YouTube, Netflix i TikTok najpopularniejszymi serwisami wśród dzieci

YouTube, Netflix i TikTok to najpopularniejsze serwisy wideo wśród dzieci - wynika z 7. edycji corocznego badania Dzieci w Sieci Multiscreen realizowanego przez Dom Sprzedaży Mediów Interaktywnych MediaFarm we współpracy z firmą badawczą Zymetria. Wysoką, czwartą pozycję zajmuje niespełna pół roku od debiutu Disney+.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
YouTube, Netflix i TikTok najpopularniejszymi serwisami wśród dzieci
fot. Shutterstock.com

Od lat na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych wśród dzieci serwisów wideo w Polsce znajduje się YouTube. Pośród dzieci, które oglądają wideo w internecie do YouTube’a zagląda przynajmniej od czasu do czasu 89 proc. z nich (spadek o 1 pp. w porównaniu z 2021 rokiem). Wśród chłopców wskaźnik ten rośnie aż do 91 proc., a wśród dziewczynek spada do 87 proc..

Na drugim miejscu za YouTubem uplasował się najpopularniejszy serwis abonamentowy, czyli Netflix (52 proc. zasięgu wśród dzieci oglądających wideo w sieci), a za Netfliksem - darmowy TikTok, którego popularność wśród polskich dzieci spadła jednak w ciągu minionego roku o 5 punktów procentowych (z 36 proc. do 31 proc.).

Jak wskazują analitycy MediaFarm, spadek popularności TikToka to z jednej strony efekt „dorastania” chińskiej platformy i obniżania przez jej algorytm rangi treści potencjalnie atrakcyjnych dla dzieci, a z drugiej - licznych skandali związanych z występowaniem na TikToku groźnych dla dzieci challenge’y.

grafika

Wśród polskich dzieci stosunkowo mało popularne są rodzime serwisy SVOD: Polsat Box Go (11 proc.) oraz Player (7 proc.), których oferta treści dla dzieci jest bardzo uboga. W Polsce rodziny z dziećmi to bardzo atrakcyjna grupa docelowa dla dostawców treści wideo. W ich gospodarstwach domowych znacznie częściej niż przeciętnie, znajduje się dostęp do internetu (prawie 100 proc.), smartfon (97 proc.) oraz Smart TV (75 proc.). Rodziny z dziećmi postrzegają SVOD jako źródło największej ilości filmowych nowości przeznaczonych dla dzieci (46proc. vs. np. 26 proc. telewizję).

Warto zwrócić uwagę na wysoką, bo 4. pozycję w rankingu serwisu Disney+, który zaledwie pół roku od debiutu ma 28 proc. zasięgu wśród dzieci oglądających wideo w sieci.

grafika

Badanie ilościowe zostało zrealizowane w dniach 21-27 października 2022 roku techniką wywiadów internetowych na próbie N=500 osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski