SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż dzienników w czerwcu skurczyła się o 17 proc. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w czerwcu br. była o 16,78 proc. niższa niż w czerwcu ub.r. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”. Pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W czerwcu 2020 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 178 150 egz., o 14,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych ZKDP, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 89 964 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). W ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem spadło w czerwcu o 19 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 28,20 proc. do 66 757 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w czerwcu wyniosła 40,3 tys. sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 4,5 proc.

Rozpowszechnianie "Dziennika Gazety Prawnej", wydawanego przez Infor, wyniosło 31,3 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rdr o 4,6 proc.

Drugi najmocniejszy spadek wśród ogólnopolskich dzienników zanotował "Przegląd Sportowy" - jego rozpowszechnianie było niższe w czerwcu o 27,6 proc. niż rok wcześniej i wyniosło 14,7 tys. egzemplarzy.

Rozpowszechnianie "Gazety Polskiej Codziennie" spadło o 12,7 proc. do poziomu 11,5 tys. egzemplarzy, "Pulsu Biznesu" - o 10,5 proc. (9549), a "Parkietu" o 3,5 proc. do poziomu 4040 egz.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w czerwcu br. wyniosła 446 261 egz. Była o 16,78 proc. niższa niż w czerwcu 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników w czerwcu skurczyła się o 17 proc. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pytanie do redakcji
a gdzie tabelki i zestawienia graficzne jak zawsze?
odpowiedź
User
his
GW 28% w dół przy średniej dla dzienniķów 17%. Redakcja nic się nie uczy, nie zauważa że czytelnicy są zmęczeni agresywną jesnostronnością. Ale co tam, pewnie jeszcze wiecej bedzie antypisu, lgbt i tropienia faszyzmu czyli codziennych;) problemów Polaków.
odpowiedź
User
Trybuna Ludu
Wyborcza coraz bardziej przypomina miesięcznice. Ludzie mają was coraz mocniej dość i albo to zrozumiecie, albo kolejne -30% na jesieni.
odpowiedź