SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Najniższa w historii sprzedaż „Gazety Wyborczej”, tylko 93 tys. egz.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w maju br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, której wynik obniżył się do najniższego poziomu w historii - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W maju 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 248 992 egz., czyli o 4,12 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 114 011 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 12,72 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 16,84 proc. do 93 136 egz. - najniższego miesięcznego wyniku w historii tego tytułu. Dziennik ten zanotował również największy spadek w zestawieniu.

Jak już informowaliśmy Grupa Agora przedstawiła kilka dni temu strategię na lata 2018-2022 z której wynika, że sporą część pieniędzy przeznaczy na akwizycję - 500 mln złotych, 200 mln złotych na rozwój kin Helios, a także na sieć restauracji. W sumie na inwestycje do 2022 roku ma wydać maksymalnie ok. 930 mln zł.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 8,04 proc. Dziennik ten w kwietniu br. sprzedawał się w liczbie 45 074 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 37 195 egz., po spadku o 5,57 proc.

W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), która zyskała tutaj 3,45 proc.

Najwięcej również i w tym ujęciu straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,59 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najniższa w historii sprzedaż „Gazety Wyborczej”, tylko 93 tys. egz.

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
No to otwieramy szampana.
odpowiedź
User
aaa
Dwa!
54 47
odpowiedź
User
marketer
no to dzisiaj news w Wiadomości TVP ;)
67 39
odpowiedź
User
CzytelnikGW
Gazeta Wyborcza jest sama sobie winna. Od kilkunastu miesięcy na stronach krajowych nie ma żadnej informacji, która przedstawiałaby informację o tym co się w kraju dzieje, jedynie walenie w PiS i przypisanie wszystkiego złego PiSowie. Zmian w prawie jest masa ale człowiek się tego z GW nie dowie. Ludzie nie są głupi, odwracają się od GW po prostu.
odpowiedź
User
gk
kiedyś nie wyobrazalem sobie poranka bez gw, dzis kibicuje żeby wreszcie zatoneli. nie da się tego zacietrzewionego ideologicznie biuletynu czytac
odpowiedź
User
Gość 5
Ostatnie zmiany jakie zaszkodziły to cienka gazeta, cena, redukcja stron regionalnych do jednej np.(Bydgoszcz,Szczecin) czasami dwa trzy artykuły i reklama to jakiś dramat jak szuka się informacji lokalnych, przez to klient kupuje dzienniki Polskapress.
81 44
odpowiedź
User
Mix
Format też do bani.
60 31
odpowiedź
User
Egon Olsen
trochę martwi mnie sprzedaż "Rzepy", ale niestety było to przewidywalne. Neutralność to duży atut, ale musi być też wyrazistość, a tego w gazecie brak.
42 18
odpowiedź
User
jasna sprawa
Przecież było jasne, że od rozwinięcia się informacyjnego Internetu dzienniki nie mają już racji bytu. Stały zjazd. Tygodniki też przyjdzie żegnać. Szansę ma jedynie bla, bla, bla typu Fakt (na działce, gdzie zasięg kiepski), tygodnik plotkarski dla kobiet i specjalistyczne miesięczniki, żeby było co u fryzjera, stomatologa czy mechanika samochodowego co poczytać.
GW dodatkowo przyspiesza proces przez prowadzenie polityki przez progresywną dzieciarnię, a potencjalny odbiorca tego przekazu jest w wieku licealno-studenckim i jego papierowe gazetki (i to za grubą forsę) nie interesują.
50 4
odpowiedź
User
neon
Najgorsza gazeta.Dopóki była finansowana przez poprzedni rząd to istniała. ALE KONIEC
81 16
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing