SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

9 mln dolarów zapłaciła CBS za wywiad z Harrym i Meghan. Księżna zarzuca Pałacowi Buckingham obojętność, rasizm i utrwalanie kłamstw

Około 9 mln dolarów miała zapłacić stacja CBS (ViacomCBS Global Distribution Group) za emisję wywiadu Oprah Winfrey z księciem Harrym i Meghan. 30-sek spot reklamowy przy nim wyceniono na 325 tys. dolarów. Księżna Sussex Meghan Markle zarzuciła Pałacowi Buckingham obojętność, rasizm i utrwalanie kłamstw. Zgodnie z jej relacją w rodzinie królewskiej były rozmowy dotyczące tego "jak ciemna może być skóra" jej syna, a ona sama miała myśli samobójcze.

Kadr z wywiadu Oprah Winfrey z Meghan i HarrymArticle

Jak podaje "The Wall Street Journal' telewizja CBS w walce o prawa do transmisji wywiadu z księciem Harrym i Meghan walczyła z telewizjami ABC i NBC.

Nadawca za prawo do transmisji wywiadu miał według dziennika zapłacić około 9 mln dolarów. To opłata licencyjna dla firmy Harpo Productions, należącej do Oprah Winfrey, która jest producentem tej rozmowy. Książę i księżna Sussex nie otrzymują jednak wynagrodzenia za wywiad.

Za tę kwotę CBS otrzymało prawo do licencjonowania oferty specjalnej na rynkach międzynarodowych. W Wielkiej Brytanii wywiad pokaże w poniedziałek stacja ITV.

Transakcja była częścią umowy zawartej między CBS a firmą produkcyjną Harpo Productions, która miała podobno zorganizował również ekskluzywne wydarzenie dla stacji NBC Comcast i ABC Walta Disneya, zanim umowa została zawarta z CBS.

W USA już po emisji

CBS pokazała wywiad Oprah Winfrey z księciem Harrym i Meghan w niedzielny wieczór 7 marca o g. 20 czasu amerykańskiego, po popularnym programie "60 Minutes". Program został pokazany w stacjach należących i obsługiwanych przez CBS, a także na stronie CBS.com.

Jak donoszą media, CBS zdecydowała się na specjalną ofertę reklamową przy emisji wywiadu - 30-sek. spot reklamowy wyceniono na ok. 325-350 tys. dolarów (to dwukrotnie więcej niż zwykle).

Oprah Winfrey w ramach audycji przeprowadziła z Księżną Sussexu rozmowę obejmującą wszystko od pierwszych chwil życia w rodzinie królewskiej przez małżeństwo, macierzyństwo, działalność filantropijną aż po to, jak radzi sobie w życiu pod presją opinii publicznej.

Następnie dołączył do nich Książę Harry, aby porozmawiać o swojej przeprowadzce do Stanów Zjednoczonych.

Księżna Meghan zarzuca Pałacowi Buckingham obojętność, rasizm i utrwalanie kłamstw

W głośnym wywiadzie telewizyjnym księżna Sussex Meghan Markle zarzuciła Pałacowi Buckingham obojętność, rasizm i utrwalanie kłamstw. Zgodnie z jej relacją w rodzinie królewskiej były rozmowy dotyczące tego "jak ciemna może być skóra" jej syna, a ona sama miała myśli samobójcze.

Był to pierwszy wspólny wywiad z Meghan oraz jej małżonkiem księciem Harrym po wycofaniu się pary z pełnienia obowiązków w ramach brytyjskiej rodziny królewskiej i przeprowadzce do USA. W rozmowie przeprowadzonej przez gwiazdę talk show Oprah Winfrey "eksroyalsi" przedstawili powody decyzji i swoją wersję wydarzeń życia na królewskim dworze, zarzucając Pałacowi Buckingham obojętność, rasizm i utrwalanie kłamstw.

W wywiadzie nagranym w Kalifornii księżna powiedziała, że przed przyjściem na świat Archiego - urodzonego w maju 2019 roku jej syna - w rodzinie królewskiej były rozmowy na temat tego "jak ciemna może być jego skóra". Przekazano jej również, że nie otrzyma on tytułu królewskiego oraz specjalnej ochrony przysługującej członkom monarchii.

Pytany przez Winfrey o dyskusje dotyczące koloru skóry jego syna książę Harry stwierdził: "Nigdy nie podam szczegółów o tej rozmowie".

Zdaniem syna księżnej Diany w artykułach brytyjskich tabloidów na temat jego małżonki "pobrzmiewały kolonialne tony". "Mimo tego nikt z mojej rodziny nic nie powiedział. To boli" - stwierdził.

Meghan komplementowała królową Elżbietę II. Z jej relacji wynika, że monarchini była dla niej serdeczna i pomocna. Jednocześnie amerykańska aktorka przyznała, że na królewskim dworze czuła się "uciszana".

Żona księcia Harry'ego - która w trakcie rozmowy miała na sobie bransoletkę księżnej Diany - ujawniła także, że pełniąc obowiązki członka rodziny królewskiej miała myśli samobójcze. Gdy jednak poprosiła o pomoc, ta została jej odmówiona. Argumentowano, że mogłoby to się źle odbić na wizerunku pałacu.

Wyczekiwana po dwóch stronach Atlantyku rozmowa wywołała natychmiast gorące dyskusje w mediach społecznościowych. Walcząca z brytyjskimi tabloidami para wzbudza nieprzerwane zainteresowanie mediów żądnych informacji dotyczących kulisów funkcjonowania dworu. Rywalizację stacji telewizyjnych o wywiad z Meghan i Harrym wygrała amerykańska CBS, przeprowadziła ją Winfrey, która prywatnie jest przyjaciółką księżnej Sussex.

Na początku 2020 roku Harry, młodszy syn następcy tronu księcia Karola i Diany, oraz jego amerykańska żona niespodziewanie ogłosili, że zamierzają wycofać się z pełnienia obowiązków i zacząć prowadzić bardziej prywatne życie, nie będąc pod nieustanną obserwacją mediów. To przesadna ingerencja tabloidów była - jak - sugerowali - jedną z głównych przyczyn tej decyzji.

Zgodnie z ustaleniami z resztą rodziny królewskiej, w ciągu 12 miesięcy od wycofania się miał zostać dokonany przegląd ich dalszej roli, ale niedawno poinformowano, że Harry i Meghan nie wrócą do pełnienia obowiązków. Para, która pobrała się w 2018 roku, mieszka wraz z synem Archiem w Kalifornii i spodziewa się drugiego dziecka. Tym razem będzie to - jak ujawniono w wyemitowanej w niedzielę rozmowie - dziewczynka.

W Polsce wywiad w TVN24

W Polsce wywiad pokaże TVN 24 - program „CBS przedstawia: wywiad Oprah z Meghan i Harrym” zostanie wyemitowany w poniedziałek, 8 marca o godzinie 20:30.

Specjalny 2-godzinny program został wyprodukowany przez Harpo Productions. Producentami wykonawczymi są Terry Wood oraz Tara Montgomery, a współproducentem wykonawczym jest Brian Piotrowicz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 9 mln dolarów zapłaciła CBS za wywiad z Harrym i Meghan. Księżna zarzuca Pałacowi Buckingham obojętność, rasizm i utrwalanie kłamstw

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Solar
Za tyle to i ja mógłbym powiedzieć wszystko i na wszystkich...
odpowiedź
User
IOP
Tylko czekać na komentarze tupu ciekawe ile TVN24 zapłacił za puszczenie tego wywiadu na Antenie itp a Pracownicy ...
odpowiedź
User
Paweł
Za tyle to i ja mógłbym powiedzieć wszystko i na wszystkich...
Nie doczytałeś, że oni nie wzięli za to żadnych pieniędzy?
odpowiedź