SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w I półroczu. „Gazeta Pomorska” najchętniej kupowana

W I półroczu br. pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych zajęła „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w I półroczu 2016 roku wyniosła 38 117 egz., czyli o 9,36 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,25 proc. do 34 952 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I półroczu 2016 roku wyniosła 27 223 egz., po spadku o 11,81 proc.

Natomiast najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 19,81 proc. i ostatecznie wyniósł 3 166 egz.

ZKDP

I półrocze

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gazeta Pomorska

43 865

38 492

38 117

48 000

42 748

42 054

-9,36%

Dziennik Zachodni

51 709

35 196

34 952

58 208

41 028

40 759

-14,25%

Polska Głos Wielkopolski

35 307

27 227

27 223

40 314

30 872

30 868

-11,81%

Express Ilustrowany

34 731

25 442

24 935

37 813

29 231

29 192

-14,58%

Dziennik Bałtycki

29 765

20 997

20 941

32 867

24 886

24 840

-15,70%

Dziennik Łódzki

29 622

20 925

20 592

33 216

23 554

23 554

-12,58%

Głos - Dziennik Pomorza

27 050

20 506

20 356

28 784

23 424

23 240

-12,41%

Gazeta Lubuska

23 210

18 437

18 427

24 943

20 675

20 616

-10,62%

Echo Dnia

24 459

18 836

17 190

27 770

21 630

20 333

-15,46%

Dziennik Polski

25 235

17 183

16 977

26 894

19 603

19 319

-12,12%

Gazeta Krakowska

22 208

15 113

15 000

23 958

17 251

17 118

-12,37%

Gazeta Codzienna Nowiny

20 792

15 012

14 997

22 538

16 459

16 447

-8,82%

Gazeta Wrocławska

21 650

14 789

14 652

23 962

16 997

16 829

-12,94%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

19 319

13 205

12 629

23 131

16 159

15 020

-15,92%

Nowa Trybuna Opolska

18 468

14 115

12 544

20 650

16 561

14 724

-14,81%

Nowości - Dziennik Toruński

15 068

11 678

11 677

18 205

13 213

12 865

-9,23%

Express Bydgoski

14 305

10 389

10 366

17 639

11 686

11 224

-7,64%

Kurier Szczeciński

17 855

10 981

9 889

20 384

13 263

11 433

-13,50%

Super Nowości

12 984

7 580

7 580

15 153

8 631

8 631

-12,18%

Dziennik Wschodni

9 718

6 103

6 101

10 131

6 581

6 581

-7,29%

Gazeta Współczesna

7 756

5 592

5 545

8 566

7 224

6 588

-15,83%

Kurier Poranny

6 716

4 978

4 822

7 122

6 037

5 433

-11,25%

Kurier Lubelski

7 258

3 931

3 815

7 838

4 414

4 391

-13,12%

Polska Metropolia Warszawska

9 160

3 170

3 166

10 749

3 971

3 948

-19,81%

W czerwcu 2016 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 10,80 proc. do 36 387 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 32 432 egz., po spadku o 11,85 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (25 430 egz.; w dół o 12,78 proc.).

Również i tutaj największy spadek odnotowała „Polska Metropolia Warszawska” - było to 24,57 proc. do 2 839 egz.

ZKDP

czerwiec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gazeta Pomorska

42 452

36 569

36 387

46 528

40 888

40 793

-10,80%

Polska Dziennik Zachodni

49 632

32 612

32 432

55 151

36 981

36 791

-11,85%

Głos Wielkopolski

33 381

25 433

25 430

38 305

29 159

29 155

-12,78%

Express Ilustrowany

32 628

23 766

22 612

37 516

28 155

28 155

-19,69%

Polska Dziennik Bałtycki

28 906

19 309

19 251

32 553

23 644

23 595

-18,41%

Głos - Dziennik Pomorza

25 913

19 295

19 164

28 049

22 327

22 147

-13,47%

Dziennik Łódzki

29 573

20 600

18 676

31 545

21 480

21 480

-13,05%

Gazeta Lubuska

22 539

17 384

17 372

24 403

19 873

19 868

-12,56%

Dziennik Polski

23 817

16 015

15 779

26 155

18 860

18 324

-13,89%

Echo Dnia

23 130

16 606

14 764

26 515

20 161

18 599

-20,62%

Polska Gazeta Krakowska

21 001

13 917

13 759

23 183

16 415

16 356

-15,88%

Polska Gazeta Wrocławska

20 793

13 836

13 655

23 889

15 983

15 809

-13,63%

Gazeta Codzienna Nowiny

19 588

13 550

13 538

22 273

15 907

15 900

-14,86%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

18 300

11 878

11 813

20 681

13 912

13 611

-13,21%

Nowa Trybuna Opolska

17 449

13 096

11 581

19 854

15 651

14 131

-18,05%

Nowości - Dziennik Toruński

14 666

11 147

11 146

17 332

12 944

12 584

-11,43%

Express Bydgoski

13 838

9 734

9 719

16 118

10 880

10 467

-7,15%

Kurier Szczeciński

17 406

10 340

9 159

19 819

12 714

10 591

-13,52%

Super Nowości

12 815

6 782

6 782

14 657

7 620

7 620

-11,00%

Dziennik Wschodni

9 309

5 465

5 465

9 761

6 175

6 175

-11,50%

Gazeta Współczesna

7 658

5 337

5 164

8 160

6 715

6 019

-14,21%

Kurier Poranny

6 623

4 696

4 440

6 881

5 788

5 093

-12,82%

Polska Kurier Lubelski

6 986

3 439

3 439

7 398

4 081

4 081

-15,73%

Polska Metropolia Warszawska

8 883

2 839

2 839

10 383

3 786

3 764

-24,57%

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w I półroczu. „Gazeta Pomorska” najchętniej kupowana

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jasnowidz
Niemieckie gazety dla Polaków tracą na zaangażowaniu politycznym. Zero pragmatyzmu. Wygląda na to, że starcia z PiS nie przeżyją.
12 10
odpowiedź
User
d
Większość to szwabskie gazety polskojęzyczne. Kto to w ogóle chce jeszcze tknąć?
12 8
odpowiedź
User
kUBA
do DZIENNIKARZY! PRZESTRZEGAM! albo INFORMUJĘ tych co trwają w niewiedzy.
stanowisko Dziennikarz/Reporter. Będę bazować na wypowiedziach i moich doświadczeniach z poprzedniej współpracy.
wymiar pracy: wyp. red. Brożka z Głosu Międzyrzecza i Skwierzyny - cyt. " mnie nie interesuje to czy jesteś w biurze i kiedy, tylko czy teksty są na makiecie". Musicie być dyspozycyjni i tam gdzie coś się dzieje, w sobotę lub niedzielę. Albo w wioskach po których można się poruszać jedynie samochodem w domyśle prywatnym( tak było z moim kumplem) - paliwo rozliczane? Wątpię.
Praca na zastępstwo: dziennikarka na macierzynskim.
Wynagrodzenie: 2950zł brutto.
Służbowe dodatki: komputer + telefon, aparat foto - cyt. " jakiś jest".
Ale teraz NAJLEPSZE! Warunkiem dostąpienia zaszczytu pracy w redakcji jest UWAGA!
jest napisanie 10 (dziesięciu!) artykułów z regionu Trzciela. Tematy mają być interesujące dla mieszkańców - tzw. czołówki CZYLI NA 1 strony gazety. Bez gwarancji że: 1 zostaniesz zatrudniony, 2 że opublikują te artykuły bez zmian, 3 że nie wykorzystają Twoich pomysłów artykułów w całości.

Czy ktoś ma jeszcze jakiekolwiek ZŁUDZENIA na temat pracy w tej korporacji?
POLOWANIE NA FRAJERÓW - CZAS START!
8 8
odpowiedź