SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Interia.pl zwiększa przewagą nad Gazeta.pl, a Onet nad Wirtualną Polską (wyniki Gemius/PBI z lutego)

W lutym br. Grupa Interia.pl jako jedyny z największych wydawców osiągnęła wzrost zasięgu i zwiększyła przewagę nad Grupą Gazeta.pl. Nieznacznie wzrosła też przewaga Grupy Onet-RASP nad Grupą Wirtualna Polska. Liderem niezmiennie jest Grupa Google przed Facebookiem.

fot. Shutterstock.com Article

Według badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,34 mln realnych użytkowników (95,6 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 8,41 mld odsłon. W skali miesiąca zanotowały spadek zasięgu o 0,4 pkt proc.

Jeszcze większe spadki zasięgu zanotowały kolejni wydawcy w zestawieniu: Facebook - o 0,6 pkt proc., Grupa Onet-RASP - o 1,2 pkt proc., Grupa Wirtualna Polska - o 1,4 pkt proc., a YouTube - o 2,3 pkt proc.

Za to zasięg stron i aplikacji Grupy Interia.pl wzrósł o 1,8 pkt proc., co przy spadku zasięgu Grupy Gazeta.pl o 2,1 pkt proc. sprawiło, że wzrosła różnica między tymi wydawcami.

Według badania Gemius/PBI liczba internautów w Polsce w lutym br. wyniosła 27,5 mln, z czego 23,5 mln korzystało z sieci na komputerach, a 20,5 mln na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotował 25,93 mln realnych użytkowników i 7,49 mln odsłon, a Google.com - 18,58 mln użytkowników i 785,2 mln odsłon.

Google.pl i Facebook zanotowały niewielkie spadki zasięgu w skali miesiąca, natomiast YouTube stracił 2,3 pkt proc., Allegro.pl - 1,6 pkt proc., a WP.pl - o 1,3 pkt proc.

Za to Interia.pl zyskała 2,6 pkt proc. zasięgu.

Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 22,71 mln realnych użytkowników i 5,56 mld odsłon, a Facebook - 18,59 mln użytkowników i 2,07 mld odsłon.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek zasięgu o 1,6 pkt proc., Grupa Onet-RASP - o 1,4 pkt proc., a Grupa Gazeta.pl - o 2,2 pkt proc., natomiast Grupa Interia.pl - wzrost o 2,4 pkt proc. Niewielki wzrost (o 0,02 pkt proc.) osiągnęły też Grupa Google i Grupa TVN.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Interia.pl zwiększa przewagą nad Gazeta.pl, a Onet nad Wirtualną Polską (wyniki Gemius/PBI z lutego)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nubik
Wp i onet sie przepychaja a interia powoli ale do góry i to bez tych olbrzymich nakladów jak wspomniana dwójka. A gdzie dwóch sie bije tam trzeci korzysta
36 9
odpowiedź
User
123
Chyba nikt nie jest zaskoczony? Po ostatnich zmianach na WP każdy się tego spodziewał. W czasie kampanii wyborczej WP udało zachować się obiektywizm. Można było spokojnie wejść na portal bez obawy, że zostaniesz obrzygany. Pojawiały się glosy i publicyści od prawa do lewa. Onet natomiast był bardzo anty pisowski. Do przegięcia. Po wyborach wszystko się zmieniło. Onet poszerzył bezę dziennikarz, także o tych z prawa. Być może szefowie Onetu zrozumieli, że cyferki, statystyki przede wszystkim. WP również zatrudniło nowych, szefem został syn posłanki PO i poszło. Portal z obiektywnego, bezstronnego medium w kilka miesięcy stał się zwykłym szambem. Onet wyluzował, potrafią każdemu przywalić. Tę samą drogę obrała interia, publicyści od prawa do lewa i widać od razu efekty.
39 11
odpowiedź
User
b72
Jesli ktos interesuje sie polityka, to tylko gazeta.pl (wybrocza.pl). Interia, onet i wp to polityczne tabloidy.
14 41
odpowiedź
User
interyjka
co to chomiczek się rozwija?
10 16
odpowiedź
User
pavv
Porównywanie np. wikipedii do ceneo to jak porównywanie sprzedaży szyn kolejowych do sprzedaży masła.
19 8
odpowiedź