Sprzedaż „Gazety Wyborczej" spadła do 57 tys. egz. Zyskał tylko „Puls Biznesu”

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w czwartym kwartale ub.r. było o 7,47 proc. niższe niż w czwartym kwartale 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż „Gazety Wyborczej" spadła do 57 tys. egz. Zyskał tylko „Puls Biznesu”

W czwartym kwartale 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 150 562 egz., o 10,09 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”.

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 89 555 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 3,36 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 13,24 proc. do 56 975 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/renata-krzewska-prezes-polskie-badania-czytelnictwa-odchodzi-waldemar-izdebski,7170043369769089a ##

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 36 482 egz.; w dół o 10,62 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 32 106 egz.; - 1,86 proc.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 671 egz.; - 2,96 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 14 886 egz.; - 5,70 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 12 264 egz.; + 13,60 proc. - największy wzrost w zestawieniu) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 015 egz.; - 0,74 proc.).

grafika

Sprzedaż dzienników spadła o 7 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w czwartym kwartale ub.r. wyniosła 418 516 egz. Była o 7,47 proc. niższa niż w czwartym kwartale 2020 roku.

Od drugiej dekady marca 2020 roku w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem