SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost” z największym spadkiem sprzedaży. „Przez ciągłe zmiany linii i redakcji”

W kwietniu br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a zyskał jedynie „Tygodnik Powszechny”. Największy spadek odnotował „Wprost”, którym od końca marca br. kieruje Tomasz Wróblewski. Najmniej straciła zaś „Polityka”.

Tomasz Wróblewski, fot. Beata JarzębskaArticle

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2015 roku wyniosła 137 452 egz. Było to o 9,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce z trzeciego awansował tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w czwartym miesiącu br. zmniejszył się o 2,82 proc. do 118 721 egz.

Z kolei na ostatnią pozycję podium z drugiej spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jej średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. zmniejszyła się o 22,02 proc. i wyniosła 112 260 egz. W kwietniu 2014 tak wysoki wynik „Newsweeka” był zasługą m.in. tego, że ukazały się wtedy tylko trzy numery magazynu, w tym wydanie świąteczne i podwójny numer na weekend majowy.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 789 egz., po spadku o 12,73 proc.

Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 28,5 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w kwietniu br. wyniósł zaledwie 36 935 egz., a tytuł znalazł się na miejscu siódmym rankingu.

Pod koniec marca br. nowym redaktorem naczelnym „Wprost” został Tomasz Wróblewski, który zastąpił Sylwestra Latkowskiego. W związku z tym zmieniła się też część redakcji pisma, a sam tygodnik zyskał nieco inny charakter - nie ma w nim już materiałów śledczych, stawia zaś mocniej na tematy gospodarcze i poradnictwo ekonomiczne (więcej na ten temat).

Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowa wydawcy „Wprost”, przyznaje, że częste zmiany redaktora naczelnego i linii redakcyjnej „Wprost” w ostatnich latach powodują, że czytelnik może się czuć nieco zdezorientowany. - To może wpływać na decyzję o zakupie poszczególnych wydań w takich przełomowych okresach, jaki mamy obecnie - wyjaśnia Pawłowska-Pojawa.

Spółka chce jednak ponownie poprawić sprzedaż tygodnika. Pomóc ma w tym nowy system e-wydań, który pozwala czytelnikom za darmo zyskać dostęp do pisma,  by zapoznać się ze zmianami jego linii redakcyjnej (dowiedz się więcej).

- Po pierwszych tygodniach możemy stwierdzić, że na dzisiaj konwersja z wydań promocyjnych na płatne jest na poziomie, który nas satysfakcjonuje - mówi nam Pawłowska-Pojawa.

Wydawca „Wprost” cały czas podkreśla, że główną miarą popularności pisma jest jednak rozpowszechnianie płatne razem - to w kwietniu br. wyniosło aż 105 500 egz., ale i tak było o 13,38 proc. niższe niż rok wcześniej.

Drugi największy spadek średniej sprzedaży w czwartym miesiącu br. zanotowała będąca na miejscu szóstym „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Liczba sprzedawanych przez nią egz. spadła o 25,34 proc. do 38 572.

Z kolei jedyny wzrost w kwietniu br., wynoszący 2,9 proc. zanotował plasujący się  na ósmej pozycji „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 20 732 egz.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

207 841

137 452

137 452

208 986

152 227

152 227

Polityka

178 802

118 738

118 721

181 400

122 167

122 167

Newsweek Polska

174 462

112 260

112 260

203 292

143 964

143 964

W Sieci

149 983

70 789

70 789

166 500

81 119

81 119

Tygodnik Do Rzeczy

121 548

57 833

48 908

145 621

69 484

60 737

Gazeta Polska

104 163

38 942

38 572

129 459

52 226

51 660

Wprost

113 493

105 500

36 935

116 617

121 792

51 660

Tygodnik Powszechny

40 000

21 382

20 732

44 925

20 605

20 147

Przegląd

51 000

17 547

17 547

51 000

20 120

20 120

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

466 763

284 968

284 968

489 181

297 740

297 740

Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wprost” z największym spadkiem sprzedaży. „Przez ciągłe zmiany linii i redakcji”

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
Wprost żenada, dno i kompromitacja nowego zespołu. Najgorsza sprzedaż w historii. A mogło się wydawać że gorzej niż za Latkowskiego być nie może a jednak...
odpowiedź
User
medioznawca
Oj tam oj tam. Pewnie zaraz wydawca "Wprost" zacznie strofować wirtualnemedia że niby przecież w rozpowszechnianiu płatnym razem mają prawie tyle samo co "Newsweek" oraz "Polityka" i o żadnym spadku nie ma mowy.
odpowiedź
User
xm
Sprzedaż Wprost pikuje, bo pod rządami nowego naczelnego jest po prostu nudny jak flaki z olejem. Widać że ten ciamciaramciowaty duet Wróblewski & Marczuk nie ma żadnego pomysłu na tygodnik. Ci pseudobiznesmeni w roli felietonistów to kompletna porażka, podobnie jak desant dziennikarzy z Rzepy.
odpowiedź
User
Gość
Wprost przestałam czytać za Latkowskiego i za Wróblewskiego też nie poczytam.
odpowiedź
User
Neo
Dziś sprzedaje się to co ludzie najbardziej lubią: brudy znanych osób, ich uzależnienia, mafijne układy,podsłuchy, sekstaśmy, mordobicia, ścianki i ustawki. Wróblewski jest za grzeczny i za ułożony na dzisiejsze czasy. Potrzebny jest szaleniec, który nie zna tebatów tabu
odpowiedź