TVP1 i TVN nowymi liderami oglądalności. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” oraz kulisy „Ludzie i bogowie”. Nowym liderem oglądalności wśród stacji w 4+ została Jedynka, która wyprzedziła Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP1 i TVN nowymi liderami oglądalności. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami tygodnia
„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

W minionym tygodniu - od 21 do 27 września - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,77 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 27,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,57 mln widzów, co przełożyło się na 24,91 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 21 września na antenie stacji obejrzało 2,80 mln widzów (23,73 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,37 mln widzów (emisja 27 września; 6. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 11 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 2,13 mln oglądających (niedzielne wydanie).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,26 mln osób, co dało TVP2 25,18 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,23 mln widzów w TVP1; 22,23 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (1,04 mln w TVN; 26,57 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Jedynka wyprzedziła Polsat w 4+

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,12 pkt. proc. do 8,93 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,90 proc. (spadek o 0,21 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,95 proc. (do góry o 0,25 pkt. proc.).

Czwarty był TVN, którego udział zwiększył się o 0,06 pkt. proc. do 7,68 proc.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 33,48 proc. do 33,46 proc.

Piąty był kanał TVN24, którego udział spadł o 0,03 pkt. proc. do 5,27 proc. Dwa oczka niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 3,98 proc. udziału; - 0,08 pkt. proc.).

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 12. na 11. miejsce awansował Polsat News (2,01 proc.; + 0,16 pkt. proc.).

grafika

TVN wyprzedził Polsat w 16-49, Siódemka przed TVP1

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN, który wyprzedził Polsat. Udział stacji zwiększył się o 0,09 pkt. proc. do 10,17 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,06 proc. (w dół o 0,32 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,49 pkt. proc. do 6,66 proc.). Z piątego na czwarte miejsce awansowała Siódemka (+ 0,21 pkt. proc. do 5,09 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (+ 0,03 pkt. proc. do 4,96 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,76 proc.; w dół o 0,37 pkt. proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Operatorzy IPTV dodają nowe kanały pokazujące na żywo polskie kurorty i miasta

Operatorzy IPTV dodają nowe kanały pokazujące na żywo polskie kurorty i miasta

PR Calling z własną marką Nagrywki

PR Calling z własną marką Nagrywki

Instagram uruchamia Reels na telewizorach. Nowa aplikacja na Amazon Fire TV

Instagram uruchamia Reels na telewizorach. Nowa aplikacja na Amazon Fire TV

Polska Press Grupa w projekcie Obywatel Bielik. Udostępni dane

Polska Press Grupa w projekcie Obywatel Bielik. Udostępni dane

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?