SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Newsweeka” żąda 10 mln zł od wydawcy „Wprost”

Ringier Axel Springer, wydawca tygodnika „Newsweek Polska”, złożył pozew przeciwko AWR „Wprost”, wydawcy tygodnika „Wprost”, domagając się 10 mln złotych zadośćuczynienia m.in. za używanie loga podobnego do loga akcji „Newsweeka”„Fajna Polska”.

Przypomnijmy, że oba tygodniki prowadzą obecnie dwie podobne akcje społeczne: „Newsweek o nazwie „Fajna Polska”, a „Wprost” - „Polska jest Ok!”. Pisma dołączają podobne naklejki z biało-czerwoną uśmiechniętą buźką. Pierwszy zaczął „Wprost” 21 maja br. „Newsweek” ze swoją akcją wystartował 4 czerwca. Jednak jego wydawca uważa, że redakcja „Wprost” ukradła zamysł akcji, którą wymyślił Tomasz Lis (do początku lutego br. naczelny „Wprost”, a od końca marca br. szef „Newsweeka”). Lis już w styczniu br. złożył w Urzędzie Patentowym wniosek o rejestrację znaku graficznego w biało-czerwonych barwach.

W związku z tym - jak już podawaliśmy - Ringier Axel Springer Polska wystąpił do Sądu Okręgowego w Krakowie o zabezpieczenie jego roszczeń dotyczących akcji „Fajna Polska”. Sąd przychylił się do tego wniosku 4 czerwca br. i wydał zabezpieczenie powództwa na 14 dni, zakazujące „Wprost” używania oznaczeń podobnych do znaku „Fajna Polska”, a także przypisywania „Wprost” lub jej pracownikom autorstwa tego znaku (więcej na ten temat).

W zeszłym tygodniu Springer złożył pozew przeciwko AWR „Wprost”, domagając się 10 mln złotych zadośćuczynienia. - Kwota jest tak wysoka, gdyż wydawca „Wprost” nie tylko przypisywał sobie autorstwo akcji i prawa do promującego ją znaku, ale również uporczywie naruszał nasze dobre imię. AWR „Wprost” rozpowszechniała wśród naszych partnerów biznesowych nieprawdziwe informacje o naszej spółce, próbując tym samym podważyć naszą wiarygodność - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Gancarz-Luboń, rzecznik prasowa Ringier Axel Springer Polska.

Rzeczniczka Springera dodaje też, iż „Wprost” całkowicie zlekceważył postanowienie sądu, zakazujące mu używania oznaczeń podobnych do logo „Fajna Polska”. Cały czas bowiem akcja „Polska jest Ok!” trwa na łamach tego tygodnika.

>>> „Newsweek” z Lisem zyskał 30 proc., stracił „Wprost”

Nie udało nam się na razie uzyskać komentarza AWR „Wprost” w tej sprawie. W komunikacie z 4 czerwca br. spółka ta podała, że idea i logo akcji „Fajna Polska” powstały w redakcji tygodnika „Wprost” (potem nazwę zmieniono na „Polska jest Ok!”)

- Założenia akcji zostały przygotowane przez wydawcę we współpracy z redakcją. Logo akcji w jego pierwotnym kształcie zostało zaprojektowane i wykonane przez studio graficzne „Wprost”. Nazwa i logo akcji powstały w AWR „Wprost” i zostały po raz pierwszy opublikowane w tygodniku „Wprost” nr 51-52/2011 z dn. 19.12.2011. W związku z tym zarówno znak, jak i nazwa akcji są własnością AWR „Wprost” - napisał wówczas wydawca „Wprost”.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Newsweeka” żąda 10 mln zł od wydawcy „Wprost”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gasparo
I bardzo słusznie. Powszechnie wiadomo< ze Lisiecki z Wprost to złodziej i krętacz. Niech go puszczą z torbami.
odpowiedź
User
ekspert
i bardzo dobrze - popieram ;)
odpowiedź
User
terefere
ale te logotypy są słabe …
odpowiedź