Już po raz czwarty najbardziej kreatywne i efektywne kampanie wideo na polskim YouTube zostały nagrodzone statuetkami YouTube Works Awards. W tej edycji konkursu mogły wziąć udział kampanie wyświetlane na platformie YouTube w okresie sierpień 2023 - wrzesień 2024.
Czytaj także: Wokalista Braci Figo Fagot w poranku Kanału Zero
Jury, w skład którego weszło 29 ekspertów i ekspertek branży marketingowej, wyróżniło kampanie w 6 kategoriach. Grand Prix YouTube Works Awards 2024 zdobyła kampania „Te końce świata” marki ING Bank Śląski. Jury uznało, że ta kampania w najbardziej kreatywny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do osiągnięcia celów biznesowych, wyznaczając przy tym nowe standardy komunikacji.
Zwycięzcy YouTube Works Awards 2024 w poszczególnych kategoriach
- Action DriverZnajdź dom, który Ci odpowiada - Kwiecień 2024 - OtodomAgencje/podmioty współpracujące: Leo Burnett, SalesTube
- Force for GoodZawód? Po 50-tce to już tylko uczucie - Grupa OLXAgencje/podmioty współpracujące: Przestrzeń, Mindshare
- Full Funnel Marketing on YouTubeGala Bestsellery Empiku 2023 - EmpikAgencje/podmioty współpracujące: -
- Ingenious InsightTe końce świata - ING Bank Śląski S.A.Agencje/podmioty współpracujące: GONG, Papaya New Directors, Mediahub
- The UnderdogHRejterzy, czyli CodeTwo po godzinach - CodeTwoAgencje/podmioty współpracujące: -
- “Unskippable” CreativeYES: „Portret kobiecy” - YES Biżuteria S.A.Agencje/podmioty współpracujące: 180heartbeats + Jung von Matt, Mediahub, F25 Production House
- Tech PioneerChoć w tej kategorii jurorzy nie przyznali statuetki, postanowili wyróżnić trzy wyjątkowe i różnorodne projekty:- AI meets Addressable TV: Jak połączenie sztucznej inteligencji i YouTube CTV zrewolucjonizowało lokalną komunikację bankową w ponad 500 spersonalizowanych wariantach - Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.- Oclean X Ultra - Oclean- #DOGMADEMEDOIT zmieniamy zasady gry! - Vet Planet Sp. z o.o.

– Ta edycja YouTube Works Awards po raz kolejny udowodniła, że polscy marketerzy i marketerki znakomicie znają zasady gry, jeśli chodzi o marketing wideo na YouTube. Przyznane nagrody są najlepszym dowodem na to, że odważne i nieszablonowe pomysły nie tylko rezonują z odbiorcami, ale przede wszystkim przekładają się na wymierne rezultaty biznesowe. Jesteśmy dumni, że YouTube stanowi dla tak utalentowanych specjalistów przestrzeń, w której mogą w pełni rozwinąć skrzydła i osiągać spektakularne efekty, przy okazji podnosząc poprzeczkę dla całej branży – przekazała mediom Hanna Rohleder, Product Marketing Manager, Google.
Konkurs YouTube Works Awards, organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem, odbył się w Polsce po raz czwarty. W 2023 roku Grand Prix zdobył ING Bank Śląski za kampanię “Złap hakera”. Nagrodzone zostały też Decathlon (Matura z WF-u), Epaka.pl (#miejtozgłowy z epaka.pl), Health Labs Care (Mam siebie na całe życie) oraz YES (Jestem przyszłością).










