się do niej zalicza?
32 10
odpowiedź
User
dominik
Jeśli GW kłamie to do sądu z nią…
27 10
odpowiedź
User
mbbm
W dzisiejszym wydaniu GW dokonało zaorania Wprost. Artykuły z 2010 i 2012 roku pokazują kto ostregał przed AG.
21 9
odpowiedź