SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wyborcza.pl, SE.pl i Rp.pl mocno w górę - stracił Przegladsportowy.pl (serwisy dzienników)

Wśród witryn dzienników ogólnopolskich liderem zasięgowych w listopadzie 2018 r. była Wyborcza.pl, najwięcej odsłon zanotował Fakt.pl, a najdłuższy średni czas korzystania przez użytkowników - Przegladsportowy.pl i PB.pl. W skali roku Wyborcza.pl, podobnie jak SE.pl, Rp.pl i Polskatimes.pl osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności, a sporo stracił Przegladsportowy.pl.

Article

W listopadzie br. portal Wyborcza.pl odwiedziło prawie 7 mln realnych użytkowników, czyli 25 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 63,29 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 10 minut i 22 sekundy.

Na liście jest też druga witryna „Gazety Wyborczej” (Agora) - Wyborcza.biz, która w zeszłym miesiącu zanotowała 1,04 mln odwiedzających i 1,92 mln odsłon. We wszystkich witrynach „GW” od prawie pięciu lat obowiązuje płatny dostęp subskrypcyjny do treści, za darmo można przeczytać tylko kilka tekstów w miesiącu. Na koniec ub.r. z płatnej oferty korzystało 133 tys. użytkowników. Agora w zaprezentowanej w połowie br. strategii planuje, że do końca 2022 roku liczba takich subskrybentów wzrośnie do 327 tys.

Po ponad 6 mln odwiedzających miały jeszcze witryny tabloidów „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Super Express” (Grupa ZPR Media). Pierwsza zanotowała 6,26 mln użytkowników, 83,43 mln odsłon oraz 15 minut i sekundę średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a druga - 6,25 mln użytkowników, 51,65 mln odsłon oraz 7 minut i sekundę średniego czasu korzystania.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) przy 3,57 mln użytkowników zanotował 14,14 mln odsłon oraz 3 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego. Natomiast witrynę „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,39 mln internautów, wykonując tam 17,59 mln odsłon i spędzając średnio po 34 minuty i 14 sekund.

W zestawieniu są trzy witryny związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes). Zdecydowanie najpopularniejszy z nich jest Dziennik.pl, który w zeszłym miesiącu zanotował 2,36 mln użytkowników i 12,71 mln odsłon. Gazetaprawna.pl miała 2,33 mln odwiedzających i 6,41 mln odsłon, a Forsal.pl - 651,9 tys. odwiedzających i 2,58 mln odsłon.

Jeszcze mniejsze zasięgi od Forsal.pl miały witryny dwóch innych dzienników gospodarczych. PB.pl (Bonnier Business Polska) zanotował 552,3 tys. użytkowników, 4,21 mln odsłon oraz 21 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Parkiet.com (Gremi Media) - 240,6 tys. użytkowników, 1,72 mln odsłon oraz 7 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania.

W serwisach „Rzeczpospolitej”, „Parkietu”, „Pulsu Biznesu”, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl większość dłuższych artykułów jest dostępna odpłatnie. W witrynach Rp.pl, Parkiet.com i PB.pl obowiązują oferty subskrypcyjne.

Na komputerach Wyborcza.pl zanotowała 3,75 mln użytkowników, 31,31 mln odsłon oraz 11 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

SE.pl miał 2,6 mln użytkowników, 14,18 mln odsłon oraz 4 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania, a Fakt.pl - 2,28 mln użytkowników, 29,99 mln odsłon oraz 15 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania.

Na Przegladsportowy.pl odwiedzający spędził przeciętnie 37 minut i 49 sekund, a na PB.pl - 29 minut i 14 sekund.

Natomiast na smartfonach i tabletach Fakt.pl odwiedziło 4,8 mln internautów, którzy wykonali 53,44 mln odsłon oraz spędzili średnio po 12 minut i 6 sekund. Wyborcza.pl zanotowała 4,61 mln użytkowników i 31,98 mln odsłon, a SE.pl - 4,52 mln użytkowników i 37,47 mln odsłon.

Z Przegladsportowy.pl odwiedzający korzystała przeciętnie przez 24 minuty i 51 sekund.

W skali roku Wyborcza.pl i SE.pl osiągnęły wzrosty we wszystkich statystykach. Pierwszy portal zyskał 3,34 pkt proc. zasięgu, 6,93 mln odsłon oraz 22 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to odpowiednio 15,4, 12,3 i 3,7 proc. w górę), a drugi - 2,59 pkt proc. zasięgu, 17,9 mln odsłon oraz minutę i 39 sekund średniego czasu korzystania (13,1, 53 i 30,7 proc. w górę).

Natomiast Fakt.pl przy wzroście zasięgu o 0,58 pkt proc. (2,7 proc.) stracił 10,06 mln odsłon (10,8 proc.) oraz minutę i 54 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (11,2 proc.).

Rp.pl osiągnęła wzrosty o 2,38 pkt proc. i 3,59 mln odsłon (23 i 34 proc. w górę), a Polskatimes.pl - 1,2 pkt proc. zasięgu, 2,88 mln odsłon oraz 40 sekund średniego czasu korzystania (39,7, 121 i 40,8 proc. w górę).

Za to Przegladsportowy.pl stracił 1,94 pkt proc. zasięgu (to 18,5 proc. w dół), 5,09 mln odsłon (22,4 proc.) przy wydłużeniu się przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika z 7 minut i 57 sekund do 34 minut i 14 sekund. Natomiast Wyborcza.biz zanotowała spadki o 0,52 pkt proc. zasięgu, 217,2 tys. odsłon oraz 14 sekund średniego czasu korzystania (12,3, 10,1 i 16,7 proc. w dół).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wyborcza.pl, SE.pl i Rp.pl mocno w górę - stracił Przegladsportowy.pl (serwisy dzienników)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
Tak naprawdę za wyniki se odpowiada jeden człowiek, który ciągnie wszystko do góry.
7 7
odpowiedź
User
Ble
83 miliony odsłon ma lider? To tyle co nic. Tlumy ludzi zatrudniają zarządy doradcy i pewnie straty
7 9
odpowiedź
User
Lech
Tak naprawdę za wyniki se odpowiada jeden człowiek, który ciągnie wszystko do góry.
Na taki rezultat pracuje cały Zespół a nie tylko jedna osoba, inaczej nic z tego nie będzie.
10 5
odpowiedź
User
@Lech
Twoja opinia jest oczywiście politycznie poprawna, aczkolwiek całkowicie nieprawdziwa. Hierarchia działa, dlatego jest stosowana w każdej firmie. Ilość nie przechodzi w jakość. Najnowsze badania pokazują, że zespoły są znacznie mniej odporne na kryzysy niż jednostki, bo wewnętrznie wzmacniają negatywne emocje. W dodatku zespoły dysponują duża bezwładnością i nie lubią się zmieniać. Widać to w mojej branży. Partie polityczne wiedzą, co robią źle, ale nie podejmują ryzyka zmian jako zbiór nawet jeśli jako jednostki wiedzą, że sytuacja staje się coraz gorsza.
6 4
odpowiedź
User
Sławek
Tak naprawdę za wyniki se odpowiada jeden człowiek, który ciągnie wszystko do góry.
I kto to niby taki według Ciebie, znawco?
4 4
odpowiedź