Wydawcy prasowi podnoszą ceny, bo rosną koszty papieru i prądu

Od tego tygodnia o złotówkę podrożał „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny) - aktualnie kosztuje 10 zł. Niedawno o 60 gr zwiększono ceny egzemplarzowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) - 6,5 zł trzeba zapłacić za wydanie od poniedziałku do czwartku, a 7,5 zł - za piątkowe. Inni wydawcy również rozważają podwyżki cen.

jsx, jz
jsx, jz
Udostępnij artykuł:

Cena egzemplarzowa „Tygodnika Powszechnego” od numeru 47/2021 będzie wynosić 10 zł. Na drugiej stronie okładki aktualnego wydania tytułu tak podwyżkę tłumaczy prezes zarządu i dyrektor wydawnictwa Jacek Ślusarczyk: „W ostatnim czasie dotkliwie odczuliśmy ogromny, kilkudziesięcioprocentowy wzrost cen papieru. Podrożały energia i gaz, które mają bezpośredni wpływ na koszt druku. Wszyscy wydawcy odczuwają skutki trudnej sytuacji na rynku prasy: malejącej liczby kiosków, podwyższonych opłat dystrybucji, wydłużonych okresów rozliczania sprzedaży”.

Poprzednia zmiana ceny tygodnika miała miejsce niecały rok temu, w grudniu 2020 roku (z 8 zł na 9 zł). Wtedy zwiększenie ceny tłumaczono podwyżkami cen spedycji, dystrybucji, papieru i obsługi nakładu, a także dostosowaniem „łańcucha produkcyjnego do wymogów procedur bezpieczeństwa związanych z epidemią”.

Również Infor PL, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, podjął decyzję o podwyższeniu ceny gazety. - Cena detaliczna DGP została zmieniona 4 października br. Cena wydań ukazujących się od poniedziałku do czwartku wzrosła z 5,90 zł na 6,50 zł, a cenę wydań piątkowych podnieśliśmy z 6,90 na 7,50 zł - mówi Mirosława Piotrowska, PR manager Infor.

„Bronimy się, jak się da, przed podwyżkami”

Tyle samo, przynajmniej na razie, zapłacimy natomiast za wydania „Rzeczpospolitej” i „Parkietu Gazety Giełdy”. - Wydawnictwo decyzje cenowe podejmuje zawsze pod koniec roku kalendarzowego, biorąc pod uwagę wszystkie czynniki rynkowe, w tym koszt papieru i usług drukarskich. Nie inaczej będzie w tym roku - mówi Kamila Pitucha z biura prasowego Gremi Media, wydawcy obu tytułów..

Starą cenę chcą utrzymać „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) i „Gazeta Polska Codziennie” (Forum SA). - Bronimy się, jak się da, przed podwyżkami. Uważamy, że to bardzo uderza w czytelników – mówi Tomasz Sakiewicz, naczelny obu tytułów, prezes Niezależnego Wydawnictwa Polskiego oraz założyciel i pierwszy prezes Forum. - Oczywiste jest, że przy tej cenie druku gazety nie są w stanie żyć z samej sprzedaży. Niepokoi nas szczególnie wysoka cena papieru, ta sytuacja jest kompletnie niezrozumiała, ale podobno tak dzieje się na całym świecie – dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydawcy-narzekaja-na-brak-papieru-i-wyzsze-ceny-w-branzy-wydawniczej,7170098042595457a ##

Sakiewicz zaznacza, że kilka razy wydawnictwa „nosiły się” z decyzją o podwyższeniu cen, ale wycofywały je. - To zawsze jest kosztem czytelnika. Nam najbardziej zależy na czytelnikach, nie na zyskach. Działamy już prawie 30 lat na tym rynku i wiemy, że pieniądze się miewa, a czytelnik to największa wartość. Póki się da, postaramy się nie podnosić cen. Nie wiem, jak długo wytrzymamy, bo presja jest gigantyczna – mówi naczelny „GP” i „GPC”.

O ewentualne podwyżki spytaliśmy także innych wydawców prasy. Czekamy na odpowiedzi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"