SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wyborcza.pl, SE.pl i Rp.pl mocno w górę - stracił Przegladsportowy.pl (serwisy dzienników)

Wśród witryn dzienników ogólnopolskich liderem zasięgowych w listopadzie 2018 r. była Wyborcza.pl, najwięcej odsłon zanotował Fakt.pl, a najdłuższy średni czas korzystania przez użytkowników - Przegladsportowy.pl i PB.pl. W skali roku Wyborcza.pl, podobnie jak SE.pl, Rp.pl i Polskatimes.pl osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności, a sporo stracił Przegladsportowy.pl.

Article

W listopadzie br. portal Wyborcza.pl odwiedziło prawie 7 mln realnych użytkowników, czyli 25 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 63,29 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 10 minut i 22 sekundy.

Na liście jest też druga witryna „Gazety Wyborczej” (Agora) - Wyborcza.biz, która w zeszłym miesiącu zanotowała 1,04 mln odwiedzających i 1,92 mln odsłon. We wszystkich witrynach „GW” od prawie pięciu lat obowiązuje płatny dostęp subskrypcyjny do treści, za darmo można przeczytać tylko kilka tekstów w miesiącu. Na koniec ub.r. z płatnej oferty korzystało 133 tys. użytkowników. Agora w zaprezentowanej w połowie br. strategii planuje, że do końca 2022 roku liczba takich subskrybentów wzrośnie do 327 tys.

Po ponad 6 mln odwiedzających miały jeszcze witryny tabloidów „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Super Express” (Grupa ZPR Media). Pierwsza zanotowała 6,26 mln użytkowników, 83,43 mln odsłon oraz 15 minut i sekundę średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a druga - 6,25 mln użytkowników, 51,65 mln odsłon oraz 7 minut i sekundę średniego czasu korzystania.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) przy 3,57 mln użytkowników zanotował 14,14 mln odsłon oraz 3 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego. Natomiast witrynę „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,39 mln internautów, wykonując tam 17,59 mln odsłon i spędzając średnio po 34 minuty i 14 sekund.

W zestawieniu są trzy witryny związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes). Zdecydowanie najpopularniejszy z nich jest Dziennik.pl, który w zeszłym miesiącu zanotował 2,36 mln użytkowników i 12,71 mln odsłon. Gazetaprawna.pl miała 2,33 mln odwiedzających i 6,41 mln odsłon, a Forsal.pl - 651,9 tys. odwiedzających i 2,58 mln odsłon.

Jeszcze mniejsze zasięgi od Forsal.pl miały witryny dwóch innych dzienników gospodarczych. PB.pl (Bonnier Business Polska) zanotował 552,3 tys. użytkowników, 4,21 mln odsłon oraz 21 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Parkiet.com (Gremi Media) - 240,6 tys. użytkowników, 1,72 mln odsłon oraz 7 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania.

W serwisach „Rzeczpospolitej”, „Parkietu”, „Pulsu Biznesu”, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl większość dłuższych artykułów jest dostępna odpłatnie. W witrynach Rp.pl, Parkiet.com i PB.pl obowiązują oferty subskrypcyjne.

Na komputerach Wyborcza.pl zanotowała 3,75 mln użytkowników, 31,31 mln odsłon oraz 11 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

SE.pl miał 2,6 mln użytkowników, 14,18 mln odsłon oraz 4 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania, a Fakt.pl - 2,28 mln użytkowników, 29,99 mln odsłon oraz 15 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania.

Na Przegladsportowy.pl odwiedzający spędził przeciętnie 37 minut i 49 sekund, a na PB.pl - 29 minut i 14 sekund.

Natomiast na smartfonach i tabletach Fakt.pl odwiedziło 4,8 mln internautów, którzy wykonali 53,44 mln odsłon oraz spędzili średnio po 12 minut i 6 sekund. Wyborcza.pl zanotowała 4,61 mln użytkowników i 31,98 mln odsłon, a SE.pl - 4,52 mln użytkowników i 37,47 mln odsłon.

Z Przegladsportowy.pl odwiedzający korzystała przeciętnie przez 24 minuty i 51 sekund.

W skali roku Wyborcza.pl i SE.pl osiągnęły wzrosty we wszystkich statystykach. Pierwszy portal zyskał 3,34 pkt proc. zasięgu, 6,93 mln odsłon oraz 22 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to odpowiednio 15,4, 12,3 i 3,7 proc. w górę), a drugi - 2,59 pkt proc. zasięgu, 17,9 mln odsłon oraz minutę i 39 sekund średniego czasu korzystania (13,1, 53 i 30,7 proc. w górę).

Natomiast Fakt.pl przy wzroście zasięgu o 0,58 pkt proc. (2,7 proc.) stracił 10,06 mln odsłon (10,8 proc.) oraz minutę i 54 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (11,2 proc.).

Rp.pl osiągnęła wzrosty o 2,38 pkt proc. i 3,59 mln odsłon (23 i 34 proc. w górę), a Polskatimes.pl - 1,2 pkt proc. zasięgu, 2,88 mln odsłon oraz 40 sekund średniego czasu korzystania (39,7, 121 i 40,8 proc. w górę).

Za to Przegladsportowy.pl stracił 1,94 pkt proc. zasięgu (to 18,5 proc. w dół), 5,09 mln odsłon (22,4 proc.) przy wydłużeniu się przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika z 7 minut i 57 sekund do 34 minut i 14 sekund. Natomiast Wyborcza.biz zanotowała spadki o 0,52 pkt proc. zasięgu, 217,2 tys. odsłon oraz 14 sekund średniego czasu korzystania (12,3, 10,1 i 16,7 proc. w dół).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wyborcza.pl, SE.pl i Rp.pl mocno w górę - stracił Przegladsportowy.pl (serwisy dzienników)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
Tak naprawdę za wyniki se odpowiada jeden człowiek, który ciągnie wszystko do góry.
11 11
odpowiedź
User
Ble
83 miliony odsłon ma lider? To tyle co nic. Tlumy ludzi zatrudniają zarządy doradcy i pewnie straty
11 13
odpowiedź
User
Lech
Tak naprawdę za wyniki se odpowiada jeden człowiek, który ciągnie wszystko do góry.
Na taki rezultat pracuje cały Zespół a nie tylko jedna osoba, inaczej nic z tego nie będzie.
14 9
odpowiedź
User
@Lech
Twoja opinia jest oczywiście politycznie poprawna, aczkolwiek całkowicie nieprawdziwa. Hierarchia działa, dlatego jest stosowana w każdej firmie. Ilość nie przechodzi w jakość. Najnowsze badania pokazują, że zespoły są znacznie mniej odporne na kryzysy niż jednostki, bo wewnętrznie wzmacniają negatywne emocje. W dodatku zespoły dysponują duża bezwładnością i nie lubią się zmieniać. Widać to w mojej branży. Partie polityczne wiedzą, co robią źle, ale nie podejmują ryzyka zmian jako zbiór nawet jeśli jako jednostki wiedzą, że sytuacja staje się coraz gorsza.
10 8
odpowiedź
User
Sławek
Tak naprawdę za wyniki se odpowiada jeden człowiek, który ciągnie wszystko do góry.
I kto to niby taki według Ciebie, znawco?
8 8
odpowiedź